Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik zit met Carcassonne eindelijk op het niveau van mijn vriend na tig keer verliezen. Echt een leuk spel.

30 Seconds heb ik de laatste weken zo vaak gespeeld dat ik bijna alle kaartjes uit mijn hoofd ken.

Ben verder heel benieuwd naar Ticket to Ride.

2 likes

Yess ik heb sinds kort ook carcassonne! Vind het erg leuk :blush:

Iemand toevallig ook al een van de uitbreidingen? Las wat over dat je dan met fiches gaat werken ofzo, dus vroeg me af of dat wel leuk is

Ik heb bijna alle uitbreidingen volgens mij.
Ik vind de rivier leuk, de geest, de kathedraal en de herbergen en degene met koopwaren die extra punten zijn (daardoor ga je ook elkaars stad afmaken want dan krijg je diegenes koopwaar).
Maar ik weet de officiële namen niet :x

2 likes

Het rad van fortuin vind ik wel leuk!

Wow super bedankt voor je beschrijving :smiley:

1 like

Supergoede omschrijvingen!

Deze heb ik ook nog en is echt heel leuk, die mag je als 2e poppetje in je beurt neerzetten op de tegel die je aanlegt.

2 likes

Ticket to ride is hier groot favoriet thuis. Ook van vrienden en familie die het bij ons hebben leren kennen. Wij hebben de Europa versie maar de andere schijnen net zo leuk te zijn.

2 likes

M’n vriend en ik vinden Qwixx een super leuk spel, en daar vooral omdat het gewoon ff snel tussendoor kan zonder dat je eerst een heel bord etc. hoeft klaar te leggen en je een uur later nog bezig bent. We hebben al 2 uitbreidingen erbij gekocht en zijn nu eigenlijk op zoek naar andere leuke spelletjes die ook leuk zijn voor ff tussendoor. Moet dus met 2 personen te spelen zijn. Wie heeft er tips?

1 like

@Tamara ik heb een tijdje geleden dit berichtje gepost. Misschien heb je hier wat aan. Als je vanaf mijn post verder leest, lees je heel veel leuke tips van andere mensen!

1 like

Exploding kittens en patchwork!

Ik vind beverbende heel erg leuk. Ik heb hem van mijn “nu niet meer zo secret-santa” gekregen @Jeccat en ben er ontzettend blij mee.

2 likes

Leuk om te horen! Ik vind 'm ook erg leuk. :smiley:

1 like

Kent iemand Wingspan?

dit dus

Wingspan_SVHJ

M’n vriend en ik hebben gister een poging gedaan om dit te spelen maar dat is nog niet helemaal gelukt haha, er zitten echt heel veel elementen in. Ziet er wel super mooi uit!

2 likes

Vriendin van mij heeft dit en ik heb het toen met haar en haar vriend gespeeld! Ik vond het echt tof, maar best ingewikkeld. Je moet goed door hebben qua tactiek en wat die vogels voor ‘krachten’ hebben.

1 like

Ligretto! Is een vrij snel, competitief kaartspel. Makkelijk te leren en je ruimt het best snel op.

2 likes

Ik heb het zelf, is echt een mooi spel! Wordt na een paar keer spelen duidelijker hoor, dan ben je meer vertrouwd met alle elementen.

1 like

Ja ik denk wel dat ik het na een paar keer spelen heel leuk vind als alles duidelijk is! Maar het was een hele opgave om alle spelregels door te nemen haha

1 like

Hebben mijn man en ik ook sinds kort. Eerste keer was heel erg inkomen inderdaad, maar daarna wordt het snel veel gemakkelijker. We hebben ook al de Europa uitbreiding gekocht haha.
Ook echt goed te spelen met zn tweeen, vind ik ook een groot voordeel. Dus nog een keer spelen en dan ben je om :slight_smile:

1 like

Ken je Caverna? Heel leuk spel, maar er zijn zoveel opties en mogelijkheden dat ik er horendol van word :stuck_out_tongue:

Ook erg leuk (en zenuwslopend tegelijkertijd haha)! Je moet zo snel mogelijk tetrisachtige puzzels oplossen. Spel is ook lekker snel, is met 2-4 spelers te doen.

Negen (dacht ik?) puzzelrondes, degene met de meeste punten wint.