Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik zou dat heel leuk vinden in regio DH!

Dat lijkt me leuk @Dombo ik ben echt bereid om ver te reizen ervoor haha. Zo kan ik misschien de spellen spelen en ontdekken die ik moeilijk vindt of nog niet ken en misschien bevriend worden met forummers :relaxed::grin:

Jullie moeten gewoon allemaal naar Antwerpen komen en dan gaan we spelen in The Playground!
(Als ik ooit weer eens tijd heb toch.)

4 likes

Oh dat klinkt heel leuk!

1 like

Ik wel, voor Breda sowieso!

1 like

Iemand hierboven plaatste laatst de roze Ticket to Ride-treintjes. Vond ze zo leuk! Kwam ze net tegen bij de Intertoys!

16 likes

Dat klinkt tof!

Wat een leuk idee!

De Kruidvat heeft ook weer een aantal spellen te koop

3 likes

Zijn er hier meiden die naar de spellenbeurs “spellenspektakel” gaan in november?

Nee, maar ben er weleens geweest en vond het echt heel erg leuk!

1 like

Vraagje voor de Wingspanners:

Als er hetzelfde voer in het vogelhuisje ligt (bijv alle dobbelstenen zijn muizen), mag je opnieuw gooien.

Hoe zit het als dit er nog ligt :arrow_down:? Mag je dan ook opnieuw gooien, omdat de afbeelding op iedere dobbelsteen hetzelfde is of kun je dit zien als keuze tussen een rups of zaad?

Je mag opnieuw gooien wanneer er dezelfde symbolen liggen. Dit zijn 3 dezelfde symbolen, dus je mag opnieuw gooien. (staat trouwens ook zo in de spelregels)

Als je Oceanië koopt zal je zien dat er nog meer van dat soort symbolen bijkomen

Op Facebook is trouwens ook een internationale wingspan Facebook groep. Heel erg leuk om eens doorheen te lezen, ik heb er over tactieken gelezen waar ik zelf nooit op gekomen was haha. De vriendin waar ik vooral Wingspan mee speelde is verhuisd naar de VS dus ik speel 't zelf helaas niet meer (m’n andere vriendinnen vinden 't spel te lang duren 🥲)

1 like

Dankjewel!

Zal ook eens kijken op FB! Heb het spel onlangs gekocht en al zooo vaak gespeeld echt verslavend hahaha.

Oceanië lijkt me ook zo’n leuke toevoeging (en Europa).

1 like

Wij hebben voor t eerst Machi Koro gespeeld (met z’n tweeen). Weet iemand of je bij 2 spelers ook met minder gebouw kaarten in het midden speelt? Dat staat niet (duidelijk) in de handleiding maar lijkt me wel logisch want op=op en die kaarten gaan natuurlijk minder snel op dan als je met 3-4 spelers bent. Vond 't daardoor nu net niet spannend genoeg/iets te lang duren.

Nee je speelt bij het basisspel volgens de regels altijd met alle kaarten. De uitbreiding “haven” heeft als regel dat er maximaal 10 gebouwsoorten in het midden liggen waardoor het wat dynamischer wordt. Je kan die regel natuurlijk ook gewoon alleen bij het basisspel toepassen :smiley:

1 like

Ik heb De zoektocht naar El Dorado gekregen voor mijn verjaardag en vandaag voor het eerst gespeeld. Vond hem erg leuk! Wel nog even doorkrijgen wat de juiste tactiek is haha.

8 likes

Heeft iemand het bordspel Parijs, is het een aanrader?

En ik twijfel om Clever of Keer op keer te kopen. Welke van de twee is leuker?

• Clever (en/of uitbreiding)
  • Keer op keer (en/of uitbreiding)
  • Allebei even leuk
  • Allebei niet doen, dit spel is nog veel leuker:

0 stemmers

1 like

Ik heb Clever nog nooit gedaan, maar Keer op Keer vind ik leuk.

1 like

Clever en keer op keer beide leuk! Ligt er ook een beetje aan met wie je van plan bent te spelen. Keer op keer is makkelijk en snel te leren, vooral met mensen die het nog nooit gespeeld hebben kun je dat ook snel even op tafel gooien. Clever ziet er dan al snel wat intimiderend uit, maar valt gelukkig heel erg mee als je het eenmaal doorhebt!

2 likes