Spelletjestopic (incl. reviews)

Nee ken ik niet, maar klinkt wel leuk! Maar goed eerst maar Wingspan onder de knie krijgen, misschien dat ik daarna wel weer in ben voor een nieuw ingewikkeld spel :grimacing:

1 like

Ben even rustig alle tips stuk voor stuk aan t bekijken en kwam ook ‘shit happens’ tegen. Maar ga je daar na een paar keer spelen niet van onthouden hoeveel punten een bepaalde kaart is? Of is dat vrijwel onmogelijk omdat t 200 kaarten zijn?

Ik heb dit nu pas een keer gespeeld, maar ik denk inderdaad wel dat je de kaarten snel gaat herkennen.

Wij waren het vooral ook vaak niet eens met de ranking die kaarten hadden gegeven, maar dat gaf ook weer wel leuke discussies. Verder vond ik het niet het leukste spel dat er is.

Hmmm een gevalletje ‘leuk als je het tegenkomt bij de kringloop’ dus haha

1 like

Paar uur later, maar ik heb een leuke ‘wishlist’ gemaakt haha. Bedankt allemaal voor de tips!

Samenvatting

1 like

Ooh ik heb met dit week zo’n zin om spelletjes te spelen, ik hoop dat ik m’n vriend enthousiast kan krijgen :see_no_evil:

2 vraagjes:

• Weet iemand of er binnenkort ergens weer een leuke actie is met spellen?
  • Heeft iemand ervaring met escape room spellen? Die wil ik dit weekend wel eens proberen te spelen, maar vind 't zonde als 't niks aan is haha.

Escape spellen vind ik erg leuk! Wel erg prijzig. Je speelt ze een keer en daarna kun je ze weg gooien

Vind dat een beetje zonde. Wel heel leuk om een keer te doen!

Zijn die spellen ook niet te verkopen/ruilen?

Nee. Je moet dingen invullen in het spel zelf. Bijvoorbeeld “vul de naam van persoon X in”. En soms moet je dingen aankruisen/knippen etc. Je kan ze eventueel wel doorgeven aan iemand, maar die weet alle antwoorden dan al. Dat is ook niet zo leuk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh wat slim! Dan ga ik dat denk ik ook maar doen met mijn Exit spel van 999 games.

Ahh jaa
 daar ben ik te enthousiast voor :see_no_evil:

Dit is echt een fantastisch spel. Leuk coöperatief, daar hou ik van en gewoon echt uitdagend. Werkt ook goed met de app waarin je de QR codes moet scannen. Verschillende moeilijkheids niveaus, dus je kan het jezelf steeds lastiger maken.

1 like

Sheriff of Nottingham is een bluf spel die je vanaf 3 spelers kunt spelen, in het thema van Robin Hood. Je speelt een koopman en elke ronde breng je goederen om op de markt te verkopen. MAAR, sommige dingen (die vaak veel geld opleveren) zijn verboden, en ben je wel eerlijk over wat er in je wagen zit?

Iedere ronde is een andere speler de Sheriff. Als Sheriff mag je de goederen van andere spelers controleren, maar als ze eerlijk zijn over wat ze verkopen moet je ze extra geld betalen voor het ongemak. Als ze liegen, betalen ze jou een stevige boete. Als speler mag je de Sheriff omkopen met geld, goederen of beloftes. Wie op het eind het meeste geld heeft wint!

Echt een hilarisch spel, sommige mensen kunnen voor geen meter sjoemelen, anderen liegen glashard en weer anderen spelen super eerlijk en winnen alsnog.

image

6 likes

Ohhh dit klinkt echt super leuk! Ik hou ervan als er een valsspeel/bluf element in een spel zit.

1 like

Mag ik even reclame maken voor mijn nieuwe favoriete spel? Everdell is een worker’s placement game. Je workers zijn eekhoorntjes, egeltjes, muisjes of schildpadjes. Je laat hen grondstoffen verzamelen (zoals besjes of keitjes), waarmee je gebouwen kan kopen of critters kan aantrekken. Prachtig vormgegeven spel, met een heuse boom op het spelbord!

image

6 likes

Oooooh dit ziet er heel leuk uit! Zal eens kijken waar ie te koop is. :smile:

1 like

Dit klinkt geweldig en zo cute :heart_eyes:

2 likes

Heb net tweedehands Carcassonne gekocht en was aan het natellen of hij wel compleet was, maar ik heb blijkbaar veel meer dan er in hoort te zitten? Ik heb 88 landtegels in plaats van 72 en ik heb een helemaal houten dingetjes die ik niet kan terugvinden in de spelregels, zie foto. Heb gewoon het basisspel gekocht. Iemand enig idee hoe dit kan, en vooral: wat moet ik met die houten dingen?

Wij hebben ook alleen het basisspel maar daar zitten inderdaad die houten dingen niet bij. Misschien toch onderdeel van een uitbreiding die per ongeluk in die doos is beland.

Ik was benieuwd en ging even kijken. Als ik het heb is dit uitbreiding van de toren: https://www.999games.nl/carcassonne/uitbreidingen.html

1 like