Ik heb op Australië gestemd omdat ik daar graag eens naartoe zou willen en Peru trekt mij niet zo. Maar als je maar 3 weken hebt zou ik naar Peru gaan.
Als ik mijn make-up of haar doe dan doe ik soms alsof ik een vlogger ben die een tutorial of review aan het filmen is…
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dit wordt pijnlijk
Haha ik kan me niet voorstellen dat ik de enige debiel ben die dit doet.
Anyway laten we het erop houden dat ik oefen voor m’n side-career. :’)
M’n vriend en ik doen tijdens het koken soms ook alsof we in een kookshow zitten.
dat zijn de echte skills
Ik doe ook heel vaak alsof ik een kookprogramma aan het presenteren ben als ik avondeten maak.
@msn.com
Hahaha heb mijn email adres al 17 jaar denk ik!
Haha top! Dat met die telefoon opnemen moet ik ook eens proberen. Vriend + ik doen ook van die TLC-achtige ‘shocking’ docu’s (gemixt met Jambers). Dan begint een van ons met:
“Dit is Briseis. Een doodnormale vrouw, maar ze draagt een geheim met zich mee. Niemand weet dat zij vanmorgen, om 09:25, het laatste koekje heeft opgegeten. Laatste koekjes maken dwanggedachten in haar los, ze…”
En dan vult de ander dat vervolgens aan met nog meer semi-waargebeurde info.
Ohh ja dat is ook top . Dat ga ik vanavond eens testen haha.
Eerste gedachte was Australië maar daar hebben ze echt 10.000 dieren ofzo die giftig of dodelijk zijn dus ik ga daar liever niet heen haha.
Australië heeft veel enge dieren ja, maar die lopen niet rond in de steden. Ik ben er 3 maanden geweest en heb geen vogelspin of slang gezien, wel een krokodil en kwallen maar op een afstand. Dus ik zou je niet tegen laten houden door dat idee. (En ik weet dit is slechts mijn ervaring, maar het is niet alsof in je hostel in Sydney je ineens wakker wordt met een vogelspin op je hoofd.)
Bovendien hebben ze ook vogelspinnen en slangen in Peru. Ik zou echter wel voor Peru kiezen omdat 3 weken in Australië echt vrij kort is. Tuurlijk kan het wel als je een stukje eastcoast doet (Melbourne, Sydney, Great Ocean Road en Brisbane/Queensland) maar de afstanden tussen steden zijn echt lang en alles in Australië is vrij duur.
Mn broer was afgelopen jaar 3 weken mee met mij in Peru en in die drie weken heeft hij alle hoogtepunten van Peru kunnen zien, dus daar zou ik zelf voor gaan. En vluchten naar Peru zijn een stuk goedkoper en eigenlijk alles is goedkoper, waardoor je geld overhoudt voor tours etc. Peru is echt prachtig en in drie weken kan je makkelijk de Andes, Zee, Woestijn én Jungle zien. Dus ik zou voor Peru gaan @Koffiebroodje
Ik was vorig jaar een maand in Australië en het was geweldig maar wel echt heel duur! Een hostel (mixed dorm met 10 personen) in sydney was omgerekend 50 euro per nacht en bijvoorbeeld een glas wijn was al snel 8 euro Als geld niet zo uitmaakt zou ik het zeker aanraden want het is er prachtig, maar ik zou het dan misschien eerder doen in combinatie met wat andere landen (aangezien je dan toch al aan de andere kant van de wereld bent) Voor 3 losse weken zou ik eerder naar Peru gaan, daar ben ik nooit geweest maar het is sowieso een land waar ik nog heel graag heen zou willen en het is ook een stuk goedkoper
Thanks voor jullie reacties @Zemraluani en @zwaardvis! @Zemraluani, jij hebt sowieso door ZA gereisd toch? Hoe vond je het qua veiligheid in Peru? En spreek jij Spaans en helpt dat? Want ik spreek geen woord Spaans. En @zwaardvis mag ik je vragen hoeveel budget je ongeveer kwijt was voor een maand? Mag ook in een pb als je dat liever niet zo openbaar deelt.
