Dat over die bussen is echt een fijn nieuwtje dat ik hoor! Ik ben best wantrouwig van nature (niet blij mee!) en tegenover Zuid Amerikaanse landen is iedereen altijd al wat angstig, maar zulke dingen maakt het voor mij wel meer een optie! Ik denk namelijk vooral qua reizen van eh hoe doe je dat in je eentje. Als je even naar het toilet moet kun je dan iemand vertrouwen om op je spullen te letten? En als de chauffeur zegt van geef je tas maar hier dat ik bang ben dat die tas ergens anders naar toe wordt gebracht.
Misschien beter te wantrouwig dan te naĂŻef op reis, maar het zit me best dwars hoe ik dat moet gaan doen :â) Dus ik denk nog steeds meer aan AziĂ« omdat ik van iedereen hoor dat dat veiliger is, terwijl ZA me veel meer trekt.
Edit: beetje off topic sorry
Wat kies je:
- Nooit meer moeten betalen voor eten
- Forever alles kunnen eten zonder dik te worden
0 stemmers
Dus altijd uiteten mogen en je eten laten bereiden hoort daar ook bij?
Nee joh. Een cadeau is geen transactie waar een feestje tegenover moet staan. Je kunt ze toch gewoon warm bedanken?
Kan je niet gewoon even daar op de koffie gaan? Zie je ze alsnog in person en kan je ze bedanken, maar hoef je niet alsnog je verjaardag te vieren.
Ja zo zou ik het ook oplossen denk ik.
Ik wilde eerst antwoorden van âwel vierenâ, maar toen las ik @graceâs post en dacht ik ja inderdaad wat onzinnig, als je geen feest wil vieren, dan moet je ook geen feest vieren als transactie. Maar ik zou wel denken dat je ze voor de koffie kunt uitnodigen of andersom? Dus laagdrempelig even aandacht geven aan je schoonouders.
AL HET ETEN DAT JE WIL GRATIS VOOR ALTIJD
lang en saai verhaal over dat je vooral naar ZA moet gaan
Nee ik snap je helemaal! Ik ben redelijk âgo with The flowâ (oh wat verschrikkelijk om over jezelf te zeggen) en ik denk altijd âik zie welâ, maar als je in je eentje reist is het wel een dingetje, maar die bussen zijn echt superfijn. Iedereen wordt ook even gefilmd van te voren, dus ze weten precies wie in de bus zit, je kan geen gekke dingen meenemen, er kan niet langs de weg ingestapt worden, op hele lange bussen als er pauze wordt gehouden gebeurt dat op een afgesloten parkeerplaats. Maar ja, dat geeft wel aan dat het helaas soms nodig is, want vroeger waren sommige landen idd wat onveilig met bussen die overvallen werden etc. Nu gebeurt dat niet meer (ja in bepaalde regioâs met veiligheidsrisicoâs maar die worden altijd aangegeven). En met je spullen, misschien lullig maar ik zoek altijd een Mede backpacker op, want die zitten in dezelfde situatie en als je 5 minuten met iemand praat in een hostel vertrouw ik die personen bijna altijd met Mn spullen en met locals is er toch een taalbarriere, ze zijn soms armer en vooral: ze zitten niet in precies dezelfde situatie. En als ik naar de wc ga neem ik altijd mobiel en belangrijkste pasjes mee in een heuptasje en als het een onbeveiligde bus is die overal stopt neem ik Mn hele dagrugzak mee Haha; loop dat risico liever niet.
Maar echt het imago dat ZA heeft komt van een aantal jaar geleden toen er idd veel meer straatroof etc was, misschien met uitzondering van BraziliĂ« (en Venezuela ofc) zijn alle landen veel veiliger geworden. Nee, je kan niet alles doen wat je hier gedachteloos doet (dronken op straat rondlopen met je iPhone zwaaiend in je eentje en zelfs dat gaat bijna altijd goed. De enige mensen die ik ken die iets overkomen is (als in overvallen, niet erger dan dat) waren ergens waar ze wisten dat ze er niet moesten zijn op een tijdstip waarvan ze wisten dat ze er niet moesten zijn. Het enige risico is dat omdat het veel veiliger is dan je denkt, je op een gegeven moment laks kan worden en gaat denken oooooh het is nĂ©t zo als thuis, dit ging goed, dus dan kan ik dit (onverstandig iets) ook wel doen. Heb ik me ook schuldig aan gemaakt, en zelfs toen is me niks overkomen, maar om ff aan te geven dat dat de enige situaties zijn waarin mensen zijn beroofd die ik ken. Het gebeurt bijna nooit zomaar uit het niets zeg maar en het gebeurt Bijna alleen mensen die beter hadden moeten weten en zichzelf in die situatie brachten. ), maar als je gewoon normaal doet en uitgaan doet met taxiâs of in groepjes is er helemaal niks aan de hand. In 8 maanden ben ik alleen Mn pyjama verloren en geen enkele vervelende situatie meegemaakt en ik was alleen daar. Echt het is zo mooi! Als het je trekt GA, het is echt niet eng.
Wat gek, heb wel gestemd maar hij staat er niet bij. Ik zou sowieso kiezen voor al het eten gratis voor altijd. Wat een droom.
Ik heb dus een naar verhaal van iemand niks doms deden en toch flink de lul waren. Iemand anders werd ook van haar spullen beroofd terwijl ze even in slaap viel (en haar vriendin was gewoon wakker). En van zulke verhalen word ik dan wel angstig, want zélfs als je goed oplet kan er dus dit gebeuren. Maar dan moet ik mezelf maar voorhouden dat je ook goed pech kunt hebben.
