Helaas niet bepaald
Omg, ik heb mezelf everdell cadeau gegeven en mân man en ik zijn het nu aan het voorbereiden, maar snap er echt helemaal niks van.
Staat ook echt bij de voorbereidingen dat je boskaarten op de open plekken moet leggen, als je met zân 2e speelt mogen dat er maar 3 zijn. Maar even verderop staat bij de regels dat je de boskaarten met een muisje met een 4 niet mag spelen als je met minder dan 4 personen speelt. Maar alle boskaarten voor die open plekken hebben zoân muisje met een 4 erop.
Klopt, heeft niks met elkaar te maken!
Bij 2 spelers leg je 3 boskaarten op het bord. Bij 3 of 4 leg je 4 boskaarten op het bord.
Bij 2 of 3 spelers gebruik je alleen het linkervakje (is dus moeilijker). Bij 4 spelers gebruik je beide vakjes op het boskaartje!
Ah, duidelijk! Thanks.
Edit: kan jij trouwens ook uitleggen wat je nou precies moet doen als je meer dan 8 kaartje zou hebben? Er staat dat je het overschot dan moet laten liggen. Waar dan? Gewoon laten liggen in de weide of pakstapel, dat je ze dus eigenlijk ĂŒberhaupt al niet pakt?
Afleggen op een aflegstapel de spelregels zijn inderdaad wat vaag af en toe!
Moet je iemand bij Valse Motten op heterdaad betrappen? Of telt het ook als je ineens na een paar rondes een kaart in iemand zân mouw ziet zitten?
Alleen op heterdaad
En bijv als je een kaart hoort vallen?
Haha grote discussie hier
Heerlijk dit spel haha. Maar wij tellen âkaart horen vallenâ wel als betrapt.
Hahaha ja maar hoe bewijs je dan wie âm laat vallen als je met meerdere mensen sleelt? Maarja dat ligt natuurlijk aan de eerlijkheid van de speler
Wel echt een leuk spel ja!
Wij hebben vanavond Taveernen van de Oude Stad voor het eerst gespeeld. Ook nog wat vaag in de regels de eerste keer maar ook een leuk spel met twee personen! Basisregels zijn snel te begrijpen. Komende tijd hebben we ons voorgenomen maar weer wat vaker spelletjes spelen, oa. Everdell hebben we al een tijdje in huis maar nog maar 1x gespeeld
Wij niet, tenzij je echt hebt gezien dat iemand hem liet vallen (soms is 'ie bv. al eerder weggemoffeld (op de schoot o.i.d.) en valt hij per ongeluk). Horen is voor ons niet voldoende.
Ik heb gisteren De Zoektocht naar El Dorado gespeeld, we vonden het heel leuk! En veel varianten van het bord mogelijk als je het eenmaal door hebt.
Iemand hier de uitbreiding van El Dorado al eens geprobeerd? Benieuwd of dat leuke toevoeging is!
Ben ook benieuwd!
Hier is El dorado ook favoriet, vooral omdat het makkelijk uit te leggen is bij nieuwe mensen en het spel elke keer anders is!
Heeft iemand Machi Kori? Klopt het dat de kaarten niet aangevuld worden?
Wat bedoel je met âniet aangevuldâ? Speel je met of zonder uitbreiding? Volgens mij worden ze wel aangevuld, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je juist bedoelt.
Ik heb Machi Koro en de kaarten worden zowel met als zonder uitbreiding aangevuld. Bij het basisspel ligt alles sowieso al op tafel en bij de uitbreiding leg je een nieuwe kaart van de stapel neer als er niet meer genoeg verschillende kaarten op tafel liggen die je kan kopen.
Bij het basisspel hebt je toch de markt op tafel liggen? Als je daar een kaart van koopt in je beurt wordt die kaart dan weer aangevuld van de stapel? Want dat staat nergens in de spelregels
Ook @Hinkje
Bedoel je met de markt de 15 kaarten die je in het midden legt en die je dan kan kopen? Die leg je dus allemaal in het midden en dan heb je geen losse stapel oid meer. Het zijn 15 verschillende kaarten en die stapel je meteen in het begin per soort op elkaar, dus alle kaarten zijn gesorteerd in 15 stapels.
Aaah kijk dat ging er fout bij ons haha
Spelregels lezen is lastig blijkbaar