Haha heb je er ook echt zoveel? Als ik het goed heb ben jij zuid amerikaans toch ( hyspanic haha) zijn ze er daar ook niet wat extremer in?
Ik heb zelf niet eens mijn roepnaam op mn id staan alleen mn doopnaam haha.
Haha heb je er ook echt zoveel? Als ik het goed heb ben jij zuid amerikaans toch ( hyspanic haha) zijn ze er daar ook niet wat extremer in?
Ik heb zelf niet eens mijn roepnaam op mn id staan alleen mn doopnaam haha.
Ik ben dat niet haha (voel me gewoon een Nederlander zegmaar) heb dat bloed ja. Die zijn allemaal zoooo katholiek als de pest idd. Jesus my savior.
Ik heb 4 voor/doopnamen en ben er vet blij mee!!! Ik wilde ook supergraag communie en vormsel doen. Ik wist ook niet beter, bijna mijn hele klas deed dat, op een enkeling na.
Nu overtuigd atheïst overigens.
Ik heb een tweede naam, maar niet gelovig of gedoopt oid. Kwam omdat mijn opa’s en oma’s beiden wel gelovig waren en mijn ouders niet. In vervolg van de namenreeks was het dan best logisch wel voor minimaal een tweede naam te kiezen.
Wow ik besef nu wel hoe belachelijk weinig ik weet over christelijke gewoontes in Nederland. Ben ook maar twee keer bij een kerkdienst geweest. Geen idee hoe gelovig zijn in de praktijk verder werkt. :o
Kom snel een hosti eten, je weet niet wat je mist.
(Ik plakte dat ding altijd aan Mn gehemelte ik vond het zooo vies he’ daarna met pijn en moeite doorslikken)
ohh lawwwdyyy ik ga sowieso mijn kinderen geen geloof opdringen. Oh en mijn moeder zei altijd “als je praat dan haalt de pastoor je uit de bank” etc. Dat zei ze om mij bang te maken zodat ik stil bleef☹️ Ik keek dan nog wel eens in het rond en ik kreeg altijd knipogen van lieve oude mannen. Oke dit klinkt heel fout maar dat was lief bedoelt. Ik zat waarschijnlijk zolang met mn kop gedraaid dat die opa’s wel gedacht zouden hebben, “naja ik geef ook nog wel een knipoog naar dat kind dan”.
Ik weet niet wie het zei maar als je meerdere namen hebt op je paspoort zijn dat niet per sé doopnamen hoor? Je kan ook gewoon meer namen hebben? Of bedoelden jullie dat niet?
Ik probeerde duidelijk te maken wat jij zegt, maar weet niet of het goed overkwam haha
Het ligt nog wat ingewikkelder
Stel ik krijg een dochter en ik noem haar bij de burgerlijke stand Amber. Ik mag haar dan dopen als Maria Elizabeth Adelbrecht maar dat hoeft niet in haar paspoort te komen. En als ik wil dat we haar Ammie noemen in het dagelijkse leven mag dat ook gewoon.
Jij heet of voornaam tweede naam tweede naam (bijv Rosemary Kate Amber)
Of naam naam naam en hebt een andere roepnaam (Christina Wilhelmina Roza) we noemen haar Felice
Maar je kan dus zelfs drie opties hebben. Dan heet je voor de kerk Maria Elizabeth Adelbrecht, in je paspoort Amber en in het dagelijks leven Ammie.
Is het zo duidelijk?
Ja dit is ook hoe ik het begrepen had, maar kon het niet zo duidelijk uitleggen als jij.
Gelukkig!!
Op een vakblad! Het is wel een tijdschrift maar vind het toch anders
Hahaha, inderdaad. Mijn ouders zijn allebei atheist, dus ik ben niet gelovig opgevoed, en ik heb alleen 2 voornamen, omdat mijn moeder dat wilde. Maar een kerkdienst? Nog nooit meegemaakt.
Het enige wat ik in een kerk doe is een kaarsje aansteken.
Indiaas
Grappig, volgens mij is het landelijk gemiddelde ook 169!
Volgens mij heb ik de lengte van de gemiddelde Nederlandse man, haha
Wat is je schoenmaat?
0 stemmers
Hoeveel uur slaap je gemiddeld per nacht?
0 stemmers
Wanneer heb je voor het laatst seks gehad?
0 stemmers