Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ja irritant is dat. Ik heb ook weleens een soort bodylotion-douchegel geprobeerd, maar vond dat ook niet echt een handige oplossing. Dus dan maar even in laten trekken ja.

1 like

Iedereen kreeg op zijn/haar verjaardag 400 euro van mā€™n opa en oma. Ik heb alleen geen idee of dat was om alvast de erfenis te verdelen eigenlijk.

Ik snap het ook allemaal nooit zo goed, maar dat is omdat erfenissen niet echt een ding zijn in mijn familie. Mijn oma zit al 30 jaar in dezelfde sociale huurwoning (zelfstandig!! op haar 95e!! dus ook al lang op een pensioentje) en ik ken haar eigenlijk niet anders dan dat elk dubbeltje omgedraaid moet worden. Ze is zeker niet gierig, maar wel noodgedwongen zuinig. Mijn opa is al jaren geleden overleden en heeft helaas ook weinig kunnen opbouwen want die is lichamelijk en fysiek slecht geworden tijdens de oorlog en mijn andere grootouders waren al dood voor ik werd geboren en woonden ook in een armer land.

Ik weet inmiddels van vrienden dat het helemaal niet abnormaal is als je duizenden euroā€™s of meer van je grootouders erft of krijgt maar toen ik dat voor het eerst hoorde sloeg ik steil achterover hahaha. Ik was er dus onbewust vanuit gegaan dat alle omaā€™s leefden zoals mijn omaatje in haar poppenhuis maar duh, natuurlijk is dat niet zo. Het lijkt me overigens wel superfijn om dat voor je kleinkinderen of je kinderen te kunnen doen, zo wat geld toestoppen. Als je zelf oud bent en je hebt kleinkinderen die je op die manier allerlei leuke ervaringen kunt laten hebben is dat geld goed besteed lijkt me.

6 likes

Moet zeggen dat mijn oma sowieso een gulle gever was. Toen zij naar een verzorgingstehuis moest werd het huis te koop gezet en was het vanzelfsprekend dat het geld daarvan werd verdeeld onder de kinderen want ja wat moest zij ermee.

2 likes

Als jij in de toekomst vrijwilligerswerk zou gaan doen (of het nu al doet), wat voor type vrijwilligerswerk zou je dan willen doen? (ben ongetwijfeld categorieƫn vergeten en ik heb het voor mijn gevoel soms een beetje raar verwoord maar jullie snappen me vast)

• Daklozen (bv bij opvang)
  • Voedselbank
  • Dieren (bv asiel)
  • Maatje van eenzaam persoon
  • Maatje van iemand met een stoornis (fysiek of mentaal)
  • Ouderen
  • Vluchtelingen (bv maatje of helpen bij cursussen)
  • Cultureel (bv museum)
  • Educatie
  • Sport (bv bij een vereniging)
  • Hulp bij zaken als administratie
  • Iets wat aansluit bij mijn eigen werkveld, namelijkā€¦
  • Anders, namelijk ā€¦

0 stemmers

Ben je van plan vrijwilligerswerk te gaan doen?

• Ja, ik doe het al
  • Ja, ik wil het in de toekomst gaan doen
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

Ik doe ander vrijwilligerswerk, ik sta namelijk achter de bar. Maar je bedoelt meer ~ iets goed doen voor de medemens ~ zeker?

1 like

Nee hoor niet per se, vandaar dat ik zei dat ik dacht categorieƫn te zijn vergeten. Leuk dat je dat doet!

Bedenk met nu dat ik ook een categorie ben vergeten van vrijwilligerswerk dat ik zelf heb gedaan maar okee :joy:

Ik vind al die fotoā€™s van jullie knuffels zo vertederend, ik heb er zelf ook nog 1 waar ik altijd mee slaap (en de rest heb ik ook nog maar bij mijn ouders en niet in bed).

1 like

Als ik ineens een paar miljoen won en niet meer naar mā€™n werk hoefde/moest om geld te verdienen, ging ik daar vrijwilligerswerk doen. (Praktijkonderwijs) En dan zit er geen druk meer achter, geen eindverantwoordelijkheid, gewoon lekker aan het werk met die gasten en lol maken. <3
@Torquay

7 likes

Ik heb bij de Voedselbank meegewerkt en dat raad ik echt iedereen aan. Een heel fijne manier om op lokaal niveau heel direct mensen te helpen. Vanaf 2019 ga ik ook sporadisch vrijwilligen bij een educatief project voor kinderen in relatieve achterstandswijken dat een kennis van mij heeft opgezet. Dat vind ik veeeeel spannender, haha.

13 likes

Haha ja zo leuk die knuffels, daarom een topic ervoor :biggrin:

Show je knuffel

2 likes

Ik heb vroeger als vrijwilliger voor een kinderkamp voor wat ā€˜armereā€™ kinderen gewerkt, dat was echt fantastisch. (@grace beetje de doelgroep waar jij mee aan de slag gaat, denk ik? Komt helemaal goed!) Verder heb ik veel random commissies gedaan. Zit nu ook in een commissie van mā€™n sportvereniging en ik geef taalles in een buurthuis.

4 likes

Heb als vrijwilliger gewerkt bij vluchtelingenwerk en bij amnesty (bij een studentenvereniging). Help nu zo af en toe mee met taalmaatjes van mijn moeder want heb geen tijd om zelf weer iets op te pakken helaas.

2 likes

Ik heb vrijwilligerswerk in de politiek gedaan. Pas was ik bij de peuterspeelzaal, van zoiets zie ik het nut wel in.

1 like

Mijn vrijwilligerswerk bij de psz was zo leuk en nuttig! Daar zaten bijna alleen maar kinderen met een indicatie op basis van (taal)achterstanden.

Maar ja I love kinderen. Als je daar niets aan vindt, is het een hel.

1 like

Ik heb een halfjaar vrijwilligerswerk gedaan bij de dierenambulance, dat vond ik echt interessant!

7 likes

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal voor vrijwilligerswerk hebben gedaan, geeft me weer nieuwe inspiratie!
@anon98052296 @Eenhoorn @grace @Briseis @Quinoa @Ireth @En_17_Anderen @Flamingo

4 likes

Ik bedoelde de speelotheek :see_no_evil: ben er duidelijk niet helemaal bij met mā€™n hoofd.
Maar wat leuk dat jij op een echte psz vrijwilligerswerk gedaan hebt! Ik vind het een mooi idee dat je op zoā€™n manier echt iets bijdraagt aan een mensje.

1 like

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan bij een museum! Ik gaf creatieve workshops aan kinderen en was begeleider bij de tentoonstellingen.

9 likes

Ik werk als vrijwilliger bij een chat voor kinderen en jongeren.

8 likes

Net een tosti als brunch gehad, nu zin in een kaassouffle uit de koekenpan.
Zal ik het doen?

• Sowieso gap
  • Nee joh ben je gek dikzak

0 stemmers

1 like