Is sushi go ook leuk om met z’n 2en te spelen? Ik twijfel erg om 'm aan te schaffen haha
Ik vond er niks aan, maar vooral omdat je steeds kaarten door moet geven geloof ik. Niet mijn type spel.
Ik vind het wel leuk met zijn tweeën! Is een andere dynamiek dan als je met meer speelt, omdat je wat makkelijker sets kan plannen - want je krijgt vaker dezelfde kaarten in je hand terug. Ik speel vaak ook wat langere spellen maar blijf Sushi go een leuke voor tussendoor vinden. Heb hem bijvoorbeeld ook wel eens op reis meegenomen, of naar een strandtent.
Wij vonden hem met z’n 2en heel simpel, omdat je op een gegeven moment weet welke kaarten er zijn. Er is nog een optie om een neppe 3e speler toe te voegen. Dst maakte het wat leuker maar nog steeds wat mwah
2 voor €20 bij pocketspellen op bol! https://www.bol.com/nl/ra/algemeen/2-voor-20-op-pocketspellen/95431/index.html?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=Awareness&utm_content=&Referrer=ENTnldoelgrnbri20180414048061
Hebben jullie nog aanraders? We hebben al qwixx en beverbende maar gaan nu 2,5 week kamperen dus meer is altijd welkom haha!
Take5, Moddervarkens, Regenwormen
1000 bommen en granaten, keer op keer, regenwormen, take5, rummikub vind ik allemaal leuk en blijven ook leuk.
Ohanami is ook heel leuk, maar ik denk leuker met meer dan 2.
Oeh, mooi moment om mijn €20 Bol cadeaubon uit te geven
Ik wil sowieso Clever bestellen, ik twijfel over de tweede, er zijn zoveel opties!
Wat ik al heb:
qwix
Keer op keer
Regenwormen + uitbreiding
Saboteur + duel
Ligretto
The Game
Monopoly Deal
Catan kaartspel
Machiavelli
Ik dacht eerst aan Sushi Go maar we spelen veel met zijn 2en dus door bovenstaande berichten twijfel ik een beetje haha.
Lost Cities schijnt heel leuk te zijn (en voor twee personen)
skipbo vind ik ook leuk en saboteur het duel is ook leuk voor 2 spelers
Oh goede tip! Ik wil nog altijd qwixx hebben. Vlotte geesten vind ik verbazingwekkend leuk, maar ik heb daar de versie in een blikje van, dus die is nog fijner om mee te nemen. Valse motten vind ik zelf verschrikkelijk (maar ik ben er heel slecht in), maar de rest van mijn omgeving vindt het een leuk spel.
Oh lost cities vind ik ook leuk!
Lost cities wordt al genoemd maar wil ik ook zeker een +1 voor geven! Vind ik echt één van de leukste spellen voor twee personen, blijft leuk maar is ook toegankelijk voor mensen die niet zo vaak spelletjes spelen bijvoorbeeld! Verder vind ik ook Vlotte Geesten erg leuk, maar wel een heel ander soort spel (beetje Halli-Galli vibes, dus snel reageren).
Ik heb trouwens laatst die Escape Room voor 2 spelers gekocht bij een soortgelijke actie, maar nog niet getest - vond de versie voor meerdere spelers wel erg leuk!
Moet altijd wel lachen bij dit soort acties wat er dan voor spellen komen als je wat verder doorklikt… van die obscure dingen zoals “geef oma een kus!”
Schotten Totten is leuk, best een tactisch spel en alleen 1-1 te spelen. Wij spelen ook Carcassonne samen, beverbende (maar dat is niet echt tactisch).
Lost Cities is leuk, maar ik vind de rivalenvariant zelf echt veel minder leuk omdat je moet gaan bieden en overbieden en dat is met z’n tweeën niet zo. Dus zou dan voor de gewone variant gaan wel!
Welke variant zou jij aanraden dan? De tweepersoons versie, of de normale versie (die heet rivalen)? Even in de war haha
Ja die voor 2 personen! Rivalen vind ik stom haha
Bedankt voor de tip!
Ik heb ligretto en regenwormen besteld.
Sushi go heb ik ook. Maar zoals ik weer eens had verwacht snap ik er echt niks van
Sushi go is superleuk! Misschien kan je op de website board game arena dat online spelen, is een makkelijke manier om het spel te leren kennen.
Beverbende 10/10