Spelletjestopic (incl. reviews)

Nee, dit is het antwoord dat ik kreeg:
The points score once per year card. At the end of the game you’ll end up with 0, 2, or 3 points from your year card.

In mijn geval had ik 2x de situatie dat ik 2 punten zou kunnen krijgen, maar zo werkt het dus niet. Je kan maximaal 1x 2 punten krijgen. Maar ik kreeg ook deze reactie:
When you have the expansion, you can use another set of year cards. With those you can get and score multiple cards in a game.

Maar goed, die uitbreiding heb ik nog niet :yum:

1 like

Bij Bol is er vandaag tot 40% korting op spellen. Ik heb Everdell gekocht. Ben daar heel benieuwd naar!

2 likes

Ik ook! :smiley: Ben ook zeer benieuwd, al zo veel leuke dingen over gehoord.

1 like

Dit is een van m’n favoriete spellen, goede keuze. Wij hebben sinds kort de uitbreiding pearlbrook maar nog niet kunnen spelen. Veel plezier met everdell!

1 like

Shit ik wilde hem net nog bestellen en inmiddels is ie 40 euro :unamused:

Ik heb Jungle Speed gekocht. Wij hebben ondertussen heel wat spellen voor met 2, maar ik wil nog wat leuke spelletjes voor in groep of met mensen die niet zo van gezelschapsspellen houden en deze vind ik dan wel grappig. Hopelijk fijn foor de feestdagen!

2 likes

Same! Heb het ook gekocht omdat iedereen er zo enthousiast over was :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik krijg het alleen zaterdag pas binnen. Jij ook?

1 like

Dank je! Moet nog even geduld hebben want krijg het pas zaterdag binnen, maar ik kan niet wachten om het te spelen :blush:

Ik heb Everdell ook nog gescoord op de valreep voor die 45 euro haha, mocht van mezelf omdat Paleo duurder was geworden (en ze stonden toch allebei op mijn wishlist)

1 like

Ik maandag pas! Er stond bij of ik het erg vond als het wat later kwam vanwege drukte dus ik heb ‘nee’ aangevinkt haha want ik heb het niet met haast nodig ofzo.

Ik heb gisteren na wikken en wegen Paleo gekocht. Ons eerste coöperatieve spel wat we kopen dus ben benieuwd.

Wingspan en Everdell staat ook nog op mijn wensenlijstje.

Goed om te weten, thanks! Ik wist niet dat er ook een uitbreiding was trouwens.

Ok vandaar! Was gewend dat het altijd gelijk de volgende dag aankomt :blush: Maar jij moet er dus ook even op wachten. Bij mij werd dat trouwens niet gevraagd. Kreeg gewoon zaterdag als eerstvolgende verzenddatum te zien

1 like

Het heet Nightfall. Heb hem verder ook nog nergens hier in de winkels gezien, maar het klinkt wel interessant:
“Welkom bij PARKS Expansion: Nightfall. In Nightfall vind je nieuwe parkkaarten met nieuwe beloningen en geheel nieuw artwork uit de Fifty-Nine Parks Print Series, inclusief de 17 parken die niet in het basisspel voorkomen. Deze uitbreiding bevat ook nieuwe jaarkaarten en bonusscores, en je zult het parcours op een geheel nieuwe manier ervaren met de nieuwe Camping-monteur.”

Ik ga echter eerst aantal keer het spel zonder uitbreiding spelen en dan ga ik overwegen of ik hem toch erbij ga kopen :yum:

1 like

Ik heb El Dorado en Villainous voor m’n verjaardag gekregen, gisteren met z’n 2en El Dorado gespeeld en vind hem heel leuk! Bleef ook tot het einde spannend wie er zou winnen.

Hopelijk dit weekend Villainous spelen met 6en, op de doos staat dat het dan 2uur duurt dus ben benieuwd!

3 likes

Zijn er mensen die Ticket to Ride Nederland en Regenwormen uitbreiding hebben? Ik heb mijn vriend als lootje voor sinterklaas bij zijn familie en hij heeft deze 2 op zijn lijstje maar twijfel waar ik voor zal gaan. Welke heeft meer toevoeging aan het basisspel?

Als het Ticket to Ride NL wordt is het 1 spelletje en bij Regenwormen uitbreiding zou ik nog een klein spelletje tot 12 euro kunnen doen dus als jullie nog tips hebben zijn die ook welkom! Hij houdt niet van snelheidspelletjes en we hebben skip-bo, clever en saboteur al :sweat_smile:

1 like

Ik vind Ticket to Ride NL wel leuk! De uitbreiding van regenwormen vind ik weinig toevoegen, we spelen het eigenlijk altijd zonder…

2 likes

Uitbreiding regenwormen vinden wij wel veel toevoegen, we spelen het altijd met de uitbreiding erbij. Anders is het wat saai.
Ook als je met meer dan 2 speelt maakt het het spel wat onvoorspelbaarder.

1 like

Ik ken beide die je noemt niet. Maar als klein spelletje zijn the game of qwixx heel leuk!

1 like

Misschien als klein spel er bij ‘Lost Cities’ (kaartspel) :slight_smile:

2 likes