Spiritueel topic

Ah dat vind ik wel zonde haha, t zijn echt mooie decks

Ik heb deze (destijds via bol besteld): https://www.amazon.nl/Radiant-Rider-Waite-Pamela-Colman-Smith/dp/1572818034/ref=asc_df_1572818034/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=481445733981&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=4430309466481040110&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9050976&hvtargid=pla-425752472524&psc=1

Deze hebben het formaat van een regulier kaartspel!

2 likes

Bleh, ik ook hoor. Slaap ook echt te diep, heb vreemde dromen en emoties zijn all over the place.

1 like

Als je heel blanco bent ih onderwerp, is dit boek wel aardig/ā€œluchtigā€: https://www.bol.com/nl/p/astrologie-voor-beginners/9200000010029336/?Referrer=ADVNLGOO002027-G-112431090941-S-987046559014-9200000010029336&gclid=CjwKCAiAxKv_BRBdEiwAyd40NxOM4dYBFXaNrwLblNsT34zQ1I6mWGT-iUn7HqKi6Il0ib6LduLxohoCRHUQAvD_BwE

Heeft iemand hier ervaring met Oracle kaarten? Heb een set voor mijn verjaardag gehad en vind het heel lastig zonder guidebook. De kaarten zijn gebaseerd op Rumi gedichten

1 like

Ik gebruik af en toe oracle kaarten, maar ik leun daarbij wel erg op de bijbehorende boekjes. Komt ook een beetje omdat ik nog niet zoveel tijd heb gestoken in het bestuderen van de kaarten.

Welke set heb je precies? En zit er helemaal geen boek bij?

1 like

Sorry mijn 1e post was verwarrend, ik ben de hele tijd juist in de weer met het guidebook dat erbij zat (zie hieronder een link naar de set). Dus hoe doen anderen dat intuĆÆtief? :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik vermoed met veel oefening/geduld?
Heb je 1 set of meerdere, en is er onderling veel verschil?

Wtf ik ook. Precies hetzelfde was 13u op. Houd van uitslapen maar zelfs dit gaat te ver. Kon nog wel uur of twee langer blijven slapen, zo moe was ik. Het is dat mijn vriend me wakker maakte.

Ben nu ook enorm moe, maar tegelijkertijd wel klaar wakker. :roll_eyes:

Ga wel even mijn stenen op het balkon leggen om te cleansen/chargen met volle maan. Hopelijk val ik daarna wel in slaap.

1 like

Als je het liever zonder het boekje wil doen kun je de kaarten het beste goed bestuderen in combinatie met je intuitie gebruiken, ja. Dat is in ieder geval hoe ik het met tarotkaarten gedaan heb.

Ik heb Wisdom of the oracle divination cards https://www.bol.com/nl/p/wisdom-of-the-oracle-divination-cards/9200000045267388/?bltgh=nA58sLeUQ4Cxq6yS8fZKQQ.1_4.5.ProductPageUrl en blind spot oracle https://www.bol.com/nl/p/the-blind-spot-oracle-cards/9200000118533724/?bltgh=o6EByooSUU2NWkgHjbFE7Q.1_4.5.ProductPageUrl

Met name die tweede vind ik heel interessant en veel inzicht geven. Maar gezien de looks van de kaarten heb ik daar wel echt het boekje bij nodig. Het zijn echt compleet verschillende decks en ze verschillen volgens mij ook veel van het deck wat jij hebt gekocht. Vaak heeft ieder oracle deck een bepaald thema, dus afhankelijk van waar je interesse ligt en/of waar je het voor wilt gebruiken kun je echt een gevarieerde collectie opbouwen.

Ik ben benieuwd wat je van je kaarten gaat vinden!

1 like

Naar aanleiding van deze post ben ik haar ook gaan volgen, en vandaag toch de knoop doorgehakt om een geboorte reading te bestellen. Twijfelde nog tussen dat en een jaar reading maar denk dat dit even een goede eerste stap is. Ben zo benieuwd! :relieved: Zelf al wel aantal keren gepoogd dingen uit te zoeken maar het lukte me nooit om alles helemaal uit te vogelen.

