Stel hier je persoonlijke vraag #4

Als het zoveel is dat er vermogensbelasting overheen gaat, gaat het waarschijnlijk meer om de erfbelasting over een paar jaar als de man de pijp uit is, die is 10% voor kinderen, 20% voor kleinkinderen, oplopend naar 20%-36% als het om echt veel geld gaat.
Alsnog moet hij lekker zelf weten wat hij doet, maar ik snap ook de erfgenamen wel een beetje dat ze die erfbelasting willen ontlopen, dat is iets waar ik het met mijn ouders ook al wel eens over gehad heb.

3 likes

Is het een optie om te werken in de weken dat je baas wil en daarna de vakantie er nog aan te plakken voor je uit dienst gaat? Uit laten betalen is zonde voor jou, want dan gaat er veel belasting vanaf. Je gaat toch al weg, dus ik zou wel voor jezelf opkomen.

Ik vind dit best wel zielig voor je opa.

9 likes

Wow, dat vind ik echt heel sneu voor je opa. Het is nog altijd zijn geld. Al betaalt hij belasting en gaat dat geld niet naar zijn kinderen, dan is dat zijn keus.

17 likes

Ik bedoel inderdaad dat je al bij je nieuwe baan kunt beginnen, maar bij je vorige baan officieel nog in dienst bent, maar daar vakantie hebt. Ik heb geen idee welke invloed dat heeft op de belasting, daar had ik niet over nagedacht. Straks kom je er op die manier nog slechter vanaf. Misschien kan de belastingtelefoon je advies geven.

Anders zou ik toch gewoon proberen te eisen dat je de vakantie mag opnemen in de weken voor kerst.

Veel succes!

1 like

Haha ik kijk best vaak naar mn kont

10 likes

Vrienden of familie?

• Vrienden
  • Familie

0 stemmers

Wie is het belangrijkste in jouw leven?

• Partner
  • Zoon/dochter
  • Moeder
  • Vader
  • Broer/zus
  • Opa/oma
  • Neef(je)/nicht(je)
  • Huisdier
  • Oom/tante
  • Goede vriend/vriendin
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

Ikzelf eigenlijk; de rest kan ik eventueel zonder

36 likes

Ik vind dit echt de twee moeilijkste vragen ooit :exploding_head:

Ik niet, kijk eigenlijk alleen naar mn hoofd in de spiegel + hele outfit

2 likes

Oh shit ja helemaal vergeten!

@Skadi daarom vraag ik het ookšŸ¤­

1 like

Nadat ik vandaag bij een vriendin at en dit fenomeen bestudeerde, plopte de volgende levensvraag in mijn hoofd : ā€œAls jullie AVG (aardappels-vlees-groente) eten, hoe eten jullie dit dan op?ā€

• Gewoon, hapje van de aardappels vlees en groente afgewisseld
  • Ik eet per ā€˜categorieā€™ alles op, van minst lekker naar lekker
  • Ik eet per ā€˜categorieā€™ alles op, van lekkerste naar minst lekker
  • Ik haat AVG, doe normaal

0 stemmers

Haar huisgenoot at dus echt eerst alle aardappelen op, toen begon hij aan de groentes en at die helemaal op en daarna had hij dus alleen nog het stuk vlees over en begon daar toen pas aan. Zijn verklaring was: lekkerste voor het laatste.

Ben nu dus benieuwd hoe die verdeling hier is hahah

Ik at altijd alles door elkaar maar bewaarde dan in ieder geval wel een stukje vlees voor het laatst

20 likes

Haha nee nooit. Veel vage verhalen, maar wel altijd over zichzelf

Ik ook! Ik eet nooit AVG meer, maar zo deed ik het vroeger ook.

Mijn telefoon ligt bij mijn voeten op bed. En ja, hij valt regelmatig uit bed.

Soms wel soms niet

1 like

Meestal eerst groente+aardappelen.

1 like

Ik mis de optie: gatver, banketstaaf

38 likes

:scream:

5 likes