Spelletjestopic (incl. reviews)

Meepleland is echt zoveel leuker dan hij lijkt hahahha. Het is gewoon Rollercoaster Tycoon in een bordspel, beetje puzzelen, beetje plannen, echt leuk

3 likes

Maar goed dat ik nog niet zo vaak in dit topic heb gekeken, ik word er spontaan hebberig van!

Ik overweeg om Takenoko cadeau te doen aan een vriendin, omdat ik zoveel positieve reacties voorbij zag komen en het ziet er echt leuk uit! Denken jullie ook dat deze leuk is voor iemand die spellen zoals dominion, everdell, wingspan en ook pandemic en azul leuk vindt? :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja Takenoko is liefde.

5 likes

Absoluut! Everdell en Pandemic zijn mijn favoriete spelleb en ik vind Takenoko heel leuk :p.

1 like

Dominion, pandemic en takenoko speel ik allemaal heel graag, dus ja! Die anderen heb ik nog nooit gespeeld.

2 likes

Was dit spel moeilijk verkrijgbaar? Ik heb hem net meegenomen uit een fysieke winkel.

Daarnaast ook Istanbul (big box) en Parade meegenomen. Het was wel moeilijk kiezen hoor. Deze winkel heeft zoooo’n groot aanbod. :star_struck:

Heeft iemand hier toevallig het spel Firenze?

Ik ben voor al m’n examens in m’n opleiding geslaagd, dus ik mag van mezelf een nieuw spel kopen. Het moet een spel zijn dat leuk is met 2 personen. En we spelen heel graag Azul (de gewone en Zomerpaviljoen), Ticket to Ride (Zwitserland/India), Carcassonne, Catan kaartspel, Patchwork, etc. We spelen graag spellen met veel strategie in, maar waar ook een geluksfactor in zit. Iemand tips? Ik dacht misschien aan 7 Wonders Duel of de Kwakzalvers van Kakelenburg.

Ik twijfel om de derde Azul te kopen, want ik vind de andere 2 echt superleuk, maar ik wil op zich ook wel eens iets anders proberen (al is ook de derde Azul heel erg verschillend van de andere 2). Heeft iemand die?

4 likes

Ik raad iedereen Wingspan aan. Leuk met 2 personen, maar ook met meer! Echt een strategisch spel, maar ook een geluksfactor want je weet natuurlijk nooit welke kaarten je krijgt.

2 likes

Kwakzalvers zou ik ik dit geval afraden want daar komt erg veel geluk bij kijken en weinig tactiek en nadenken!

Inderdaad Wingspan past mega goed in dit rijtje

1 like

Ik denk dat je Tiny Towns misschien wel leuk vindt! En Azul 3 vind ik zelf ook heel leuk, juist omdat die wat lastiger is dan 1 en 2.

7 Wonders Duel is wel echt mijn favoriet voor 2 personen, hij is ook leuk uit te breiden.

1 like

OKE MEGA DOM, ik was helemaal in de war, deel 3 is echt tof!!!

2 likes

Ik vind juist 2 niet zo leuk (vergeet vaak m’n strookjes om te draaien), maar ben ook heel erg fan van Azul haha

1 like

Oh wacht even ik ben in de war, ik dacht dat deel 2 zomerpaviljoen was, maar deel 2 is ramen van sintra? Want dan ben ik het helemaal met je eens! Zomerpaviljoen is echt goed en ramen van sintra niet zo

2 likes

Everdell vind ik daar ook wel bij passen (en is zo mooi). Dice Hospital misschien, of Coral?

1 like

Jungle speed is leuk als je een simpel snel spel zoekt

1 like

Party animals vond ik vroeger leuk, en Happy salmon?

1 like

Unstable unicorns? Hanabi is ook leuk, maar twijfel of die met 6 kan. Camel up is ook leuk met meerdere mensen

1 like

Codenames, dixit, sushi go party (de grote doos), dodelijke dilemma spel, paku stop, spicy.

1 like

Vlotte geesten, taco cat goat cheese pizza

1 like

Secret Hitler is heel erg leuk!

3 likes