Voor de HP fans, Hogwarts Battle is echt een leuke coöperatieve deckbuilding game!! Als je een beetje basis engels kan, dan is hij super goed te doen. Hij is best duur, maar er zit echt mega veel in de doos! We hebben pas 2 jaren doorgespeeld (mn siblings en ik) en we zijn echt verslaafd hahaha, schijnbaar wordt hij nog veel beter!
JA. Mijn man en ik spelen deze het vaakst, favo game. We hebben ook beide uitbreidingen en het is echt echt fantastisch. Blijft gewoon leuk!
Is dit iets wat je kan blijven spelen? Of is het zoals pandemic legacy dat je na 1/2x een ronde het hebt uitgespeeld?
Ik heb het een paar maanden en je hebt sowieso eerst een hele verhaallijn, maar er blijven ook allerlei verschillende combinaties mogelijk, zeker met de uitbreidingen, waardoor wij het in ieder geval nog niet saai vinden. Dus ik heb het idee dat je het kan blijven spelen, ja. Het is iig niet zoals pandemic legacy (of Andor).
Je kan het blijven spelen en er zijn ook nog uitbreidingen. Ik had met een vriendin het tot het eerste spel van een uitbreiding gedaan en toen hadden we het een jaar niet gespeeld dus was echt alles weer kwijt. Maar was echt best snel weer opgepakt en bleef leuk!
Ja, ik heb Parks ook gekocht naar aanleiding van een eerdere post hier (in het voorjaar denk ik?) en het is erg leuk en heeft zulke mooie vormgeving!
Ik zag net het coöperatieve spel Paleo bij 999 Games, heeft iemand dat wel eens gespeeld? Vind het net een beetje duur om gewoon maar te kopen en proberen, dus wellicht heeft iemand spelervaring?
Laatst voor het eerst Spirit Island gespeeld, wat een prachtig spel! (dit is met de speelmat van Kickstarter eronder ipv het gewone speelbord). Het is een soort omgekeerd Kolonisten van Catan, je bent samen de Spirits die op het eiland wonen terwijl er settlers van buiten komen die Exploren (het eiland binnenkomen en dieper binnendringen), Build (bouwen dorpjes en steden) en Ravage (de natural resources uitputten en verbruiken, soms tot het punt van onomkeerbare schade aan de natuur). De spelers werken samen om de invaders angst aan te jagen en proberen terug te dringen en elke sprit heeft dan bepaalde eigenschappen die daarbij kunnen helpen. We zijn echt de hele middag bezig geweest maar het was zo leuk!
Ziet er echt geweldig uit!
Lijkt de manier van spelen dan ook op kolonisten? Want dat is niet mijn spel hahaha. Al kan ik het beter aan als het samenwerken is denk ik.
Nee qua gameplay echt totaal niet haha - je hebt een fase van growth (kaarten/energie verzamelen, je aanwezigheid op het eiland versterken etc), dan een eventcard (dat was geloof ik van een uitbreiding, beetje een verhaallijn). daarna is het tijd om je snelle powers gebruiken (alle spelers tegelijk). Dan is het de beurt aan de invaders, die doen een heel rijtje van actions waarbij ze nieuwe gebieden kunnen koloniseren, vechten met de Spirits en evt de aarde beschadigen (dit doe je dmc kaarten afleggen van het stapeltje, en dan op het bord uitspelen water gebeurt), dan zijn de langzame Powers van alle spelers aan de beurt en daarna begint de volgende ronde. Het is veel anticiperen op wat de invaders gaan doen, en ook samenwerken want elke spirit heeft weer andere sterktes en zwaktes!
@Mari denk dat jij het ook erg leuk vindt! Speelde het met de vrienden waar we normaal altijd Wingspan en Everdell mee spelen
Ohhh dat klinkt wel leuk! Klinkt een beetje als dat Harry Potter spel, Hogwarts battle heet het geloof ik. Die vind ik ook altijd leuk om te spelen.
Dat heb ik nog nooit gespeeld maar vond ik nav de posts hierboven ook erg leuk klinken!! Was wel blij dat we het speelden met iemand die het al vaker had gespeeld want anders had het nog veel langer geduurd haha
Zeker wel een aanrader ja! Het zijn wel lange potjes, dus we trekken we altijd zeker wel de middag voor uit. Inmiddels zijn we bij year 6 geloof ik (tis al even geleden haha). We hebben ook wel een aantal jaren moeten overdoen, dus het is wel uitdagend (of nou ja, voor ons dan).
Ja wat doe jij nou?? Nu wil ik dit hebben natuurlijk en kan ik het gewoon niet vinden! Pfffff.
Klinkt zooooo leuk.
Hier nog eentje… alleen beetje pricey
Die prijs is om te janken maar wel echt een mooie editie
Haha sorry!! Het was ook echt heel leuk!!
Heeft iemand het spel Calico?
Ik wil weten of hij leuk is en leuk genoeg voor met 2 spelers!
Oke ik heb het spel Botanik gespeeld en ik vind hem godsgruwelijk lelijk, maar hij is stiekem best wel leuk hahahha. Echt een puzzelspel die je best wel tactisch kan spelen! Speciaal voor 2 personen ontworpen, dus dat is wel echt tof als je van spellen als patchwork enzo houdt
Kent iemand het spel het Verboden Eiland, en zo ja of het leuk is met zn tweeën te spelen? Zoals zovelen ben ik op zoek naar leuke vakantiespelletjes voor 2 en ik zoek eens een keer wat anders dan een dobbelspel…
https://www.bol.com/nl/p/het-verboden-eiland/1004004011594292?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Edit: ik lees hier en daar dat zn opvolger, de Vergeten Stad, leuker is dan het eiland, iemand daar ervaring mee?