Spelletjestopic (incl. reviews)

Ohhh blijft leuk. Ik heb onlangs de uitbreiding van regenwormen gekocht en we zijn echt fan!

2 likes

haha gemixte reacties maakt het lastig. Denk dat ik dan toch voor uitbreiding van regenwormen ga, dat pak je toch wat sneller erbij dan Ticket to Ride en meerdere cadeautjes zijn denk ik leuker.

Lost Cities of The Game klinkt wel leuk, thanks! :slight_smile:

1 like

Wegens het uitpuilen van onze spellenkast verkoop ik een aantal spelletjes, misschien heeft iemand hier interesse? DM maar voor vragen!

Spelletjes

Machiavelli €5

Scotland Yard €5

First Class (nog in seal) €20

Via Stracciatella €5

Vrijdag €5

4 likes

Ik heb laatst voor het eerst het spel Wizards gespeeld en dat vond ik echt heel erg leuk! Is een kaartspel wat volgens mij redelijk gelijk is aan toepen o.i.d? Keer op keer en qwixx vind ik ook heeeel leuke (klein) spelletjes. Is aan beetje in dezelfde categorie als Clever.

Ik vind de uitbreiding van regenwormen trouwens wel heel leuk, gister voor het eerst gespeeld, maar het is niet super bijzonder ofzo! Maakt het spel gewoon net ietsje spannender.

Edit; oh zie nu pas dat je al een beslissing gemaakt hebt haha! Nou regenwormen uitbreiding is goede keuze iig.

1 like

Nou ik ben uiteindelijk voor Keer op Keer 2 gegaan naast de Regenwormen uitbreiding dus heb nog wel iets aan je comment gehad! :blush:

Ben benieuwd, waarschijnlijk volgende week allebei uitproberen.

1 like

Ah ja die heb ik ook, is ook super leuk!

Geen review nog want het is een kerstcadeautje voor mijn partner voor kerst. Maar ik heb deze gekocht en ben heel benieuwd!

Ik heb ook Parks al, het is van dezelfde makers maar het is een los spel.

afbeelding

8 likes

Ik heb machi koro voor het eerst gespeeld en vond het best een grappig spel! Alleen denk ik dat we totaal niet goed geschud hadden, want ik had regelmatig dat ik ineens 10 muntjes of meer kon pakken (en mijn vriend zelfa 18). Ik wist alleen ook niet zo goed hoe ik mijn kaarten het handigst kon indelen.

En wat een onhandige doos joh. Veel te groot en totaal niet logisch om alles op te bergen!

Heb je het gelijk met een uitbreiding gespeeld? Want het basisspel hoef je toch niks te schudden. Bij de Haven uitbreiding wel.

Maar herken het hoor, bij ons gaat 't dan ineens heel hard als je net wat gunstige kaarten hebt. Ik vind daarom de Haven een leuke uitbreiding, dan is het minder voorspelbaar welke kaarten op tafel liggen en dus moeilijker om volgens een bepaalde tactiek te spelen. Doos is inderdaad heel onhandig!

Ohh echt, dan heb ik verkeerd gelezen geloof ik! Ik heb die voorraad gebouwenkaarten geschud, want anders heb je toch steeds dezelfde? Of is dat juist de bedoeling?

Ticket to ride blijft echt een leuk spel trouwens!

1 like

Bij het basisspel liggen alle kaarten die je kan kopen open op tafel, het is volgens mij pas bij de uitbreiding dat je kaarten trekt die open komen te liggen.

oh volgens mij heb ik het echt compleet verkeerd gespeeld dan? Wij hebben de trekkaarten open gelegd in 3x5, en elke keer dat er een kaart gekocht werd deze aangevuld met de stapel, zodat er steeds 15 kaarten open lagen… Oh ik zie het al, alle gelijke kaarten moeten op elkaar!

