Spelletjestopic (incl. reviews)

Oeh klinkt leuk, dank je voor je uitgebreide reactie!

Ik speel het liefst cooperatieve spellen, en worker placement games. Vind het wel fijn om lekker met je eigen spel bezig te zijn, of ineens alles samen te doen. Of ik kan er niet zo goed tegen afgemaakt te worden ;). Een lekker 'pest’spel vind ik af en toe ook wel leuk (the island ofzo).

Machiavelli heb ik vroeger zo vaak gespeeld, zo’n leuk spel. Met twee is dat toch iets minder. Hoop zo dat spelletjesavonden binnenkort weer kunnen (ook omdat ik aan de nieuwste pandemic legacy wil beginnen, o ironie).

3 likes

Ik heb pandemic legacy seizoen 1 gescoord op MP voor weinig en heb via een reset kit het spel herstelt zodat ik ook legacy kan spelen :joy: leuk DIY projectje met envelopjes maken, sorteren, printen, stickets afpulken, etc.

7 likes

Oooooh zo leuk, wij vonden lecagy 1 echt geweldig. Spelen nu 2 en die valt wat tegen

2 likes

Mochten er sowieso mensen zijn die spellen weg willen doen ben ik misschien wel geinteresseerd!

1 like

Wat vind je er minder aan?

Ja, weet ik niet zo goed. Het nieuwe van een legacy is eraf, maar ook dat je niet tegen een ziekte strijd is minder leuk. Het is wat minder ehm visueel ofzo? Je moet voorraden verplaatsen tussen steden en toevluchtsoorden en dat is het eigenlijk een beetje. Vind de ‘gewone’ pandemic waar je tegen een ziekte strijd of de versie dat je tegen het water strijd leuker omdat je meer moet doen en je de blokjes dan ook ziet verdwijnen en medicijnen/deltawerken maakt

1 like

Ik herken het wel, wij zijn nu bijna aan het einde van 2 en vond de 1e wel echt leuker. Vond de maanden in het midden niet zo spannend, liep allemaal een beetje in elkaar over. Maar nu de laatste maanden vind ik wel weer leuker!

Wil hierna ook nog season 0 doen, die schijnt wel beter te zijn!

2 likes

Herkenbaar ook! Maar het wordt wel leuker aan het einde idd (vonden wij) in de laatste maanden gebeurt er ineens veel meer :smiley:

Ik heb nu machi koro legacy gekregen voor mn verjaardag, ben echt heel benieuwd of dat nou heel anders is dan het “gewone” spel

1 like

Ik doe weg: machi koro, dale of merchants 2 en arkham horror the card game

Ik ben op zoek naar spellen die zeer snel uit te leggen zijn en niet te lang duren (5 tot max 10 minuten) voor kinderen tussen de 7 en 12 jaar oud. Denk aan Jenga, Toren van Pisa etc. Er moet ook een spanningselement in zitten. Wie heeft ideeën?

Bedankt voor je aanbod! Dit is alleen toch niet helemaal wat ik zoek

@Virago Vier op een rij, Onderuit, Doolhof (al duurt deze misschien te lang)

1 like

Regenwormen junior

1 like

En @Speurneus

Vier op een rij heb ik inderdaad al! Onderuit nog niet, goeie. Doolhof duurt inderdaad te lang. Ik denk regenwormen junior ook (met uitleg)?

Kakkerlakkensalade en Happy Salmon

1 like

Vlotte geesten

2 likes

Rummikub voor 13 euro en nog wat centen incl verzending.
Ik heb besteld!

1 like

Kakkerlakkensalade is heel leuk! Vinden mijn leerlingen (10 j.) echt een succes. Dobble is ook een absolute favoriet. En andere misschien pesten? Heb je ook met kaarten waar de regels op staan

3 likes

Misschien party animals?

1 like

En @Stjerne @LoisLane @Mees

Kakkerlakkensalade ken ik, goeie! Happy Salmon nog niet, ga ik eens opzoeken, samen met Vlotte Geesten, Dobble en Party Animals. Dankjulliewel!

2 likes

Speedcups of Halli Gallu! En Uno misschien? Klassiekertje maar altijd leuk.