Qua budget zal Peru inderdaad een betere keuze zijn en juist omdat je daar heel veel kan zien in drie weken. Maar Australië is een soort life-long dream en nu heb ik de (financiële) vrijheid om erheen te gaan, alleen niet langer dan 3 weken. Misschien te rekken met een paar dagen extra.
Oké ik verveel me dus een instant reply
Yes, ik ben in bijna alle landen geweest daar, mijn Spaans is verre van vloeiend inmiddels, toen ik daar was was het conversatielevel, dus gewoon genoeg voor de basisdingen. Was handig ja, maar Peru is geloof ik het meest populaire backpackland in heel ZA en de hele economie in bepaalde steden draait op toeristen: oftewel er wordt echt redelijk veel Engels gesproken. Je zou even wat kleine basisdingen kunnen leren (ik wil, heb je?, hoever kost het?) maar je hoeft echt geen Spaans te kunnen om lekker te kunnen reizen. Ze zijn heel geduldig over het algemeen en Spaanse woorden lijken redelijk op Frans (of als je Latijn hebt gehad al helemaal) en sommige ook op Engels. Mn broer spreekt nul Spaans en zonder mij kon hij prima navigeren ook.
Veilig: Yes! Je zal wss in Lima landen en das een enorme stad met ook slechte delen tuurlijk, maar als toerist kom je er niet. Let op de AirPort ff op dat je niet zomaar in een taxi stapt maar of de officiële bus neemt of een geregistreerde taxi waar je van te voren al voor betaalt, zo kan je niet opgelicht worden.
Het centrum van Lima is Savonds ook niet heel chill, maar overdag wel. Als toerist zit je in Miraflores of Barranco (wijken) die er gewoon Europees uitzien en het is daar ook snachts veilig. Moet je met je iPhone in je achterzak rondlopen? Nee. Moet je als vrouw snachts alleen gaan rondlopen? Nee. Maar verder is het zeker veilig. En bovendien geldt dit voor veel steden ter wereld.
Één ding wel: bussen. De wegen zijn niet al te best en ongelukken gebeuren redelijk veel, dus kies een goeie maatschappij. Peruhop is heel populair als je 3 weken langs de highlights wil en heel praktisch ook. Cruz del Sur is de luxe maatschappij met on demand films in de tv schermen in de stoelen en maaltijden en serveersters, en super veilig. Beiden moet je voor je instapt boarden als een vliegtuig: door een metaaldetector en je krijgt een tag voor je tas en de bus stopt nergens onderweg waardoor je weet dat jij en je spullen super veilig zijn. Dus als je gewoon een goeie busmaatschappij kiest en gewoon een beetje gezond verstand bezit gaat je helemaal niks gebeuren.
Het enige irritante is dat in bv Cuzco mensen je heel veel willen verkopen qua tours (Machu Picchu) etc. Ga daar niet meteen op in, doe ff wat onderzoek qua prijzen en voorwaarden zodat je niet veel te vee betaalt of een kutte tour hebt. Meestal kan je hostel het ook wel regelen.
TLDR; Yes veilig, Nee Spaans niet nodig. Lekker kort verhaal weer
Ik zal je zo even pb’en!
Pas nam een vriend van mij op en zei hij: “hallo, met [mijn naam i.p.v. zijn naam]” en toen kon ik niks grappigs meer bedenken.
Ik ben wel in Peru geweest en nog niet in Australië en hoewel beide landen fantastisch zijn, zou ik ook voor Peru gaan, omdat 3 weken me wat kort lijkt voor Australië. Toch een beetje jammer als die reis op zich al heel wat kost. Ik zou die reis dan persoonlijk uitstellen tot je meer tijd hebt. Voor Peru is 3 weken een mooie tijd. De meeste mensen gaan/blijven (vooral) naar/in zuid-Peru. Ik spreek zelf wel Spaans, maar ik heb genoeg mensen tegen gekomen die geen/amper Spaans kon. Zeker zuid-Peru is behoorlijk toeristisch, dus over het algemeen lukt het wel om je plan te trekken (al zijn wat basis-zinnetjes altijd handig).
Wat vind jij lekkerder?
- Het eiwit
- Het eigeel
0 stemmers
Bij een koud ei liefst het eiwit, bij een warm ei (zacht gekookt) liever het eigeel .