3 likes

Mā€™n moon sign is cancer en ik merk zo goed dat ik slecht ga op deze volle maan. Moe, lamlendig, snel geprikkeld, moodswings :tired_face:

Een vriendin van mā€™n moeder heeft vroeger zeld tarot kaarten gelegd, zowel voor haarzelf als anderen. Toen ze op haar 18 begon met leggen, kwam uit de kaarten dat iemand in haar dichte omgeving zou sterven. Maarja ze was nieuw in tarot dus geloofde het niet zo. Een week later overleed de moeder van haar vriend. Heel eng!!
Ze heeft daardoor een tijdje de kaarten gelaten voor wat het was en in verschillende periodes van haar leven ze nog gebruikt.
Nu gaat ze naar iemand die al jƔren kaarten voor haar legt en blijkbaar is hij heel goed en klopt heel veel. Nu zou ik dat dus ook eens willen doen, maar ik ben heel bang dat ik daar te horen krijg dat ik nooit een man zal vinden om het leven mee te delen (ja een grote angst van mezelf en ja ik heb er therapie voor). Daarom durf ik dus niet zo goed.

Ook vertelde die vriendin van mā€™n moeder dat je eigenlijk best geen tarot kaarten voor jezelf legt, omdat je jezelf te goed kent en zo andere interpretaties aan de kaarten geeft. Ik was eigenlijk van plan om tarot kaarten te kopen maar nu weet ik het eigenlijk niet zo goed?

2 likes

Ik leg af en toe tarot en daar komen dan toch verrassende antwoorden uit. Je kan beginnen met misschien een ā€˜ā€˜makkelijkereā€™ā€™ tarot dan Rider Waite? Ik heb bijvoorbeeld ook Ink & Intuition Tattoo Tarot en Animal Tarot (nog vriendelijker/makkelijker).

2 likes

Ik leg ook weleens kaarten voor anderen (ook voor mezelf maar ik merk dat ik de interpretatie dan een stuk lastiger vindt) en een disclaimer die ik ALTIJD mee geef is dat de toekomst nooit vast staat. Alles wat de tarot op dit moment kan voorspellen staat verbonden aan hoe jij en anderen op dit moment in het leven staan. Dat betekent dat als jij verandert, de toekomst met jou mee kan veranderen. Je hebt altijd zelf ook invloed op wat er met je gebeurt.

Mocht je er echt veel angst voor hebben en er liever niet over willen horen, dan kun je dit ook aankaarten bij degene die de kaarten voor je legt.

1 like

Mā€™n vriend en ik hebben de afgelopen dagen zoveel geslapen, maar we zijn nog steeds moe. Ik moet zometeen ook werken, maar ik voel me echt een beetje bluh omdat ik gewoon nog steeds niet uitgerust ben. Hoop dat vannacht beter gaat.

3 likes

Wat een leuke berichten om zo allemaal te lezen. Ik heb ook een jaarreading bij indesterren besteld, ben heel benieuwd!

En wil ook nog graag mijn favoriete tarot deck delen: the muse tarot. Hele mooie kaarten met nog extra muse kaarten. Ik leg die en de Rider Waite om de paar avonden voor mijzelf, op gevoel. Hoe vaker ik de kaarten leg, des te beter ik ze kan duiden.

Edit: nog een toevoeging - ik vind de duiding op de website van biddy tarot ook heel fijn om te lezen.

3 likes

Wil je je ervaring met je jaarreading ook delen? En de anderen misschien ook? Ben wel benieuwd naar verschillende ervaringen!

1 like

Heb je inmiddels al een Reading gehad bij haar? Ik heb er ook eentje besteld en ben heel benieuwd!

Ja, had ik gezien dank je! Ik vind het heel erg leuk om er meer te lezen, vandaar

2 likes

Door jou heb ik de Wisdom of The Oracle dinges en ben er lyrisch over! Hele fijne en lichte kaarten.

1 like

Dat snap ik en ik bedoelde vanzelfsprekend het moment dat ze ā€˜m gehad hebben