Spelletjestopic (incl. reviews)

Carcasonne vind ik makkelijk uit te leggen en erg leuk!

Ah wat leuk! Ik heb wel interesse!:grin:

Bij de koperen pion in den Haag. Ze doen ook aan verzenden geloof ik!

1 like

Zoektocht naar El dorado is een heel leuk bordspel dat qua regels niet lastig is, desnoods maak ik een uitlegopname voor je haha

Leuk! Zou je even een DM willen sturen met welk spelletje/welke spelletjes je zou willen, en of je ze wil ophalen/versturen?

1 like

Wij hebben inmiddels een aantal keer Tapestry gespeeld. Wel een behoorlijk lang spel, en we weten nog steeds niet hoe we hier tactisch kunnen spelen, maar we vinden het wel leuk haha.

6 likes

Begonnen aan Pandemic Legacy season 0, na season 1+2 te hebben gespeeld. Bevalt tot nu toe (na 2 potjes haha) goed! Echt weer even een frisse wind, grove opzet hetzelfde zodat je er snel in komt maar thema echt wel weer totaal anders dan de andere 2.

Spoiler:

Je krijgt per speler een paspoort met 3 aliassen, en dan kun je dus zelf 3x hetzelfde personage ‘vermommen’ door er haar, kleding, bril of wat dan ook op te plakken. Echt hilarisch haha. Wij doen qua namen meestal een thema, bij vorige had alles Harry Potter namen/plaatsen, dacht nu ga ik voor old skool Hollandse namen :sweat_smile:

6 likes

Zo leuk Ik heb dezelfde combi gemaakt, maar dan een andere alias!

2 likes

Ik ben op vakantie met mijn vriend en we hebben wat nieuwe spelletjes gekocht op de gok / na er hier over gelezen te hebben: Lost Cities, Konijnenhokken, Saboteur voor twee personen en Guillotine. Allemaal heel anders maar super leuk! We spelen sowieso veel spellen deze vakantie want naast bovenstaanden hebben we ook nog twee soorten Clever, Keer op Keer, Qwixx, Regenwormen, Catan dobbelspel en Catan kaartspel voor twee personen mee haha! We vervelen ons niet. :grin:

5 likes

Wat vindt je van het Catan dobbelspel? Ik heb die nog op mijn lijstje staan maar het Catan kaartspel (kleine doosje, voor 2-4 spelers) hadden we toch wel vrij snel uitgespeeld omdat we hadden ontdekt dat je met een paar kaarten eigenlijk altijd wel wint.

Vind Fairy Trails echt zó tegenvallen. Beetje een lame versie van carcassonne junior ofzo. Je krijgt echt hoofdpijn ook van jouw ‘sporen’ volgen op de kaartjes, het is best onduidelijk. Had meer verwacht van Uwe Rosenberg (de maker van patchwork/nova luna)

1 like

Ik vind het catan dobbelspel eigenlijk een soort yahtzee maar dan met een catan invulkaartje. Wel leuk voor de afwisseling maar een geluksspel, geen strategisch spel.

1 like

Ik vind het catan dobbelspel ook meer een ‘lekker wegspeel spelletje’. Maar ik vind Catan sowieso niet echt een super tactisch spel. Wat je zegt over het kaartspel klopt wel, hoor dat vaker van mensen!

1 like

Het is geen favoriet bij ons! Wel leuk dat het twee versies zijn binnen één spel maar je hebt het wel gauw gezien. Leuk voor de afwisseling af en toe. Ik heb zelf het Catan kaartspel in een wat groter vierkant doosje en die vind ik echt top en altijd spannend wie er wint. Die versie wordt volgens mij niet meer (nieuw) verkocht.

1 like

Ja die is inderdaad wel leuk. Hij wordt nu verkocht onder de naam ‘Catan het duel’.

Wij hebben net 2 potjes van 7 wonders duel gedaan, maar zijn helemaal niet zo enthousiast?
Als je in de eerste ronde geen grondstoffen kan bouwen dan kan je amper nog winnen.
Ik moest 8 munten betalen per klei, en voor mijn wonders had ik 3 klei nodig.
Doen we iets fout of heeft iemand hier een hack voor?
Het doet me trouwens ook heel erg denken aan katan kaartspel/duel.

Oh huh, 8 muntjes is wel heel veel ! Had je tegenspeler zoveel klei dan? Meestal als ik zie dat ik van een grondstof zo weinig heb probeer ik veel gele kaarten te kopen (en in het ideale geval zo’n handelsding), of voor zo’n muntje gaan wat er voor zorgt dat bepaalde dingen grondstoffen minder kosten. Of een wonder bouwen dat een kaart van je tegenstander kan vernietigen, dan kun je die klei weghalen.

Maar als je steeds nergens geld voor hebt is het inderdaad een kakspel

2 likes

Ik vind het leuke aan het spel juist dat het elke keer weer anders is omdat je zelf het bord blind opbouwt. De eerste paar (4 A 5) keer vond ik het ook allemaal lastig maar inmiddels gaat het bij ons lekker snel, ook als we de eerste ronde weinig grondstoffen heeft. Zou 'm nog een paar keer spelen! En met de tips van @Max inderdaad, gele kaarten kopen met gratis of voor 1 muntstuk een grondstof. Wij kiezen allebei ook altijd eerst een wonder waarbij je gratis grondstoffen kan bouwen en eigenlijk liefst niet met ridderpunten of alleen maar munten.

1 like

Je kan dan nog op twee andere manieren winnen: militaire overwinning en wetenschappelijke overwinning. Ik dacht laatst dat ik echt aan het winnen was, maar toen had de tegenspeler mij opeens verslagen met wetenschappelijke overwinning.

1 like

Kom net thuis en Azul ligt als cadeautje op tafel! Ben heel benieuwd.

8 likes