Ik heb de standaard Riders Waite en Ink and Intuiton (https://www.amazon.nl/Tattoo-Tarot-Intuition-Mcmahon-collins-Diana/dp/1786272059)
Riders Waite is een leuke om mee te beginnen. Dat is wel de bekendste ook voor zover ik weet!
Ik heb Thoth gekocht als beginner en heb nu Shadowscapes, en dat zijn echt prachtige kaarten, hele mooie stijl! Elke keer als ik ze pak ben ik er weer heel blij mee.
Niet mijn foto tho
Ik heb riders waite en the lightseers tarot. Heb die eerste jarenlang gebruikt om er bekend mee te worden en de tweede set heb ik nu een half jaar en ik vind ze echt geweldig en ben er intuïtief veel beter mee dan riders waite. Deze kaarten doen echt wat met me en ik heb heel duidelijke gevoelens en beelden bij de kaarten die ik trek
Heb je de film Tenet al gezien (nu in de bioscoop)? Ik denk dat je die wel heel tof zal vinden als je geïnteresseerd bent in dat onderwerp!
Ik heb gisteren de app co-star gedownload en vroeg me af of er hier mensen zijn die hem ook gebruiken. Wat vinden jullie ervan? Heeft het meerwaarde om vrienden toe te voegen?
Ah goed dat je het zegt! Ik kan the sanctuary alleen niet direct vinden in de app store, krijg voornamelijk apps over religie etc. Hoe ziet het logo eruit?
De laatste weken zie ik heel vaak een tijdstip met dezelfde nummers. Geen idee of dat wat spiritueels is, maar het valt me wel ontzettend op ineens. Is het omdat ik er vroeger nooit aandacht aan schonk en zag ik het toen net zo vaak? Het zijn ook gewoon random tijden, zoals 10:10, 16:16, 17:17, 11:11, 00:00 niet één tijd. En het is niet dat ik dan vlak daarvoor op de klok heb gekeken en kan weten dat het bijna zo’n soort tijd is. Hebben meer mensen dit?
Ik vind dit dus ook super interessant. Ik ben zelf al jaren bezig met spiritualiteit en kom dit fenomeen vaak tegen online en ook de betekenis die jij noemt. Maar ik zie dus zelf echt nooit dat soort getallen waardoor ik vaak denk: uhmm… oké ben ik dan niet goed bezig ofzo? Waarom zie ik jullie niettttt
Ik heb laatst een boek gelezen over Jungiaanse psychologie en dat was best wel een eye-opener voor me. Kent iemand hier het ook en wat vind je ervan? En heeft het iets voor je gedaan?
Cool! Wat heb je precies gelezen? Ik weet alleen een beetje af van synchroniciteit en daar leef ik wel zo veel mogelijk naar. De archetypen zijn voor mij nog wat wazig, heb ik meer verdieping in nodig haha…
Fijn topic! Zijn er hier ook mensen die voor het pad van het heidendom gekozen hebben (om het even welke stroming)?
Oh ik heb me er ook nog niet heel erg in verdiept hoor, maar ik las “blij zijn met jezelf” van Karen Hamaker. In dat boek is niet heel erg in gegaan op synchroniciteit. Hoe probeer jij daarnaar te leven? Want na een snel Googlerondje heb ik t gevoel dat het meer iets is wat je ervaart dan dat je het kunt sturen oid?
@Jeg ja volgens mij is die test op de theorie van Jung gebaseerd. En het is inderdaad niet wetenschappelijk onderbouwd.
Even een side note dat ik jouw username nog wel eens draai via YouTube
Ah oke! Dat boek ken ik niet haha. Waar gaat dat over?
Ja synchroniciteit is inderdaad meer iets wat je ervaart inderdaad!
Ik draai mijn username ook erg graag, vind het fijne muziek!
Sorry vergeten te reageren!
Maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Hier vind je wel wat info, maar voor mijn gevoel omvat het veel meer dan dit. Laat maar weten als je naar aanleiding van die link specifieke vragen hebt. Misschien kan ik het dan beter onder woorden brengen.
Ik durf het bijna niet te plaatsen maar goed hier is mijn post dan: er staat een koepel van wolken om mijn tuin heen;
Ik heb een aantal foto’s samengevoegd in een collage
Ik hoop dat te zien is wat ik bedoel, er staat een redelijk strakke lijn aan wolken als een koepel.
Mijn broer en zus (een dorp verderop) zien hetzelfde en meerdere mensen hier in de buurt zijn berichten aan het sturen.