Kennen jullie Caylus? Mijn vriend is fan, maar ik vind het spel zo lang duren en te moeilijk. Ik word veel blijer van spellen als Ticket to Ride of Wingspan, die al na een oefenpotje goed te spelen zijn en niet meer dan 2u duren.
Imploding, streaking en barking kittens!
Is bristol 1380 leuk?
Wat vinden jullie hier nog meer leuke bordspellen? Thuis zijn wij echt fan van Ticket to Ride, Patchwork en Azul.
Ik twijfel om Pandemic te kopen, maar ik lees dat dit ook nog wel lastig kan zijn.
Als je het voor het allereerst doet is het misschien even inkomen, maar ik vind Pandemic echt niet heel lastig. Blijft denk ik wel een van mĀ“n favoriete spellen dus kan hem zeker aanraden! En als je dat dan een beetje onder de knie hebt kunt je aan Pandemic Legacy beginnen, die is echt geweldig
Pandemic Rising tides is ook heel leuk met 2! Veel karakters en doelen en daardoor elke keer anders
Wij zijn fan van De zoektocht naar El Dorado!
Ein-de-lijk voor de eerste keer Takenoko kunnen spelen en gewonnen
Vraagje trouwens wat betreft de extra actie als je de zon gooit (Takenoko). Mag dat dan eenzelfde actie zijn, aangezien het om eentje extra gaat?
Nee moeten drie aparte acties zijn!
Top, hebben we het wel goed gespeeld (al bleef mijn vriend dezelfde fout maken door dit steeds wel te willen doen š„²)
Ik zat van de week in een vakantiehuisje en daar waren echt zoveel goede spellen aanwezig! Onder andere Wingspan (!) en Ticket to ride. Eerste helaas niet meer gedaan, want was daar wel echt benieuwd naar, maar ticket to ride was zo leuk. Had het spel zoān tien jaar geleden een keer gedaan en volgens mij hebben we hem toen verkeerd gespeeld want ik zat constant mijn kaarten uit mijn hoofd te leren en dat was geen bal aan.
Maar goed, ik ben nu helemaal in de stemming voor nieuwe spellen en moet me inhouden om niet gelijk Azul, Zoektocht naar el dorado, 7 wonders duel en ticket to ride te bestellen.
Voor de liefhebber: bij bol is er weer korting op spellen, oa catan en ticket to ride
Ik wacht nog steeds op mān 15th anniversary TTR š„² In januari gepreorderd
Ik heb recentelijk Chai (deluxe edition), De Crew en Wavelength toegevoegd aan mān collectie en vooral Wavelength is echt supervet vind ik! Echt een aanrader als je een gezelschapsspel zoekt (maar het is ook heel leuk met twee spelers).
Simpel gezegd werkt het zo: op dat ronde ding zit een ātargetā en Ć©Ć©n speler moet aan zān teamleden een hint geven zodat ze kunnen raden waar het target zich bevindt binnen een bepaald spectrum, bijvoorbeeld āruikt lekkerā ā āruikt viesā. Klinkt wat raar zo uitgeschreven, maar op YouTube staan veel filmpjes van mensen die het spelen en dan snap je het waarschijnlijk meteen, haha.
Zo ziet het er tijdens het spelen uit:
En hier is het target onthuld:
Ook even een foto van Chai, omdat het er zo gezellig uitziet:
Heeft dit spel alleen andere vormgeving of is de inhoud ook anders?
Speciale treintjes en opbergblikjes
Wat vind je van Chai? Ik heb de Deluxe versie + uitbreiding gebackt op Kickstarter, maar ze hebben vertraging en moeten nog binnenkomen. Het ziet er zo mooi uit!
Heb het pas 3 keer gespeeld (waarvan 1x zonder āabilitiesā) en steeds met zān tweeĆ«n, dus ik ben nog niet echt een doorgewinterde speler, maar ik vind het leuk! Wel een fijne balans tussen vooruitdenken/tactiek en gewoon in de beurt zelf een beetje kijken wat je doet (en wat gelukselementen). Vind dat systeem van de markt ook heel vet. Krijg nu ik dit typ ook weer zin om het te spelen, haha, en ik hoop dat jouw spel snel komt! De doos is trouwens echt gigantisch en ook heel zwaar. Het is echt een mooi, luxe spel.
Maarrrr ik heb wel ontdekt dat ik spellen met wat meer interactie of ruilmogelijkheden vaak leuker vind, of spellen die coƶperatief zijn. Vind Takenoko en Catan bijvoorbeeld niet heel leuk, maar iets als Machiavelli of Boonanza dan wel weer heel erg. Chai heeft trouwens wel een coƶperatieve variant die ik nog moet proberen!
Weet niet of iemand dit herkent?
Oeh Wavelength ziet er heel nice uit!
En herken wel wat je zegt over spellen met/zonder interactie, al kan ik beide wel waarderen.