Dat zal hem dan zijn ja! Heb even gekeken hoeveel ik dan van alles moet hebben, maar dan mis ik helaas 3 torendelen, 2 landtegels, de tegelhouder en natuurlijk de spelregels voor de uitbreiding. Maaaaaar als extraatje natuurlijk alsnog leuk!
Omg dit zit er zĂł leuk uit!! Wat superschattig!
Gisteren heb ik voor mn verjaardag van een vriendin Valse motten gekregen. Dit spel is echt zĂł leuk! Het is de bedoeling dat je gaat vals spelen. Je kan vals spelen door handkaarten weg te moffelen , vooral de kaarten waar een mot op staat, want die mag je niet opleggen en kan je enkel kwijt raken door de bewaker te zijn (die mag hem wel opleggen) of door hem dus weg te moffelen (in je mouw doen, stiekem op school laten vallen etc). Heb je zoân motkaart aan het einde van de ronde nog in je hand, kost je dat -10 punten.
Elke ronde begint met één bewaakkever, deze persoon krijgt een kaartje voor zich en mag niet vals spelen. Hij moet juist de andere spelers betrappen op vals spelen. Wanneer hij iemand betrapt heeft, moet die persoon zn weggemoffelde kaart terug op handen nemen én een kaart extra pakken én is dan de bewaakkever. De spelers die géén bewaakkever zijn, mogen andere spelers niet snitchen. Beschuldigt de kever iemand vals, dan moet hij zelf een kaart pakken.
Verder is het een soort van pesten, je hebt een blinde trekstapel en een aflegstapel. De kaarten gaan van 1 - 5. Je moet 1 hoger of 1 lager leggen dan op de aflegstapel staat. Tijdens het spelen mag je dus handkaarten âkwijtâ zien te raken door ze te verstoppen, echter mag je maar 1 kaart per handeling kwijtmaken (dus niet 3 per keer in je mouw stoppen).
De laatste handkaart mag je nĂet wegmoffelen en moet je uitspelen. Degene die uit is, heeft die ronde gewonnen en krijgt 0 punten. De rest krijgen minpunten voor hun kaarten (-1 voor een normale kaart, -5 voor een actiekaart en -10 voor een motkaart). Leuke is dus dat je dit spel zo lang/kort kan maken als je zelf wilt!
Er zitten dus ook actiekaarten in het spel, zo heb je een
mug -> andere spelers moeten zsm op de stapel slaan, laatste moet een kaart pakken.
Kakkerlak -> andere spelers zsm kaart opleggen met dezelfde waarde, de eerste mag de kaart laten liggen (dus ben je een kaart kwijt, mag geen mot zijn)
Spin -> oplegger geeft een speler een kaart naar keuze (mag wederom geen mot zijn).
Mier -> iedereen moet een kaart pakken.
Sorry voor de extreem lange uitleg, maar dan heb je een beeld of je het spel leuk vindt! Ik vind het echt een heel erg leuk spel, het is niet ingewikkeld, speelt lekker weg en maakt het hilarisch als je medespelers kaarten ziet wegschuiven.
Leuk juist om een beetje te begrijpen hoe het gaat. Lijkt me echt een heel leuk spel, binnenkort ga ik spelletjes spelen met vrienden dus misschien koop ik het ook wel!
Ah gelukkig maar! Ik vind namelijk de omschrijvingen van spellen op de doos nooit zo duidelijk, want dan lijken weer alle spelletjes op elkaar. Ik vind deze echt een aanrader! Hij is ook niet zo duur, geloof tussen de 10 en 12 euro. Je kan het ook met 3 - 5 spelers doen
Ik zie op internet dat deze vanaf 3 spelers is? Dus je kan die niet met zân 2-en spelen?
Heeft iemand Photosynthesis? Is dit leuk en uitdagend genoeg om vaker te spelen? En leuk voor 2 spelers?
Nee dat kan niet, want dan valt het effect van vals spelen weg, omdat de ander dan enorm op jou gefocust is. Daarnaast vallen ook de actiekaarten weg, omdat de oplegger die niet uit hoeft te voeren, dus bijvoorbeeld bij het slaan op de kaart of dezelfde waarde opleggen, win je als speler altijd.
Aaah love dat spel!! Spelen we zo vaak! Ook al geregeld met 9+ man gespeeld! Laatst een tweede set bijgehaald om met veel te kunnen spelen haha.
Word er ook altijd bloed fanatiek van en probeer nieuwe manieren uit te vinden om kaarten weg te spelen
Heb net bij de spellenwinkel het dobbelspel De 7 geitjes gekocht. Ben heel benieuwd, ik ga het vanavond spelen! (Had van vrienden een cadeaubon gekregen, iemand nog leuke aanraders? Moddervarkens was al uitverkocht helaas)
Hij is wel leuk, maar niet heel uitdagend! En leuker met 3/4 spelers vind ik. Hij is vooral zooo mooi vormgegeven
Heb je waarschijnlijk vast en zeker al maar Qwixx vind ik de laatste tijd fantastisch!
Machiavelli vind ik ook nog steeds een gaaf spel.
Railroad Ink, echt een super leuk spel. Duurt ook niet té lang.
Ik vind de 7 geitjes echt leuk. Suuuuper simpel maar wel soort van verslavend om zo Snel mogelijk je kaarten weg te spelen.
Heb hem gisteren gespeeld en vind hem inderdaad echt leuk! Hij speelt lekker weg
Vorige week op vakantie veel spelletjes gespeeld: Exploding Kittens, Dixit, Weerwolven en Sequence. Heb mân verlanglijstje weer uitgebreid.
Heeft iemand nog goede aanbiedingen voorbij zien komen?
Ik zag zelf bijv. deze, maar heb Carcassonne al:
Je kan via Eurosparen als je tegoed hebt een aantal spellen voor de helft van de prijs kopen. Niet heel veel spelletjes, maar wel een paar leuke (Shit Happens, Stratego, Risk).
Beste @Esthervp, welkom op het forum! Je bericht is verwijderd. Spam is namelijk niet toegestaan. Uiteraard ben je van harte welkom je ervaring hier te delen, op het forum zelf.
Heeft iemand nog tips voor coöperatieve spellen? Zoals pandemic bijvoorbeeld? Ik merk dat ik niet meer met mân vriend wil spelen omdat hij juist van sabotage enzo houdt en ik juist van een beetje gezellig spelen (de saboteur is dan ook heel snel uit ons huis verdwenen)
Wij hebben afgelopen kerst heel veel Wingspan gespeeld en dat is ook echt een aanrader. Lijkt ingewikkeld als je de doos opent maar met een YouTube instructie van een kwartiertje begrijp je het makkelijk.