Ik zoek een spel dat ik samen met mijn moeder kan spelen. Het mag wel informeel maar niet zoals 30 seconds bijvoorbeeld. Ze houdt veel van trivia maar ze is daar veel te goed in en ik niet dus ze wint altijd ze is nog best jong dus geen rummikub ofzo haha. Een origineel spel lijkt me ook wel leuk!
Hahah, want Rummikub is voor oudere?
Maar misschien is Patchwork leuk, dat is echt speciaal voor 2 personen. Verder vind ik Saboteurs het duel leuk en Railroad Ink is ook leuk met 2 personen.
Daarnaast is Paleo ook een heel leuk spel, ook met 2 personen, maar denk ik niet helemaal waa je nu naar opzoek bent
Neee niet per se, maar Rummikub wordt vaak aangeraden bij ouderen. Leuke spelletjes! Vooral Saboteurs lijkt me leuk, maar Patchwork ook. Ik ga ze even voorstellen
Edit: ze vindt zelf The Mind heel leuk, om een idee te geven
Rummicub inderdaad en mijn moeder is erg fan van regenwormen!
Ohh ja dat is waar!
The Mind ken ik zelf niet, maar als ik het zo lees is misschien Codenames duet wel een leuke optie.
The crew is ook leuk en Skullking en Azul kwamen ook nog bij mij op.
Brieven uit Whitechapel is ook een aanrader, maar wel van een hele andere orde dan de andere spellen.
Machi Koro (vind zelf met de Haven uitbreiding erbij wel veel leuker met 2 spelers), Qwixx of Clever (dobbelspellen), lost cities, 7 wonders het Duel.
Misschien Codenames Duet? Wel een “slim” spel maar geen trivia!
Mijn ouders spelen graag patchwork en regenwormen!
Ik vind la casa de paper het spel leuk, lijkt op secret hitler
Leuke suggesties allemaal, ik heb nu een verlanglijstje gemaakt, dankjulliewel!
Hoe is wingspan? Tot nu toe wil ik t om hoe t er uit ziet, love vogels maar we spelen voornamelijk skipbo en beverbende en tot afgelopen jaar uberhaupt niet echt spelletjes. Maar t ziet er zo mooi uit.
Ik vind t geweldig, het is mijn favoriete spel. Het lijkt heel ingewikkeld maar dat valt wel mee als je even door hebt hoe het werkt. Ik weet zo even geen spel waarmee je het kan vergelijken. Misschien kan je een tutorial kijken?
Het is trouwens geen spel dat je ff snel tussendoor speelt zoals beverbende of skipbo dat misschien wel is.
Ja jij hebt ook de uitbreiding zag ik. Zoo mooi. Uit de korte filmpjes word ik weinig wijs. En geduld voor lange heb ik niet. Het lijkt gewoon echt superingewikkeld. Maar dat valt dus wel mee? Hij staat op mn kerstlijstje, maar mn kerstman is een gier dus denk niet dat ie onder de kerstboom komt te liggen
De eerste keer spelen denk je “wtf” maar daarna heb je al best snel door hoe t werkt en is het heel leuk! Het wordt daarna ook steeds leuker omdat je steeds meer inzicht krijgt in welke kaarten bij elkaar passen en waar je ze het best kan neerleggen enzo. Het is best een strategisch spel en daar hou ik wel van.
Mocht je kerstman zo aardig zijn dan kan je denk ik het best met het spel erbij een filmpje kijken. Volgens mij vond ik nox spellenzolder beter dan 999games zelf. De filmpjes zijn iig duidelijker dan de spelregels, want die zijn heeel uitgebreid. Je krijgt er zelfs een appendix bij
Ik heb Everdell gekocht maar nog steeds niet gespeeld. Ik vind het altijd fijn om een spel voor het eerst te spelen met iemand die het al eerder heeft gedaan maar ik ken helaas niemand die het al eerder heeft gespeeld. Ik heb al wel de gebruiksaanwijzing gelezen en een Youtube video gekeken maar nog is het niet ‘gelukt’ om het maar gewoon uit te gaan proberen
Tip voor je Kerstman, hij is vandaag flink in de aanbieding (35 euro) bij Bol
Echt een geweldig spel!! Ik durfde hem eerst niet zo goed te kopen omdat het er zo moeilijk uitzag, maar het eigenlijk heel makkelijk. Heb intussen ook de Europa en Oceanië uitbreidingen
Is dit nu juist het Catan kaartspel dat hier vaak wordt aangeraden of juist niet? Volgens mij zijn er 2 soorten kaartspel en is één van de twee duidelijk leuker
Ik heb met de zoekfunctie gezocht en zie nu toevallig een bericht van jou over een vierkant doosje. Dus dat is deze dan niet toch?