Ik heb van keer op keer extra blokken in andere kleuren gekocht! Echt een aanrader, je bent dan weer wat meer aan 't zoeken waar je kruisjes kan zetten, want bij het blok dat standaard bij 't spel zit weet je op een gegeven moment wel waar alles staat hahah
Ja eens met wat de rest zegt, India/Zwitserland is leuk voor 2 personen! Let er wel op dat dat een uitbreiding is waar je alleen een nieuw bord krijgt, je hebt wel een basisspel (Europa of USA) nodig voor de kaartjes en treintjes.
Ik vond beverbende met 4 mensen erg leuk maar thuis ben ik altijd maar met 1 iemand anders. Is beverbende met 2 ook leuk?
Ik vind ohanami en boomerang: Australia vergelijkbaar en ook heel erg leuk
Het is wel leuk, denk alleen wel dat met meerdere spelers leuker is, omdat het dan een stuk lastiger is om kaarten met een 0 waarde te krijgen.
Ik ken het alleen maar met twee en vind het erg leuk (maar weet dus niet beter ). Doe wel altijd gewoon 6 rondes ipv 4 die je moet volgens instructies. Want ja, zonde van het boekje anders.
Even een vraag aan de kenners van Saboteur: Het duel. Hoe gaan jullie om met trollen? Is het omkopen van een trol een beurt of mag je dit doen tíjdens een beurt?
En spelen jullie met de oranje icoontjes (linksonder op de kaart) een richting op of draaien jullie gangenkaarten zodat het past? (Van doelkaarten is me bekend dat ze naar keuze gedraaid mogen worden.)
Weet iemand een leuk, strategisch spel dat je met twee spelers kan spelen?
Wij spelen nu:
- Carcassonne (en uitbreidingen)
- Duel (en uitbreiding)
- Lost cities (kaartspel)
- Clever
- Qwixx
Ticket to ride vinden we allebei niet leuk. Catan het kaartspel (klein doosje) te makkelijk, Saboteur het Duel vonden we ook niet leuk. Veel van onze spelletjes is een groot deel van het spel ook geluk hebben, ben dus echt op zoek naar iets waar je wat meer moet nadenken over je strategie en tactiek.
Machi Koro, Takenoko, Elfenland/Elfenrijk (via marktplaats denk ik. De jubileumeditie is een aanrader, dan heb je 3 spellen in 1), Azul zijn allemaal wel wat meer strategisch en nadenken. Vooral Machi Koro en Elfenland vind ik, bij Elfenland moet je je hele route goed uitdenken en kun je de ander ook leuk dwarsbomen.
Omkopen doen wij tijdens een beurt, die oranje icoontjes heb ik nooit gezien maar we hebben het tot nu toe alleen op de camping half in het donker gespeeld hahaha! Snap ook niet hoe het 30 min hoort te duren, wij zijn echt minimaal een uur bezig
Kahuna en 7 wonders het duel passen wel bij je omschrijving!
7 wonders duel! En er is ook een duel versie van Catan (niet dat kleine kaartspelletje maar een grotere), misschien is dat ook wel wat. Takenoko en Pandemic zijn ook spellen die je goed met zijn tweeën kan spelen en waar je ook moet nadenken over tactiek en strategie. Pandemic speel je ook niet tegen elkaar, maar met elkaar, dat is ook wel eens leuk voor de verandering.
Jaaa 7 wonders duel!! Echt al de zoveelste keer dat ik het daar over heb, maar vind het echt zo’n leuke ontdekking. Andere spelletjes in je lijst doen we ook, maar deze is het even wat strategischer. Je kunt ook op een aantal verschillende manieren winnen, echt heel leuk.
Oh en patchwork is ook een leuke!
Ik vind patchwork wel wat meer geluk dan strategie! Want als je net de verkeerde stukjes steeds kan kopen heb je gewoon dikke pech
Oh ja daar heb je wel gelijk in! Natuurlijk houd je wel.een bepaalde geluksfactor met alle spellen. Vind het bij patchwork leuk dat je geen dobbelsteen of kaarten hebt.
En je hebt wel ruimtelijk inzicht nodig
@max, @dombo @Violet_Hill Oh ja, bedoelde met Duel dus 7 Wonders haha Die spelen we heel vaak!
Thanks voor de tips
Ohh daar is dan een uitbreiding op ? Tof! Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar soortgelijke spellen!
Als je qwixx leuk vindt zijn de uitbreidingen (andere kaarten) of keer op keer misschien ook leuk
Ja, 2 zelfs! Ik heb de Pantheon uitbreiding en dat voegt wel echt wat toe vind ik, leuk om te doen.
Ja klopt! Pantheon zo uit mijn hoofd. Maar als je de juiste goden en fiches hebt (wat weer meer geluk is dan tactiek) dan kan je best makkelijk winnen met het aantal punten. Ik vind dat opzich prima want ik win altijd met punten haha. Ben niet zo goed in de wetenschappelijke en oorlog overwinningen.
We hebben alle blokjes Qwixx al meerdere keren gespeeld, vind sommige echt veel leuker dan andere. Nu spelen we veel Clever, net iets uitdagender.
Klopt het dat een trol je dan enkel een financieel verlies (een goudstuk) voor de ander oplevert? Als je met een trol een gangenstelsel richting een doelkaart blokkeert, dan kan de ander alsnog in een beurt bij het goud van de doelkaart komen als hij de trol binnen één beurt mag omhopen én het gangenstelsel mag uitbreiden. Als er twee of drie goudstukken op een doelkaart staan, heeft die dus trol weinig zin. Het beperkt hooguit enigszins de schade. Toch?