Spelletjestopic (incl. reviews)

Super leuk vonden mijn vriend en ik! :slight_smile:

Ik heb Kahuna gekocht! Lijkt wel een leuk spelletje voor twee personen, alleen eerste keer jammerlijk verloren en ik vermoed dat mijn vriend er ook veel beter in is dan ik. Maakt gelijk dat ik het (met hem) een stuk minder leuk vind om te doen. Ik heb trouwens een spel gekregen wat ik al heb, dus ik ga hem ruilen. Twijfel alleen, welke zou ik doen:

• Ticket to ride
  • Azul

0 stemmers

Oja, kak, helemaal mijn vraag vergeten te stellen! Ik meende dat er een soort uitbreiding van patchwork was, nieuwe versie die je ook met meerdere kan spelen. Spelletjeswinkel wist er alleen niets vanaf en online kan ik ook niet echt iets vinden. Iemand die weet wat ik bedoel?

Ik heb het spel Saboteur het duel. Weet iemand of Saboteur de uitbreiding hierop aansluit?

1 like

Google: Saboteur: Het duel - Kaartspel kopen het antwoord staat bij ā€˜veelgestelde vragenā€™

Deze pagina heb ik ook bekeken, maar niet het kopje veelgestelde vragen. Jammer dat het geen uitbreiding isā€¦

Voor iedereen die Azul leuk vindt: Mandala Stones van Whitegoblin is zoooooo tof. De voorkant van de doos ziet er saai uit, maar het is echt zoā€™n leuk puzzelspel met azulachtige stenen. Echt fantastisch

5 likes

Nee, die uitbreiding is voor het originele Saboteur spel wat je met 3-10 spelers speelt!

1 like

Ik kreeg via mijn werk een soort bon die je oa bij een lokale spellenwinkel kon inwisselen. De buit:

• uitbreiding Wingspan (Oceanie)
  • uitbreiding 7 Wonders Duel (Agora)
  • uitbreidingen Machi Koro
  • Tea for 2
  • Cat lady
  • The game duel
  • The crew.

Extra leuk omdat ik op dit moment weinig (spel)budget heb. Nu zo goed als alles van de wishlist voor bijna niks kunnen kopen (enkel Museum en uitbreidingen Zombie dice hadden ze niet).

17 likes

Oke, het is toch iets anders geworden. De spelletjeswinkel verkocht Parks! En dat zag er zo lief uit dat ik die heb meegenomen.

3 likes

Parks schijnt echt super goed te zijn!

Voor de ticket to ride fansā€¦ ik kocht dit vandaag

Totaal niet nodig natuurlijk maar vond ze erg leuk!

26 likes

Ohhh waar kocht je deze? :sparkling_heart:

Sorry voor de dubbelpost haha - heeft iemand ervaring met de Bordspellenbieb? Ik had er nog nooit van gehoord maar zag dat ze me volgen op Instagram. Lijkt me eigenlijk best leuk om zo wat spelletjes te kunnen lenen en uit te proberen?

Heeft iemand een idee welke spellen een beetje ā€˜makkelijkā€™ zijn maar wel leuk? Ik heb soms moeite om bordspellen te begrijpen als ik ze voor het eerst speel.
Als ik bordspellen met anderen mensen doe, snap ik het snel. Maar als ik zelf door de pagina lange uitleg heen moet vindt ik dat moeilijk te begrijpen.
Regenwormen had ik redelijk snel door na 3x spelen en ticket to ride duurde wel even voordat ik het leuk vondt. Sushi go snap ik nog steeds niet :sweat_smile::sweat_smile:. Hebben jullie aanraders voor spellen die wel uitdagend zijn maar die simpel in uitleg zijn?

Heb je al eens qwixx gespeeld? Die vind ik ook wel makkelijk te begrijpen zonder veel uitleg.

Beverbende, 1000 bommen en granaten, keer op keer, exploding kittens?
Oh en king of tokyo misschien ook wel! Maar zijn wel weer meer regels om rekening mee te houden dan het rijtje hierboven.
En Dixit!

Qwixx en Carcasonne! Die twee pakken wij er vaak bij als we even snel een spelletje willen doen met mensen zonder eerst 10 jaar uit te moeten leggen of gegarandeerd de ander dik inmaken omdat je alle handigheidjes al kent haha.

Ik vind nox spellenzolder altijd fijn om te kijken (op YouTube). Die jongen legt het altijd goed uit. Dat helpt misschien al een beetje?
Makkelijkere kaartspellen zijn lost cities, uno, beverbende. Carcassonne is niet zo ingewikkeld? Klassieker rummikub. Of jeu de barricade. Gewoon dobbelen die laatste.

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met de Bordspellenbieb, maar neem aan dat je door je post erboven in (de buurt van) Den Haag woont. Dan kan ik Tabletop Kingdom wel aanraden! Echt een mega chille spellenwinkel, maar je mag er ook gratis spellen spelen. Zou nu met corona wel vooraf even mailen of bellen of er plek is omdat ze soms ook zelf events hosten, maar ik vind het echt een topwinkel.

Waarschijnlijk ken je hem al wel, maar ik deel de tip toch heel graag omdat men vaker denkt aan The Boardroom om spelletjes te spelen maar bij TK is het gratis (en kan je ook gewoon snacks en frisdrank kopen voor tijdens het spelen als je wilt) :joy:

1 like

Oh wat leuk! The Boardroom wist ik inderdaad wel, Tabletop Kingdom loop ik regelmatig langs maar wist helemaal niet dat je daar ook spelletjes kon spelen. Vind hun assortiment net wat minder uitgebreid maar hun adviezen juist weer beter, ga eens kijken, thanks voor de tip!

1 like