Spelletjestopic (incl. reviews)

Iemand nog tips voor coöperatieve spellen zoals Pandemic en Hanabi?

Escape, the curse of the hidden Temple.

Wel een heel hysterisch spel, niet zo rustig als pandemic.

@Virago Escape inderdaad, ik vind dat hysterische soms net leuk.

Flashpoint, De vergeten stad/Verboden eiland, Mice and mystics (als je een campagne wil), de crew, Magic Maze, Menara (al is dat zenuwslopend) vind ik ook best leuk.

De legenden van Andor is best bekend als coop, maar nog niet gespeeld. En Paleo is vrij nieuw, ook nog niet gespeeld maar vind ik er leuk uitzien.

En alle escape room/exit spellen!

1 like

Ik heb Dixit gekregen, hopelijk kan ik dat spel gauw eens proberen! Die kaarten zien er in ieder geval heel mooi uit!

The Crew. En Het Verboden Eiland, maar dat vinden wij zelf minder leuk.

1 like

Ik heb echt al maanden keer op keer in huis, drempel om eraan te beginnen was steeds hoog, want zag er zo lastig uit. Maar is het echt helemaal niet, vind het ook leuker dan qwixx!

4 likes

Paleo is heel leuk als coöp!!

1 like

Wij hebben al een hoop escape-room achtige spellen gespeeld in onze vriendengroep, maar wij vinden Unlock! de aller beste. Zit goed in elkaar, niet te moeilijk / niet te makkelijk, interessante vernieuwende manieren van aanwijzingen vinden en puzzels oplossen, er wordt gebruik gemaakt van een app. Elke keer weer genieten!

Thanks @Gerard @Mees @Hinkje @Blair_Waldorf

Alle tips van coöperatieve spellen op een rijtje:

• Escape the curse of the temple (hysterisch)
  • Flashpoint
  • De vergeten stad
  • Het verboden eiland
  • Mice and mystics (campagne)
  • The crew
  • Magic maze
  • Menara (zenuwslopend)
  • Legenden van Andor
  • Paleo
  • Escape room/exit spellen

Edit: dikgedrukte spellen zijn niet gemakkelijk meer te verkrijgen.

6 likes

Mice & mystics lijkt me super leuk. Maar ik trek de mini van de duizendpoot niet die erin zit. Wordt er gewoon misselijk van als in die al zie…

Klik voor groot:
Triggwr warning: zit ook een spin in

2 likes

Heeft iemand hier Wonderboek al gespeeld? Is een avonturen pop-up boek/bordspel en het ziet er echt vet uit, het idee van een 3D bordspel.

Ik hou van deze trigger warning, dank je wel. Mijn fobie is zo erg en het is zo kut dat zo veel spellen en games het hebben.

Mijn favo coop spellen:
Pandemic
Andor
Harry potter’s deck building game (dit is echt heel leuk)

Wat trek jij dan niet? De spinnen?

Yep