Spiritueel topic

Wow! Heb je er al meer over gehoord?

Ik zie het niet helaas

@Hatsmetflats Jij bent onze forumdominee toch?;). Zou ik jou mogen PB’en over iets?

Ja natuurlijk! Ik weet niet alles, maar zal mn best doen :slight_smile:

1 like

De laatste tijd ben ik bezig met etherische olie/kruiden om daar bijvoorbeeld lippenbalsem, spray en zout diffuser van te maken. Heeft iemand misschien aanraders voor boeken hierover? Waarbij verschillende kruiden bij helpen en wat je er mee kan maken? Ik heb er al een aantal besteld maar het is vaak toch niet helemaal wat ik zoek haha.

2 likes

Ik zie je reactie nu pas. Ja helaas was het donker dus geen duidelijke foto’s maar je kunt een soort ‘regenboog’ zien

Geen idee, maar ik vind dit super leuk dus als je een boek hebt gevonden let me know please :grin:

Op netflix staat unsoved mysteries: tsunami spirits. Ik vond dat een hele mooie en interessante aflevering!

3 likes

Dat is supertof! Ik doe dit ook (vaak op intuĂŻtie, aangezien ik het meeste heb geleerd van familieleden) maar als je heel basic, doch goede bronnen wil hebben, dan raad ik je de boeken van Scott Cunningham aan. Hij was wiccan (ik ben dat niet), maar de informatie is heel compleet en duidelijk opgemaakt. Er staan enkele recepten in, maar ik vind veel niet heel geweldig daarvan, dus ik gebruik het echt alleen als naslagwerk voor kruiden.

Goede recepten (voor exacte hoeveelheden zout/kruiden/olie/etc.) vind ik vaak online. Sites over duurzaamheid hebben vaak interessante recepten!

Een echt goed boek zoals jij noemt, ben ik helaas ook nog niet tegengekomen. Jammer dat dat niet lijkt te bestaan, terwijl er over edelstenen geweldige boeken (looking at you, Judy Hall!) te vinden zijn!

@Heilung: Ik! Niet theĂŻstisch, wel de praktijk. Goede nick, vooral fijne muziek ook! Wellicht vind je Anilah (:heart:) ook wel wat, mocht je die nog niet kennen!

1 like

yes, Anilah staat hier ook op mijn playlist, héle fijne muziek vind ik dat! Net als Wardruna, Danheim, Faun, EivÞr, etc
 :heart_eyes:

2 likes

Omdat ik geen topic kon vinden voor kristallen zet ik het maar in deze! Zijn er nog mensen die leuke crystal webshops weten? Ik heb net een bestelling geplaatst bij crystalthehouse.nl echt een hele fijne webshop en ik support haar heel erg! Maar ik zou graag tips willen voor meer leuke fysieke winkels of webshops :slight_smile:

Ik heb eergisteren bij spiritualgarden.nl besteld en had het gisteren (BE) al binnen en ben tevreden vd stenen in ieder geval!!

Door witchtok (de hekserij kant van tiktok) wil ik me helemaal verdiepen in modern witchcraft en heb boeken etc besteld haha, ik weet wat te doen komende tijd!

3 likes

moonfeels!

1 like

Oh wat tof zeg! Let me know wat je ervan vindt haha

Ik was vandaag in een winkeltje met edelstenen en allerlei andere spirituele items, kom dan altijd meteen tot rust, zo fijn. Heb een ring gekocht met labradoriet en een stuk seleniet. Ik kijk meestal wat me aanspreekt maar ik wil wel gaan mediteren dus het komt goed uit dat ik daar de seleniet voor kan gebruiken.

1 like

Ik weet dat in nl/be geert verhelst zijn boek echt als belangrijk boek wordt gezien in de fytotherapie, gaat dan voornamelijk om de planten en hun werking, volgens mij niet direct recepturen voor balsems enz

In breda vind ik de winkel kristallenwereld heel erg fijn

1 like

Echt een hele stomme vraag maar dragen jullie je kristallen altijd bij of mediteer je er alleen mee?

Welke tarot decks hebben jullie?

Edelstenenfee!

@Desertflower ik slaap met mijn rozenkwarts (echt in mn hand haha) en de rest ligt op mijn kamer gewoon, ik neem ze niet mee

1 like