Nou ik ga vanmiddag een kylena laten plaatsen! Ben heel zenuwachtig, niet per se voor de pijn, maar het is mijn eerste doktersbezoek voor daar beneden dus ik ben echt bang dat ze denkt wat is dat nou voor gore zeeschelp.
lekker reageren op mezelf maar oke. Hij zit! Maar holy shit, die klem op je baarmoedermond, wat een pijn zeg! Heel specifiek ook. Ben heel blij dat het voorbij is!
Erg he, ik vond het ook echt vreselijk. Hoop voor je dat ie goed blijft zitten.
Bij mij zei de dokter dat de Kylena spiraal na 2weken veilig was, maar op internet staat dat ie meteen veilig is. Wat zeiden ze bij jou?
ja, heel heftig!
Mijn dokter zei hij is in principe gelijk veilig, maar ze raadde aan om de eerste maand wel nog iets extraâs te gebruiken, gewoon voor de zekerheid. Dat ga ik ook wel echt doen denk ik!
Ik was niet ongesteld, zondags laatste dag en donderdags is ie geplaatst. Die informatie had de gyneacoloog niet overigens. Raar dat er dan zoveel verschillende dingen worden geroepen? Wat irritant, haha.
Ja, maar hoe wist ie dat dan?
Ik vind het toch maar eng, haha. Eind december controle echo, mss moeten we onze lust nog maar ff uitstellen en op zeker spelen.
Ik heb al een aantal jaar de Mirena, altijd wel tevreden over. Sindsdien ben ik eigenlijk niet meer ongesteld. Nu heb ik onlangs een antibiotica kuur gehad en na een aantal dagen kreeg ik last van een beetje afscheiding, wat ik ook weleens had aan het begin en einde van mân ongesteldheid. De doktersassistente zei dat dat niets te maken had met de spiraal, maar ik vind het toch wel apart dat dat dan nu precies gebeurt en vraag me af of ik me zorgen moet maken. Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben?
Zijn hier mensen die een (Kyleena) spiraal hebben en niet meer ongesteld worden?
Ik vroeg me af of je dan nog wel af en toe eea voelt zoals toen je nog wel ongesteld werd?
Ja ik heb hem sinds januari nu.
Ik merk helemaal niks meer. Alleen soms dat ik wel wat sneller emotioneel ben, maar dat is met een dag wel over.
Verder geen kramp of iets
Ja ik heb dit heel erg. Heb zelf de jaydess al 1,5 jaar en ik ben meestal wel nog echt ongesteld, maar sommige maanden heb ik heftige PMS, krampen, maar komt er niks. Heel raar.
Ik ben sowieso over het algemeen niet zo tevreden over mijn emotionele toestand met het spiraaltje. Ik bleef hopen dat het zou verbeteren, maar die kans is nu wel voorbij. Ik wil binnenkort een afspraak maken om hem eruit te laten halenâŠ
Oh, dit is wel echt rot zeg! En die onvoorspelbaarheid lijkt me ook irritant. Hopelijk lost t wat op als ie eruit gaat.
Ik heb toen echt nog lang (2 maanden) buikpijn gehad. Niet constant, maar zeker vaker dan normaal, en soms echt nog gemeen pijnlijk ook.
ik heb nu 2 weken mijn kylena maar ik heb echt zooo veel pijn. Echt al 2 weken krampen, hoofpijn, bloeden en ik heb het idee dat mijn stemming er ook onder te lijden heeft. Hoop echt heel erg dat het minder wordt!
Ik heb de mirena. Ik werd al heel snel niet meer ongesteld en merk ook niet wanneer ik ongesteld zou moeten zijn.
Hoelang heb je deze nu al?
Pff, ik heb volgende week controle echo. Maar vind het eigenlijk helemaal niet fijn om niet ongesteld te worden, haha. Mijn lichaam geeft wel allemaal signalen, zo verwarrend.
Ik heb 'm ongeveer drie jaar nu. Ik hoop dat de echo goed is volgende week, bespreek ook je zorgen vooral! Succes!
Dit heb ik ook, aan de ene kant super lekker, aan de andere kant vind ik het ook spannend dat je de check niet hebt of je zwanger bent⊠Al is de kans natuurlijk super klein, maar heb wat mensen in mijn omgeving die ondanks hun spiraal toch zwanger zijn geworden.
Ik zou gewoon even wachten @Indolence⊠Bij mij heeft het 3 maanden geduurd voordat alle ongemakken weg waren en nog heb ik wel eens last.
hier ben ik weer met een #spiraalverhaal. Ik postte vorige week al dat ik ontzettende last had, dokter gebeld, werd gezegd dat het erbij hoorde (ja dat weet ik zelf ook wel, maar zo erg?). Nu deed ik dus een tampon in een ontdekte ik dat mijn draadjes echt heel laag hangen? Echt 1 centimeter max van de uitgang zegmaar. Ik ben echt heel erg bang dat mijn lichaam bezig is met hem afstoten. Meer mensen die hier ervaring mee hebben? Kan het nog zijn dat de spiraal terugschuift/de touwtjes nog inkrullen, of moet ik toch nog even bellen naar de ha?
ja he? Ik verwacht eerlijk gezegd dat de spiraal er vandaag of morgen vanzelf uit gaat komen. Heb zulke erge krampen en stolsels, dit kan niet goed zijn. Aangezien ik maandag natuurlijk pas weer kan bellen (voor zoiets is het raar om de huisartsenpost te bellen toch?) hoop ik echt op het beste voor dit weekendâŠ