Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik zoek wat leuke spelletjes voor op m’n verlanglijstje, iets wat lijkt op Beverbende, Moddervarkens, Regenwormen, Exploding Kittens. Heeft iemand aanraders?

Liefst een kaartspel, want op Regenwormen na hou ik niet zo van die dobbelsteenspellen zoals Keer op Keer

Ligretto? Throw throw burito? Zijn beide wel “stress spellen” haha

2 likes

Ik vind L.a.m.a., Phase 10 en Love Letters ook leuke kaart spelletjes! Beverclan lijkt op Beverbende maar is toch net wat anders en Bears vs babies is ook heel leuk.

1 like

Take5! En fluxx, boomerang australia, sushi go

1 like

Take5 idd of Unstable Unicorns

1 like

Throw throw burrito!

Mensen die spellwtjes niet kennen moeten echt denken dat we gewoon woorden roepen :joy:

Zoals:

Tix7, flubby bears, Go go hamburger!

2 likes

Hebben jullie nog tips voor een partysepele dat niet perse op snelheid gaat? Hij heeft nu al secret Hitler en dat vind hij leuk

Omg Ligretto. Krijg al stress als ik het lees!

2 likes

Wie is de ezel

1 like

Cash’ n guns? Spel staat nog op mijn wishlist!

Wij hebben Everdell vandaag binnen gekregen, en zijn meteen gaan spelen.

Tijdens de eerste speelsessie waren we echt nog een beetje zoekende. Niet alles was direct duidelijk en het is altijd veel lezen in 't begin, voor mijn gevoel. Maaaaar; al tijdens de tweede ronde werd het duidelijker en leuker. Na de derde keer zitten we er helemaal in, haha.

Wat mij vooral is opgevallen is de kwaliteit van de componenten. Dus bijvoorbeeld dat de besjes een beetje squishy zijn, de takjes echt van hout en de steentjes voelen als kiezeltjes. Er zitten onwijs veel elementen in het spel. Dus ik denk dat dit na heel vaak spelen, nog steeds leuk is.

Enige nadeel/minpunt: ik denk dat het voor meerdere (>2) spelers niet heel gaaf is? Je bent zo bezig met je eigen spel + dat ik me kan voorstellen dat je aan het einde van het spel lang moet wachten op je medespelers, wanneer zij nog wel beurten over hebben.

Kortom: wij zijn heel enthousiast! :grimacing:

9 likes

Hier ligt het al een tijdje in de kast, naar me te lonken. Hoe lang was je ongeveer bezig met de spelregels doorwerken?

Wij hebben op YouTube een aantal video’s gekeken; how to play. Daarna alles opgezet en tijdens de eerste “ronde” de spelregels erbij gehouden. Dat ging eigenlijk prima! Het wijst zich uiteindelijk vanzelf door o.a. de kaarten.

2 likes

Ik ben op zoek naar spellen zoals ‘wie ben ik?’ en het woordenboekspel, dus spellen zonder spelmateriaal die geschikt zijn voor iemand met een relatief korte concentratieboog en een hekel aan spelletjes (maar die voorgenoemde dus wél leuk vind). Iemand nog ideeën? Dus geen 30 seconds etc. Weerwolven is ook zo iets, alleen heb je daar teveel mensen voor nodig. Ik zoek spellen die met 4 personen kunnen.

1 like

Ik weet niet precies waarom/hoe en wat je dit zoekt, dus mss is dit helemaal uit de richting. Maar een spelletje wat voldoet maar je wel geduld voor moet hebben(vooral goed werkt in bijv de auto) is het sky radio spel. Je zet sky radio op, iedereen kiest omstebeurt een artiest, in totaal 3 per persoon, en als je artiest voorbij komt heb je een punt. Dan mag je ook een nieuwe artiest kiezen zodat je er 3 houdt. Tijd kan je zelf bepalen. Of degene die het eerst 5 punten heeft oid.

1 like

Ik heb vandaag voor het eerst codenamen gedaan, was leuk!

3 likes

Hints?

1 like

Galgje, kamertje verhuur
Heb je wel pen + papier bij nodig
En dingen zoals ik zie ik zie wat jij niet ziet en ik ga op vakantie en neem mee, steen papier schaar, maar dat is misschien meer voor kinderen

@Flippie Het is dus iemand met een korte concentratieboog dus geduld hebben is precies niet iets handigs haha.

@KJuffie Hints is een goede, thanks!

@Evenveel Ik zoek het voor volwassenen en dus voor 4 personen, galgje of kamertje verhuur is daarom niet heel geschikt. En ikzieikziewatjijnietziet en steenpapierschaar is ook te eenvoudig inderdaad.

Thanks voor het meedenken! :raised_hands:t2: