Spelletjestopic (incl. reviews)

Wij zijn net (eindelijk) begonnen aan seizoen 0 van de Pandemic Legacy. Zo leuk weer, echt weer anders zodat het boeiend blijft. We vonden hem best moeilijk, maar kijken uit naar volgend spel.

6 likes

Ah ik ben vrijdag begonnen met een groepje! Wij doen seizoen 2. Wel lastig, we hebben het dan ook niet gehaald. Maar leuk inderdaad.

1 like

Oh leuk! Heb je de andere al gespeeld?

Nee nog niet! Maar anderen met wie ik speel wel. Ik heb het normale spel zelfs maar 1x eerder gespeeld haha.

Ik vind het zo leuk hoe ze er elke keer weer iets nieuws van maken, lijkt me echt fijn om die scenario’s te verzinnen.
Veel plezier met seizoen 2!

1 like

Van het weekend micro macro crime city gehaald. Eerste 2 cases gedaan. Eerste indruk: erg leuk.

Pro ervarings tip: de mega landkaart is niet geplastificierrd. Dus zet er geen glas ranja met een kind naast.

8 likes

Ik heb Calico gekocht :pleading_face: :heart_eyes:.

Nog niet gespeeld, maar ziet er heel goed uit! Ik ben heel benieuwd.

12 likes

Ik heb laatst bij een vriendin Sushi Go gespeeld en vond het heel leuk, een lekker snel en makkelijk (te leren) spelletje. Heeft iemand nog aanraders die erop lijken?

Ik ben echt zo blij dat ik nav tips hier 7 wonders duel gekocht heb, echt een super leuk spel. We spelen het nu op vakantie de hele dag door

6 likes

Kreeg deze advertentie net op Instagram. Misschien een tip voor iemand die nog spellen wil kopen van 999games.

2 likes

Ik heb dat spel en wil 'm echt wegdoen omdat ik er nog steeds niks van snap :sweat_smile:

Nee niet wegdoen!! Het is echt niet lastig, maar de spelregels zijn altijd zo wazig beschreven. Je gaat eigenlijk gewoon setjes kaarten sparen voor punten en je hebt allemaal kaarten waar je er eentje uitkiest en daarna geef je de overige kaarten door. Die handeling doe je dus tot alle handkaarten op zijn en dan is de ronde afgelopen , tel je de punten en begin je opnieuw met kaarten pakken en doorgeven, en dat dan 3 rondes

1 like

Niet wegdoen nee! Wat vaak helpt is youtube filmpjes kijken in plaats van regels lezen. Ik heb hem geleerd van een vriendin, dus misschien in je omgeving vragen of iemand het spel al kan en het met je wilt spelen?

1 like

Voor de eerste keer ben ik een backer voor een Kickstarter project.

Gaat wel lekker in het eerste uur. :joy:

2 likes

Heb je hem ondertussen al een keertje gespeeld?

Ben benieuwd naar dit spel!

TTR Europa kan vanaf 2, maar spelen wij zelf eigenlijk nooit als we niet met minstens 3 zijn. Met 2 is het toch net iets te gemakkelijk. Ik heb ook TTR India/Zwitserland en die is beter geschikt voor 2 personen. Die spelen we vaak (al krijgen we van India vaak stress, haha).

@Echo Yep, 1 avond, was erg leuk. Ik denk dat we er nog vaak mee zullen kunnen spelen vooraleer we dit beu zijn. We zijn met de “familieversie” (gemakkelijkst, met de minste regels) begonnen om het spel te leren kennen. Daarna de regels gevolgd “voor beginnende spelers” en dat was al meteen wat lastiger :sweat_smile:, dus ik denk dat we die nog wel een tijdje spelen vooraleer we overgaan naar de extra opties. Het is best snel uitgelegd en er zit zeker ook een geluksfactor in, maar er zit toch heel wat denkwerk in. En het ziet er ook gewoon schattig uit, haha.

2 likes

Wij hebben nordic countrys, die is speciaal voor 2!

1 like

Ik vind het wel leuk maar we hebben wel wat regels veranderd om het met z’n tweeen wat leuker te hebben! Masr heb het al 2 maanden niet gespeeld dus kan ze even niet voor de geest halen haha! Was sowieso wel iets mrt die route kaartjes, volgens mij dat we niet de grote route deden maar alleen de kleintjes.

1 like

Ik speel Europa, India en Zwitserland best vaak met z’n tweeĂ«n. Vooral die laatste vind ik leuk daarvoor. En ook nog steeds wel uitdagend en niet voorspelbaar wie er wint ofzo. Want je kunt elkaar nog steeds dwarsliggen.

1 like

Wij zijn hier verslaafd aan ‘keer op keer’. Dobbelspel waarbij je punten verdient door rijen en kleuren vol te maken.

Beverbende is ook echt zo simpel en leuk!