Je hebt de treintjes nodig van het basisspel om het te kunnen spelen!
Ah dan heb ik het dus wel goed begrepen. Nou, heb anoniem de vraag maar gesteld haha
Misschien is ze in de war met Amsterdam? Dat is ook een goedkoper spel en is wel los te spelen
En de kaartjes toch? Met de kleuren. Die zitten niet in uitbreidingen.
Ja klopt, die ook! Die uitbreiding heeft een ander bord en nieuwe routekaartjes maar de andere spulletjes heb je dus nodig van het basisspel
Sleeping Gods is net binnen gekomen bij lotana.be!
82 euro en geen verzendkosten.
Geweldig spel! Mooie deal!
(Ik heb geen aandelen in het bedrijf… gewoon enthousiast)
Wij hebben Machi Koro met de Haven uitbreiding net gespeeld. Zo veel leuker met twee spelers dan zonder de uitbreiding, aanrader Wij hadden al heel snel met het basisspel een tactiek waarmee je eigenlijk altijd won, afhankelijk van wie het eerst bepaalde kaarten had, en nu kon dat dus niet meer.
Nu heel benieuwd naar die tactiek! Heb het spel deze week binnen gekregen en wil wel graag de eerste paar keer kunnen winnen van m’n vriend
Gisteren gespeeld en erg leuk idd! Enige minpuntje vind ik dat als je met meerderen speelt er altijd een speler is/spelers zijn die het ondersteboven lezen. En ik vond dat de spelregels soms iets meer toegelicht mochten worden (Wingspan is daar heeeerlijk uitgebreid mee, die hebben zelfs een appendix op de spelregels). Ik had bijv. zo’n persoonlijk kaartje waarvan ik twee keer het doel had afgerond. Kon nergens vinden of ik de punten dan 2x mocht rekenen. Maar heb t in de Parks Facebook groep gevraagd en kreeg gelukkig snel een antwoord.
Verder echt een heel leuk spel!
Ja als wij het met vier spelen zitten we vaak twee aan twee tegenover elkaar en dan met het spelbord dwars zegmaar, dat je allemaal vanaf de zijkant erop kijkt. Maar vind het eigenlijk niet zo heel storend, bouw mijn parken gewoon voor me. Wat grappig dat er een actieve Parks FB groep is waar je gelijk antwoord kreeg haha, handig!
Ja die Facebookgroepen zijn ideaal en leer je heel veel van! Er is er bijv. ook een van Wingspan en Catan.
Vandaag ook nog ticket to ride (de noord Amerika versie), throw throw burito en exploding kittens gekocht 🥲 Target had 50% korting op spellen
Ik vind het een leuke versie van Ticket To Ride, dit spel kun je gemakkelijk met 15 minuutjes spelen als ‘tussendoortje’. Echter, het is lastiger om veel kaartjes te voltooien. Soms speelt geluk meer mee dan tactiek in dit spel.
Wij spelen Paleo sinds een tijdje en vind dat echt een van de leukste coöperatieve spellen die ik ooit heb gedaan (ook met twee). Vandaag bij bol voor 30 euro!
Dat met die regels loop ik ook vaak tegenaan bij Parks, soms kost het echt moeite om te doorgronden of moet je het afleiden uit andere dingen. Dat van dat doel 2x halen heb ik nog nooit gehad, was het inderdaad zo dat je dubbele punten kreeg?
Haha je moet er echt even zelf achterkomen! Maar een tip: zorg dat de kans dat je veel geld verdient met een worp zo groot mogelijk is, met behulp van de ‘pak 1 of pak 2 extra munt(en) voor dit symbool’ kaarten en door de symboolkaarten te stapelen.
De spelletjesvrienden hebben 8% blackfriday korting en ook spellensets!
Ik heb dit pakket gekocht voor 50 euro, dat lama spel lijkt me zo leuk
Ik heb patchwork voor 2 gekocht, Machi Koro en de uitbreiding Machi Koro havens, exploding kittens en de uitbreiding van regenwormen voor 56 euro!