Ik vond de uitleg ook niet zo duidelijk trouwens, voor zo’n simpel kaartspelletje.

Onze tactiek was gister zoveel mogelijk mijnkaarten icm meubelfabriek, en dan heb je echt veel kans om vaak veel munten te krijgen! Opzich wel jammer als je elke keer dezelfde tactiek kan gaan toepassen!

1 like

Haha hoe jullie het hebben gespeeld, is dus hoe het gaat met de uitbreiding de Haven! Ik vind die manier van spelen echt veel leuker met z’n tweeën, anders is het net wat te makkelijk. Maar bij de Haven zitten dus ook extra kaarten (veel met waarde hoger dan 6) om die geluksfactor kleiner te maken. Wij hadden pas bv grotendeels kaarten boven de 6 liggen en daar heb je niks aan als je nog maar 1 dobbelsteen hebt maar moet je dus al wel kopen omdat er anders niks anders komt te liggen. Maar bij de haven zitten ook meer kaarten dat je geld van de ander kan afpakken, dat maakt 't ook spannender! Ik kreeg bv steeds snel veel geld maar mijn vriend gooide een paar keer achter elkaar iets waarmee de helft weer naar hem ging, die kaarten zitten niet in het basisspel.

Je tactiek met d emijn en meubelfabriek klopt! Daarom hebben wij de Haven gekocht want die tactiek werkte elke keer met het basisspel dus daar waren we gewoon snel klaar mee. Met de Haven is die tactiek.moeilojker uit te voeren omdat je dan geluk moet hebben dat mijnen en meubelfabriek op tafel liggen.

1 like

Roam is echt een tof tactisch spel die je goed met 2 mensen kan doen!! Je moet echt een beetje puzzelen en slim spelen, maar het is niet zoveel ‘gedoe’ als een 7 wonders duel

3 likes

Vind je 7 wonders vooral gedoe met neerleggen? Hoe vaker je dat speelt, hoe sneller het gaat!

Wat is een leuk spel dat langer duurt en je met z’n tweeën kan spelen maar evt ook met meerdere mensen? In die categorie hebben we alleen Carcasonne, spelen verder vooral 7 Wonders, Lost cities, Clever en Qwixx. Maar zijn daar max half uurtje mee bezig. Ticket to ride vinden we allebei niet leuk.

2 likes

@Max Meer ‘veel gedoe’ met dat je heel veel keuzemogelijkheden hebt. Vind het zelf een vet leuk spel en heb het veel gespeeld, maar hoor wel vaak van klanten dat ze er even doorheen moeten voordat ze het leuk en tactisch spelen, Roam is net wat toegankelijker op dat vlak zeg maar!

Op je vraag terugkomend: El Dorado kan je heel goed met 2 spelen, maar ook met 4 erg leuk!! Trek 12 is een toffe roll & write game, Welcome To ook een roll & write (alleen zonder dobbelstenen lol haha), wacht ik ga opsommen

• De zoektocht naar El Dorado
  • Trek 12
  • Welcome to
  • Sagrada
  • Mandala Stones
  • Roam
  • Reef
  • Stenen Tijdperk
2 likes

Ja dat maakt juist waarom ik 7 wonders zo’n enorm leuk spel vindt! Elke keer spelen is weer anders, en elke keer kun je weer voor een nieuwe tactiek gaan.

1 like

Everdell, Wingspan, Caverna (al is dat veel opzetwerk), Azul, Dice Hospital en Isle of Cats vind ik zelf leuk met twee, maar ook met meerdere personen (niet met 8 ofzo natuurlijk).

1 like

Ja vind ik ook hoor! Vind het echt tof dat je op drie manieren kan winnen, hij zit echt super goed in elkaar

Ik ben echt helemaal fan van El Dorado! Super leuk met z’n tweeën en blijft echt lang spannend. En steeds weer een ander “bord” waardoor je steeds nieuwe tactiek moet verzinne.

1 like