Maar ik ben ook zo bang voor het feit dat ik zo angstig zal zijn :â) Dat ik dus niet goed kan genieten omdat ik hele tijd waakzaam ben.
En dan kom ik weer op een van mijn grootste frustratie in het leven; dat je als vrouw zoveel kwetsbaarder bent dan als man. En dat ik graag een man had willen zijn omdat ik dan met meer geruststelling op reis had gekund :â) (spullen zijn in the end maar spullen, maar fysiek onheus bejegend worden omdat ik een vrouw ben, dat is echt mijn grootste angstâŠ) Maar ik ga er nog eens over nadenken Denk dat ik met goed plannen en uitzoeken wel meer zeker kan worden (zoals zulke busmaatschappijen en trekkingen boeken bij bekende organisaties etc.) Wel heel fijn om te lezen dat het jou zo goed is bevallen!
Edit: ik weet niet hoe ik een spoiler maak (en ook niet hoe ik meerdere berichten citeer, trouwens, moet dit forum nog ff leren kennen :p)
Nooit meer betalen voor eten betekent honderden euroâs per maand besparen PLUS je kan ook nog eens luxer eten en vaker uit eten TERWIJL JE SUPER MAKKELIJK SPAART INEENS
Waarom de hel zou je daar niet voor kiezen? Als je al die dingen met mate eet en af en toe beweegt kom je ook niet aan. Ja als je je wil volstoppen met alles wel, maar daar is na een tijdje de lol ook wel af
Als ik altijd overal kneiterdure salades en andere gezonde dingen door anderen bereid voor nop kon krijgen zou ik zo slank zijn. Ik eet eigenlijk vooral slecht als ik lui ben.
En ik denk echt aan vies vettig vreten en dat ben je ook wel na een tijd zat toch? Ook al bestaat het uit lekkere voedzame producten, op een gegeven moment heb je genoeg gehad toch?
Terwijl, ik ben echt een vreetzak, ik kan een zak chips niet niet leeg eten, maar ik vind het helemaal geen fijn idee dat je jezelf dan helemaal vol kan proppen met als enig voordeel dat je niet aankomt?
Gratis food please!
Ik denk echt aan fijne dure zalm en duurdere stukken groenten/fruit en vers brood etc. Dingen die ik normaal dus niet zo snel koop. Heaven.
Ik wil dit.
Ja Same, het voelt echt vies om Letterlijk een bodemloze put te worden. Zoveel Gulzigheid gadverdamme, doet me denken aan die vieze scene in Mathilda dat dat jongetje zon enorme taart op moet eten.
En ik vreet ook heel veel hoor, maar wel als ik er voor kies, gooi niet alles gedachteloos in Mn holle kies, dat zou ik ook niet willen.
@Juuldie Misschien willen je schoonouders gewoon geen onderscheid maken, maar iedereen hetzelfde geven elk jaar? Zoals mijn ouders geven iedereen uit het gezin een vast bedrag per jaar, voor de verjaardag en met kerst. Het maakt niet uit of je het wel of niet viert of dat je er wel of niet bij bent met kerst. Ze gaan niet zeggen 'oh je viert het niet? Nou dan krijg je ook niks '.
Ik lees dat je het alsnog gaat vieren voor ze, maar misschien hoef je dat de volgende keer echt niet te doen.
Truffel op alles, van die hele goeie gerookte zalm inderdaad (zet mijn vega principes onmiddellijk overboord, zoals je ziet) en andere hele goede verse vis om bijv sushi mee te maken, alleen maar lekkere kaas van de kaasboer, alle groente en fruit die je wil, verse burrata, lekker brood van de bakker, wanneer je maar wil naar de beste restaurants⊠ik heb het nooit eerder geweten maar gratis eten for life is blijkbaar mijn droom.
Inderdaad! Dit gaat om honderden euroâs per maand EN veel meer luxe! Was dit maar werkelijkheidâŠ
Waarschijnlijk ga ik gewoon @Zemraluani herhalen, maar ik kan je dubbel en dik aanraden om naar Zuid-Amerika te gaan! Ik vond het zelf ook gigantisch spannend door alle verhalen, maar ik vond de onveiligheid ter plekke gigantisch meevallen. Ik ben er zoân 3 maanden geweest, heb zelf niets raars tegen gekomen en ook van geen enkele andere reizigers die ik tegen kwam, nare verhalen gehoord. Je moet natuurlijk wel opletten (spullen niet onbeheerd achterlaten, niet zat en alleen uitgaan, bepaalde wijken vermijden etc.) en je voorbereiden (bv. belangrijke documenten inscannen/kopiÄren/naar jezelf mailen), maar dat spreekt wel voor zich, denk ik. Cruz Del Sur is idd echt een typische luxueuze toeristenbus, waarbij je niet van de bus gaat tijdens de rit (wc aan boord). Ik vond het erg fijn reizen. Ik neem sowieso altijd mân geld, gsm en paspoort mee naar het toilet. En als ik een lokale bus nam, mân hele dagrugzak (sowieso!). Ik zit meestal ook met mân voet/been door het lint van mân dagrugzak. Als ze die snel meegraaien, als ik bv. in slaap ben gevallen, hangt mân been eraan vast. Ik zou nooit lokale mensen vertrouwen op dat vlak, uiteindelijk blijf jij de rijke toerist. Ik ben behoorlijk snel van vertrouwen en voel me niet snel onveilig, maar je moet ook niet naĂŻef zijn. In dit soort situaties vind ik het altijd âbetter safe than sorryâ. Maar ZA is echt fantastisch, dus ik zou niet te veel twijfelen! Gewoon zoveel mogelijk je voorzorgen nemen en gaan!
Ik snap niet hoe, maar toen ik nummer 4 zag, dacht ik: âja, die ben ikâ