De legenden van Andor. Heel leuk en coöperatief. Je moet samen je tactiek bespreken die jullie gaan hanteren om het uiteindelijke doel te behalen.
Thanks, ga ik proberen. Met hoeveel mensen speel jij dat, is het ook leuk met 2?
Flashpoint schijnt heel leuk te zijn!
Ik heb het met 2 en 4 personen gespeeld. Met allebei leuk! Je hebt dan een heel andere tactiek merkte ik.
Met 2 is het misschien nog wel leuker, omdat het dan (vond ik) een stuk ingewikkelder is.
Ik heb codenames gisteren voor het eerst gespeeld en het is echt heel leuk! Je moet heel goed nadenken om zoveel mogelijk woorden te beschrijven met één woord, daarnaast is het ook nog spannend of de ander van jouw team dezelfde interpretatie heeft en je moet ook nog oppassen dat je niet per ongeluk woorden beschrijft van het andere team.
Dit filmpje legt het heel fijn uit!
Codenames is ook een duet versie. Die zou je trouwens ook met meerdere spelers in teams kunnen doen. Similo is ook erg leuk spelletje ook goed te spelen met de 2en.
Influenced! Ik heb dit spel gisteravond besteld. Komt morgen binnen. Ben heel benieuwd.
Bem benieuwd! Als je van spelletjes houdt, ga je het zeker wel leuk vinden verwacht ik!
‘De vergeten stad’ of ‘Het verboden eiland’? Myce | Mystics, maar ik weet niet of dat leuk is met 2.
En het zijn geen co-ops, maar worker-placemet games zijn meestal niet heel competitief (als in: je speelt ‘voor jezelf’ en niet ‘tegen de ander’): Everdell, Caverna, Kingsburg, Agricola, Dice Hospital, Coralia, Kwakzalvers zijn leuk.
Thanks! Veel kende ik nog niet, ga ik even opzoeken. Bedoel je dan een beetje zoals Ticket to Ride, dat je voor jezelf speelt?
(Sorry, ik hou van spellen spelen :p)
Ja idd, zoals ticket to ride - je bent bezig met je eigen ding op te bouwen (dorpje, grot, …) en je loopt elkaar soms ‘per ongeluk’ voor de voeten (als je toevallig hetzelfde wil als de ander) maar je gaat elkaar niet opzettelijk dwarsbomen.
Hier is Dominion een topper. De eerste keer was het wat zoeken, maar daarna wijst het zichzelf uit. Je speelt het wel echt tegen elkaar, maar je kan bvb zelf kiezen of je elkaar wil kunnen saboteren of niet.
Net Take 5 en Moddervarkens uitgeprobeerd. Take 5 vind ik echt leuk. Het leek me in 't begin nogal willekeurig, omdat je niet echt een keus hebt in welke rij je aanlegt, maar je hebt natuurlijk wel een keus welke kaart je kiest, dus dat maakt het dan wel spannend.
Moddervarkens vond ik een beetje saai met 2 personen. Misschien leuker met meerderen, zodat je elkaar wat kunt pesten. Maar alsnog zijn de spelregels zo simpel… denk niet dat het echt m’n favoriet zou worden haha.
Ik had Moddervarkens een tijdje geleden ook gekocht, maar volgens mij is het een kinderspel haha. Ik speelde het wel met z’n drieën maar aangezien we alle drie allang geen kinderen meer zijn was het inderdaad nogal simpel en saai.
Ik had hier een tijdje geleden gepost over Wingspan en we hadden het na 2x spelen onder de knie. Echt een super mooi en leuk spel!
We hebben het introductiespel van Legends of Andor gespeeld en ik vind het exht een leuk spel! Het introductiespel zat goed in elkaar en vond het een goede manier om het spel te leren. Veel leuker dan eerst een uur zo’n heel boekwerk door te moeten. Vonden het uitdagend genoeg: we hadden maar net gewonnen! Maar idd wel echt ren aanrader als je van coöperatieve bordspellen houdt! Thnx voor de tip!
Ik zit er ook steeds naar te kijken maar ik vind het wel echt een heel duur spel :x
Wat leuk dat je nog een update geeft! Ben blij dat je het leuk vindt!
Iemand nog leuke acties gezien? Ik zag zelf dat Wehkamp een aantal spellen momenteel met korting verkoopt en Blokker verkoopt het meeste nu met 20% korting. Als iemand nog betere acties heeft hoor ik het graag!
Ik heb inmiddels al een tijdje het spel Ticket to Ride Europe in mijn bezit. Naar mijn menig een super leuk spel omdat het draait om geluk en tactiek. Het spel is prachtig weergegeven en je na ongeveer 1,5 uur is de winnaar bekend.
Nu zag ik dat er ook ontzettend veel uitbreidingen zijn van het spel. Heeft er een van jullie ervaring met deze uitbreidingen? Wat is een aanrader?
Ja! Leuk hè? Zelf vind ik de Nederland uitbreiding leuk, omdat het werkt met tolmunten. Je krijgt een bepaald bedrag bij de start, en hier moet je je routes van ‘financieren’ (ook gewoon met de gekleurde treinkaarten sparen en inleveren, de tol is een extra)
In Europe kun je nog wel eens kaarten leggen om iemand dwars te zitten, terwijl je daar in de Nederland versie beter over na moet denken. Anders zit je zometeen zonder tolmunten om je eigen routes te leggen. Aan de andere kant kun je juist ook tolmunten verdienen. Als je de eerste speler bent op een dubbele route (bijv blauw en geel) dan betaal je aan de bank, maar zodra een speler de 2e kleur langs die route legt - dan krijg jij de tol.
Groot verhaal, klinkt heel logisch voor mezelf haha maar hopelijk is het een beetje te snappen!