wij hebben hem staan maar ik vind het best wel saai (beide)
Jammer! Maar ook wel fijn om te weten haha want hij is wel prijzig voor een spelletje om met zn tweeën te spelen
Vind hem trouwens ook nog best groot als vakantiespelletje. Ik zou eerder voor The Mind en Unstable Unicorns gaan. Misschien eens kijken of dat je leuk lijkt?
Dankjewel voor de tips! The mind hebben we al, ik ga nu voor Lost Cities en black stories, die stonden toch al langer op het verlanglijstje:)
Deze ken ik niet maar ik vind zelf 7 wonders duel een heel leuk spel voor twee personen! Doosje is ook vrij klein dus kan prima mee op vakantie. Ik heb ook Lost Cities gekocht maar die heb ik nog niet kunnen testen.
Lekker om met deze warmte een spel als dead of winter tevoorschijn te halen
Ohhh dankjewel voor de tip! Die ziet er leuk uit ja!
Ja duel is ook favoriet hier. En El dorado vind ik ook leuk met zân tweeĂ«n, maar dat is niet een heel compact spel.
Ik vind de vergeten stad leuker ja! En inderdaad wat @Sedana zegt, het is best wel een groot blik. Niet echt makkelijk erbij in de tas te stoppen.
Ik zit in quarantaine dus heb even wat spellen die ik de laatste tijd gekocht heb eindelijk uit kunnen testen!
7 wonders duel vond ik echt super leuk. In het begin leek het wat veel allemaal, maar filmpje kijken hielp wel. Leuk dat door het trekken van kaarten elk spelletje net wat anders is, en je ook op meerdere manieren kunt winnen. Ik vind alleen de symbolen van sommige kaarten wat onduidelijkheid.
El dorado vond ik een beetje saai eigenlijk. Denk dat het leuker is met meerdere mensen. En ik vind de doos veel te groot voor het spel wat erin zit.
Ligretto bleek ik eigenlijk wel te kennen, maar dat is ook een spel wat met zân tweeĂ«n niet echt leuk is. Op vakantie in een groepje was het fantastisch (die chaos!), maar nu was het wat saai.
Qwixx, mega leuk dobbelspelletje.
Carcassonne ook weer gedaan en dat was ook wel weer leuk. Maar wel een beetje simpel. Denk dat het met kinderen best leuk is.
En nu ben ik eigenlijk ook benieuwd naar de opvolger van patchwork!
Mr Jack Pocket is ook een leuk spel voor 2 spelers, klein doosje dus makkelijk mee te nemen. En de vos in het bos duel/t vind ik ook best fijn. Codenames duet ook, maar die lijkt me minder handig om mee te nemen op reis. Je hebt wel wat plek nodig voor het âspeelbordâ en zijn best wat kaartjes. Zelfde voor de tweepersoonsversie van Caverna (the cave?).
Oooh thanks voor deze suggesties, die kende ik allemaal nog niet⊠ga er naar kijken!
Oh, Hanamikoji is ook leuk, wel wat strategischer. Denk dat die ook nog vrij compact is. Op reis heb ik vaak ook Dobble mee. En zombie dice, maar dat is een dobbelspel.
Saboteur het duel is nu 5,99 bij kruidvat ipv 10 euro . Ik heb m gekocht, ben benieuwd!
Ik ook! Heb de gewone versie en uitbreiding ook maar omdat mân vriend en ik meestal alleen zijn deze ook maar gekocht. Vanavond proberen!
Ik hou echt enorm van spelletjes spelen dus heb er t afgelopen jaar ook veel gekocht!
30 seconds - kent iedereen bijna, vind t elke keer weer leuk
Qwirkle - vind ik zo leuk, echt Ă©Ă©n van mn lievelings. Kan best lastig zijn soms.
Rummikub - alltime favorite, speel ik echt al van kinds af aan
Regenwormen - kan leuk met zn 2en maar is nog leuker met meer personen
Exploding kittens - leuk met meerdere personen. Kan met veel onverwachtse wendingen wat ik er echt leuk aan vind.
Code names - minimaal 4 spelers, wel heel tof. Vooral naarmate je elkaar wat beter kent.
Ligretto - nog maar 1 x gespeeld met 2 personen, denk dat t leuker is met 3 personen. Vond t niet zo met zn 2en.
Set - soms breek je echt je hoofd over de combinaties haha of verbaas je je over hoe snel anderen zijn. Vind t een leuk spel! Kan ook prima met zn 2en
Cards against Humanity - soms best grof maar vind dat juist ook wel leuk
What the meme - heb ik nieuw gekocht en nog niet gespeeld. T is een beetje a la Cards against Humanity maar dan met memeâs als antwoorden. Lijkt me heel leuk!
Qwixx - nog maar 2 keer gespeeld maar vond t zodra ik de regels doorhad heel leuk
Clever - alleen nog maar met zn 2en gespeeld en discussies gehad met mn vriend over de regels haha. We vonden t volgens mij allemaal niet zo dus hebben t een beetje links laten liggen. We gaan morgen een week naar Zeeland met familie dus wil t sowieso nog een keer spelen! Denk dat t ook leuker is met meerdere spelers.
Qwirkle cards - ook leuk maar vind t leuker met de stenen
Phase 10 - niet zo bekend volgens mij maar echt heel erg leuk!
Keer op keer - nieuw gekocht en nog niet gespeeld
Mikado - zat in een kerstpakket haha, wel leuk om te spelen maar bijna te makkelijk.
Jenga - vind ik zo leuk haha, altijd een beetje spannend
Heb ook nog een oude 10 spellendoos met o.a. ganzenbord, dammen, stratego, mens erger je niet en backgammon. Ook altijd prima
Mocht iemand a.d.h.v. dit lijstje nog echte aanraders hebben, let me know! Dixit en Carcasson staan nog op mijn lijstje om te kopen.
Weet iemand of er ook zulke unsolved cold case spellen in het Nederlands te vinden zijn?
Misschien kun je eens bij crimibox kijken
Wij gebruikten de eerste keren ook de app voor de puntentelling, maar hij bleek bonuspunten niet mee te tellen. Opzich is het punten tellen als je 'm een paar keer hebt gespeeld heel makkelijk en kan het ook zonder app (alleen even bijhouden wat de scores per potje waren). Vond lost cities eerst heel stom maar na een paar potjes hadden we 'm door en was toen ons favoriete spel.
Ik heb ooit eens een analoog dossier van Crimibox gedaan wat @Rosie ook al zei. Best leuk, maar wel voor ongeveer 2 personen (wij waren met 4, dan zat je vaak niks te doen)
Heb ook Chronicles of crime gespeeld, is ook âmisdadenâ oplossen met een fysiek spel + app. In verhouding best duur voor wat je krijgt als je nieuw koopt (5 scenarios en de rest kun je in app bijkopen) dus wie weet ergens tweedehands te vinden
Ik ga zo voor de eerste keer Terraforming Mars spelen (met Prelude) ben heeel benieuwd!