Stel hier je persoonlijke vraag #4

Ik had echt mijn hele bed vol liggen (en ook op een rek aan de muur, love knuffels). Ze lagen ook echt op een bepaalde manier en als mijn moeder mijn bed verschoonde zette ze alles ook precies zo neer haha. Of een keer net een andere variatie.

1 like

ASMR

• Vind ik geweldig
  • Vind ik vreselijk
  • ASMR wat?
  • Ik heb er geen mening over
  • Ik vind het wel oke

0 stemmers

Ja daarom vraag ik mij af of (groot)ouders dat dan zelf niet willen. Ik bedoel, zijn ook (groot)ouders die dan in hun laatste jaren een cruise maken of luxe gaan wonen ofzo. Maar blijkbaar in jullie geval niet dus, anders geven ze het niet aan jullie :stuck_out_tongue:
Mijn vader maakt nu al zijn geld op en dat is zijn goed recht. Al was een bijdrage aan zijn kinderen ook leuk geweest :see_no_evil: Maar had er niet bij stilgestaan dat dat vaak zou voorkomen, een schenking (bij leven).

Mijn oma deed dit ook toen ze nog leefde, geven met de warme hand dus (aan kinderen en soms aan kleinkinderen). Ze had meer dan genoeg vermogen en ging het zelf echt niet meer allemaal uitgeven. Dus vond ze het leuker om aan (klein)kinderen te geven, zodat ze van ons geluk kon genieten. Wij hebben er 2 keer een mooie reis van gemaakt bijvoorbeeld.

4 likes

Nouja Mn oma is 95 en woont in een huurappartement met ondersteuning, wat best duur is, maar het is All-in. Dus ze betaalt alleen dat en soms kleding ofzo, maar ze gaat geen verbouwingen doen ofzo, ze wil gewoon rustig chillen. Ze gaat niet meer op vakantie en als ze ergens heen wil nemen wij haar mee. Ze komt soms bij de appie en thats it.

En ze heeft maar 2 kleinkinderen: Mn broer en ik. En Mn opa en oma hadden allebei goeie banen en komen uit ‘goede’ families. En nu heeft ze dus veel meer geld dan ze ooit nog in die x aantal jaren gaat opmaken. Dus vandaar. Situatie was anders geweest als ze 20 kleinkinderen had ja, of nog jonger was en dingen wilde doen.

En Mn oma’s motto is “geef met een warme hand” dus krijgen we altijd geld etc als we langsgaan, ze heeft het liefst dat we er nu van genieten nu ze er nog is en ze het kan zien. Zij geniet echt super erg als ze foto’s ziet van Mn broers huis dat hij gekregen heeft of als ze mij facetimet terwijl ik (mede dankzij haar) in een ander continent reis en dan koopt ze een lonely Planet en dan vertelt ze me wat ze heeft gelezen over de omgeving en waar ik echt heen moet, dat brengt haar gewoon plezier. Dus ze geeft zo vee ze kan nu, ook alvast spullen enzo. Ik draag een oude blouse van haar heel graag en ik heb ringen en kettingen van haar die ik draag, dat vind ze ook geweldig.

60 likes

Ik moet hier echt van huilen, zo lief!

19 likes

Ja Mn oma is echt fantastisch. Ze is echt een vechter met een moeilijk leven en een rare opvoeding en daardoor wat littekens waardoor ze altijd heel koud overkwam, maar ook de slimste persoon die ik ken die in een tijd dat dat nog niet normaal was studeerde, 7 talen spreekt, de halve wereld over gereisd is en over de hele wereld vrienden heeft. En nog steeds politiek actief is, Russische correspondenties schrijft en kunst maakt.

Als kind vond ik het nooit leuk bij haar omdat alles bij oma volgens regels moest (ze is nogal ‘downton abby’ opgebracht)maar ze is met de jaren verzacht tot een piepklein dametje die ineens met complimenten strooit en eindelijk gelukkig lijkt en nu vind ik haar echt heel cool en kan ik het ontzettend waarderen dat ze nooit makkelijk is geweest

Love oma, zal dr morgen even bellen :heart::heart::heart:

63 likes

Lief en het is ook heel mooi dat je zoiets aan je oma te danken hebt (een huis en een mooie reis bv)!

1 like

Ik word er echt heeeel ongemakkelijk van😅 Heb wel eens van die sleep triggers geprobeerd of het werkte maar het werkte juist niet

Jazeker, maar ze zegt zelf altijd dat ze gezegend is om in een positie te zitten waarin ze het kan doen. Het is een luxe voor zowel haar als ons (Mn ouders en broer) en niet de standaard.

Mn andere opa en oma zijn al overleden, maar daar was geen sprake van een erfenis, die hadden veel kinderen en genoeg om leuk rond te komen en zelf af en toe wat leuks te doen, maar niet dat ze geld weggaven. Uiteindelijk hadden ze allemaal het beste met me voor en hebben ze dat geuit zoals ze konden, bij de ene met meer materiële dingen, bij de andere meer in kleine momenten.

1 like

As je haar straks belt, doe haar de groeten van ons! Wat een topwijffie. <3

7 likes

Ik heb aub niet gestemd omdat ik dan voor me zie dat iemand met een afgekloven vodje uit hun babytijd slaapt en dat vind ik op meerdere vlakken niet heel aantrekkelijk.

1 like

Awww, die is lief. En ook zo lekker afgeknuffeld :heart_eyes_cat:

Nu mis ik mijn lieve opa en oma, waren ook echt naast mijn moeder de meest geweldige personen in mijn leven :heart:

7 likes

Ahh wat een lieve verhalen hier nu! Nu mis ik m’n oma’s ook.

(Ik heb m’n opa’s overigens nooit gekend, die waren al overleden toen ik werd geboren)

2 likes

Mijn oma was echt heel ‘zuunig’, kortom: er kon niet veel vanaf haha. De erfenis van haar is ook alleen naar m’n ouders en ooms en tantes gegaan en niet naar de kleinkinderen. Verder schat van een vrouw hoor, maar denk dat zij nog wel heel erg leefde met het idee van: ik moet m’n geld sparen want wie weet heb ik het nog nodig.

1 like

Smeren jullie je met bodylotion in na het douchen?

• Ja altijd
  • Vaker wel dan niet
  • Vaker niet dan wel
  • Nooit

0 stemmers

En wat zeggen jullie?

• BodylotiĂłn
  • BodylĂłtion
  • BĂłdylotion

0 stemmers

En wow wat een raar woord eigenlijk haha

Ik zou dit vaker moeten doen, gezien de sahara-droogte op mijn benen. Al gebruik ik bodybutter in plaats van bodylotion, schijnt voedender te zijn.

2 likes

Ja het viel mij dus op hoe superdroge benen ik had. Vaak smeer ik alleen snel m’n armen en decolletĂ© in. En idd bodybutter is voedender, trekt wel langzamer in. Heb nu een dikke bodylotion gewoon van Dove en moet echt ff wachten voordat ik m’n broek aantrek want anders krijg ik hem niet eens aan.

1 like