Spiraaltje

Mm ja dat is niet zo’n fijn idee he. Ik heb die van mij bij de huisarts laten zetten en na 6 weken terug geweest voor een controle. Zij heeft toen alleen even gekeken. Zit toch altijd in mijn achterhoofd dat het niet net zo gecheckt is als bij een gynaecoloog.

Succes Melodine!

2 likes

Ik zou het wel even laten checken, maar je inderdaad niet gerust maken. Ik kon (en kan) mijn draadjes niet voelen, ook niet na ongemakkelijke douchesessies waar ik als een malle probeerde te graaien. Maar ja lukte niet. Ik had de controle nog in t vooruitzicht, en het toen maar aan mijn huisarts gevraagd. Volgens haar zat ie gewoon goed, en ging mij toen ook uitleggen dat mijn baarmoeder best wel ‘diep en naar achter gekanteld’ lag en dat ik er daardoor niet goed bij kon. Toen dacht ik wel even: dit hoef ik eigenlijk niet te weten. Maar maakte mij wel een stuk geruster. Nu denk ik er niet eens meer aan, en ga er gewoon van uit dat het gewoon goed is.
Maar misschien is dat ook niet helemaal de goede mindset.

1 like

Ik was 10 dagen ongesteld en tien dagen dat er nog een beetje prut uitkwam. Daarna niet meer. Toen ik weer ongesteld werd duurde het 10 dagen. Nu wacht ik weer tot ik ongesteld wordt (of misschien niet). Ik heb mirena.

1 like

Waarom laat je m niet vervangen en haal je m er over 2 jaar weer uit (of wanneer je zwanger wilt raken iig)?

Bij mij duurde dat 3 maanden :confused: niet heel erg gelukkig. Maar toch wel lang. Wilde dat ding er al bijna uit laten halen

Zo, ik heb sinds februari een spiraal en heb geregeld hoofdpijnaanvallen. Dan komt het ineens opzetten, echt dikke dreunen in mijn voorhoofd. Ellende, duurt een uurtje en dan neemt het ook wel af. Weet niet of dit ook door de spiraal komt, maar wel opvallend dat ik hier eerder nooit last van heb gehad. Hebben meer mensen dit?

Hopen dat ie nu goed zit en blijft zitten!

Dat laatste herken ik wel. Heb nu echt gewoon ooit zin (behoefte?) om te huilen, terwijl ik dat echt nooooit heb gehad. Zo raar. Ik hoefde nooit te huilen eigenlijk.

1 like

Ik kan mijn touwtjes altijd heel duidelijk voelen zitten en vind dit altijd een beetje eng voelen ofzo? Gewoon het idee dat er een stuk koper in mijn baarmoeder zit maakt mij al een beetje misselijk.

Merk wel dat sinds ik hem heb, mijn menstruatiekrampen echt heel heftig zijn. Gelukkig is dit altijd wel op te lossen met aleve.

Vandaag bij de gyneacoloog geweest en hij raadde een koperspiraal af, mede doordat mijn baarmoeder niet goed is, waardoor een koperspiraal niet alles kan ‘beschermen’ (ff simpel gezegd).

Heb dus een Kyleena spiraal laten plaatsen en het deed weer ff echt zoveel pijn. Heb nu ook veel meer last erna dan de vorige keer. Waarschijnlijk heeft ie toen overigens meteen al niet goed gezeten, gyneacoloog was ook beetje aan het klagen toen ie die oude eruit haalde.

Nu 21december weer controle en hopelijk zit ie dan wel nog goed!

Pfff, en doe dit alleen maar om veilig zonder condoom te kunnen seksen :sweat_smile::sweat_smile:

Mijne zit er nu 1,5 week in maar heb nog steeds bloedverlies, terwijl de gyn dacht dat t na het weekend over zou zijn… ben bang dat deze ook niet blijft zitten :sweat: flink duimen dus

Had ik ook hoor, sowieso nog 20 dagen prut. Nu 2e keer ongesteld en na 8 dagen nog steeds prut.

1 like

Ik heb meerdere weken bloedverlies gehad en hij zit er nog steeds prima in dus hoeft niet per se iets te zeggen!

1 like

Mijn koperspiraal zit opnieuw niet goed… Begin dit jaar heb ik hem al laten vervangen omdat hij niet goed zat en nu dus hetzelfde probleem.

Ik baal zo erg, want koperspiraal is voor mij eigenlijk de enige optie (behalve condooms maar ik haat condooms) :disappointed:

Mijn spiraal moet er over een half jaar uit, maar ik twijfel of ik een nieuwe neem… Weet iemand of je dan opnieuw je baarmoeder moet laten opmeten (of wat ze dan ook doen met dat staafje?) dat vond ik namelijk het pijnlijkste van alles!

Voor de mensen die een hormoonspiraal hebben en niet ongesteld worden… Hoe ‘weten’ jullie dat je niet zwanger bent? Ga je daar gewoon vanuit want spiraal dus zou goed moeten zijn, of doen jullie een keer in de zoveel tijd een test oid?

Ik ben niet meer ongesteld door de hormoonspiraal. Ik doe nooit een test want ik ga ervan uit dat die spiraal goed zit. Sinds gisteren ben ik niet lekker (overgeven en moe) en ga dan toch maar even een test doen. Dus eigenlijk alleen als ik wat vage klachten heb test ik (max 2 keer per jaar)

1 like

Ik ga er gewoon vanuit dat het goed zit maar heb wel eens een test gedaan wanneer ik bijvoorbeeld vage klachten had. Dus gewoon testen als je twijfelt maar denk dat je best een beetje op je spiraal kan vertrouwen.

1 like

En @M-loes bedankt voor jullie reacties! Vind het toch een beetje spannend nu alleen met spiraal na heel lang de pil + condoom te hebben gebruikt, maar ik moet er inderdaad maar gewoon op vertrouwen dat het goed zit. Nog geen vage klachten in ieder geval haha.

Hopelijk is het bij jou gewoon een griepje en gaan je klachten snel over @M-loes!

1 like

Brrrrr kreeg de rillingen van je bericht. Dat was zo naar idd. Maar ik ga geen nieuwe nemen. Ik denk dat ik deze niet eens “op” maak want wij willen binnen 3 jaar wel aan kinderen beginnen.

Ik doe wel soms een test omdat de kans toch 2/1000 is ofzo en ik voel me soms zo raar dat ik denk dat ik zwanger ben. Helaas nog nooit gebeurt.

1 like

Hoe lang hadden jullie buikpijn na plaatsing van de spiraal? Mijn buikpijn is een beetje wisselend en vandaag (na bijna 3 wk) weer echt hevige buikpijn. Ben sinds het uitstoten echt panisch geworden, zooo irritant, en mn vriendinnen hebben er allemaal amper last van gehad dus die zijn geen goede graadmeter haha. Van bloedverlies weet ik dat t tot 6wk wel normaal is, van buikpijn kan ik t zo snel niet vinden.