Ik heb laatste Keer op keer 2 gespeeld en snapte er niks van . Vond al die extra regels echt heel ingewikkeld, terwijl ik Clever wel heel leuk vind. Weet niet of Keer op keer (de gewone versie) makkelijker is maar ik zou de 2e versie sowieso niet halen .
Ik heb keer op keer niet zo vaak gespeeld maar vond het meer geluk hebben dan bij Clever. Vind Clever met twee spelers dan leuker zeker als je afwisselt met een uitbreidingsblok!
Ik twijfel om Machi Koro de Haven te kopen, of om Machi Koro (het basisspel) weer te verkopen. Vind 'm gewoon net niet leuk en uitdagend genoeg met twee spelers. We hebben na 3 potjes spelen het spel al best wel door dus of de een gooit iets gunstigs (met de kaart waarmee je opnieuw mag gooien) of de ander en dan is het al vrij snel klaar. Jammer want vind het verder een leuke mix tussen geluk en tactiek.
Voor twee spelers:
- Koop de Haven, maakt het veeeeel leuker
- Verkopen
0 stemmers
Ohmy wat een droom!
Hahaha er zijn nog zoveel spellen die ik wil hebben, maar veel dingen speel ik gewoon in de winkel en dan hoef ik ze niet per se thuis, echt een beetje verwend hahaha
Ik kreeg laatst ook al commentaar dat ik m’n kast eens moest opruimen zodat m’n spellen een fatsoenlijke plek kunnen krijgen (liggen nu allemaal op 1 plank gestapeld en gepropt). Ik zou het liefst een hele nieuwe kast hebben voor m’n spellen, maar helaas past dat niet in mijn kartonnen doos.
Echt satisfying om naar te kijken dit
Ik miste er inderdaad al een paar haha.
Hoe tof dat je gewoon bijna een maand lang elke avond een ander spelletje kan spelen!
Hahahah ja er is zo’n ikeakast dat echt de holy grail is voor bordspellen, maar die kleintjes passen daar nooit zo mooi in.
@DikkeKip Oeh vertel, welke mis je! Moet zeggen dat ik veel spellen ook niet heb omdat andere mensen die hebben met wie ik spellen speel, zoals 7 wonders (duel), patchwork, Agricola, Reef, Puerto Rico, Castle of Burgendy
Wooh wat leuk! En ik zie Isis&Osiris staan, dat heb ik vroeger zo veel gespeeld! Ik ga eens kijken of ik dat terug kan vinden bij mijn ouders.
Speel je alle spellen ook op regelmatige basis? Wij hebben hier nog niet eens 1/3e van en heb t gevoel dat we aan sommige spellen nooit toekomen.
Ik heb vandaag takenoko voor het eerst gespeeld met mijn vriend, het was zoooooo leuk! We doen vanavond nog een rondje .
Was redelijk snel te begrijpen, alleen met de bamboe of het na elke ronde er bij kwam waren we niet over uit. Uiteindelijk uitgevonden dat je hiervoor die boer nodig hebt en als je het voor het eerst aanlegt met water dat je dan 1 bamboescheut krijgt.
Echt erg leuk spel, ik heb mijn zinnen gezet op mansions of madness en wingspan. Mansions heb ik al een gespeeld bij vrienden van ons en vondt ik zoooooo spannend! Wingspan vindt ik er gewoon mooi uitzien
Ja dat spel is al zo oud! Ik vergeet altijd dat hij leuk is, volgens mij wordt hij niet meer verkocht, echt zonde!
Nee dat valt tegen hahahaha, sommige spellen moet je echt zin in hebben (zoals Everdell, the crew of Stenen Tijdperk), mn favoriete spellen die ik nu regelmatig speel zijn Nova Luna, Cubirds en My City
Patchwork (maar die heeft iemand anders dus), beverbende, rummicub, mens erger je niet, machi koro en qwixx! Maar dat zijn dan ook een paar van mijn favoriete spellen
Qwixx heb ik! Rummicub en mens erger je niet vind ik niet echt leuk hahahaha, maar rummi ga ik misschien nog een keer bij de kringloop scoren voor de collectie. Vind Qwirkle dan leuker!
Qwirkle ken ik niet, die ga ik opzoeken
Grappig dat het zo verschilt met wat mensen wel en niet leuk vinden
Ik heb qwirkel en dan het kaartspel. Vind het erg leuk!
Wij zaten met hetzelfde dilemma en hebben de haven erbij gekocht en vinden het nu wel een stuk leuker. Nog steeds wel een spelletje voor tussendoor (het is geen Azul o.i.d.), maar het is niet meer zo dat je, eens je een vaste tactiek hebt, je daar vol op kan zetten en het dan puur een kwestie van geluk is. Je bent nl. afhankelijk van de kaarten die komen (max. 10 verschillende gebouwen). Het kan een idee zijn om die regel (de keuze in de gebouwen te beperken) ook al met het basisspel te spelen en te zien of je dat leuker vindt. Wij zouden het iig nooit meer zonder de uitbreiding spelen.
Ik heb mijn bachelorproject over Qwirkle gedaan, dus dat spel blijft speciaal voor mij . Het lijkt inderdaad wel wat op Rummikub.
Haha wat was je onderwerp dan?
Met behulp van AI de beste zet bepalen (focus op computer vision, dus herkennen van de gelegde blokjes en series).
Oh wat interessant!