@Dombo ja ik werk in een spellenwinkel! En we mogen spellen idd vaak spelen en proberen. We krijgen vrijwel altijd een demo bijgeleverd en die laten we dan ook aan klanten zien, zodat ze kunnen zien of het bij ze past en is voor ons ook makkelijker uitleggen! Nu met carona kan het niet, maar normaliter spelen we ook met klanten een spelletje
Ah echt heel l.euk! Ik wist niet dat dat een ding was. Moet ik toch ooit maar eens naar een echte spellenwinkel
Nou bij die van ons kan dat niet geloof ik, maar ze hebben wel echt een enorm aanbod en de eigenaar is super aardig en heeft altijd wel nieuwe tips over de minder bekende spelletjes. Ik las op hun facebook dat het fijn zouden vinden als klanten weer lang zouden komen en ze zijn helemaal niet duurder dan als je t online bestelt dus nu ga ik maar
Ik heb twee caviaen die er eens zijn geweest en die vonden het wel nmsvpe, maar zij zijn ook wel echt diehard fans en kopen bijna altijd een nieuw spel als het net uit is, dus misschien klopt jouw beeld wel XD
Wat een toffe baan!
Ik heb helaas al meer dan genoeg spellen dus mag ff geen nieuwe kopen de komende tijd, maar als het weer mag ga ik zeker langs bij mijn lokale winkel! Zulke lieve medewerkers daar ook.
Ik ben nooit naar een beurs hier in Nederland geweest (zijn die er uberhaupt?), maar ga sinds een aantal jaar wel elk jaar naar Spiel in Essen en kan dat eigenlijk alleen maar heel erg aanraden. Veel die hard boardgame spelers, maar ook suuuper veel gezinnen! Dus eigenlijk loopt er van alles wat. En er zijn veel hallen met van alles en nog wat, dus je bent echt wel de hele dag zoet ook. Ik hoop heel erg dat het dit jaar weer kan, want heb het vorig jaar ontzettend gemist.
Ik heb via Kickstarter de complete collection van Everdell besteld. Hopelijk is het dat geld waard, want het was een flink bedrag. Maar alsnog enorme korting als je het vergelijkt met de huidige winkelprijzen.
Tip voor de mensen uit het Noorden:
In Leeuwarden zit een heeeele grote toffe speelgoed winkel. Spellekijn heet ‘ie. Ontzettend leuke, behulpzame mensen met echt een passie voor het vak. Ook heel veel soorten puzzels en versies van spellen. 10 soorten monopoly bijvoorbeeld.
In Groningen zit ook een speelgoed winkel. Die heet de Purperen Draak. Ik vind die minder leuk, maar het is alsnog altijd wel leuk om rond te kijken.
In Groningen heb je ook nog Wirwar, vind ik een hele fijne winkel.
Ik heb afgelopen week Hive, Kanagawa en ticket to ride Amsterdam (@Dombo bedankt voor de tip) gekregen voor mijn verjaardag. Hopelijk willen mijn huisgenoten het weekend spelen.
Misschien een tip voor anderen Stenentijdperk heeft een extra uitbreiding gekregen op boardgame arena, juwelen.
Ohh joh, ken ik helemaal niet. Heb even foto’s opgezocht, ziet er super leuk uit! Thanks voor de tip
Misschien een idee om een lijst te maken van leuke/fijne bordspellenwinkels? Handig naslagwerk voor een dagje weg haha.
Goeie! In Enschede zit Comicasa die wat klein maar wel heel leuk
Holy moly… gaaf!!
We hebben hier nu een aantal keer Tiny Towns gespeeld, en ik ben fan! Eigenlijk iedereen die meegespeeld heeft, heeft er ook van genoten. Erg strategisch, puzzelen en nadenken, stukje elkaar dwars zitten en een beetje geluk hebben.
Omdat ik er net zo’n zin in had, maar niemand had om mee te spelen, heb ik de solo-variant even getest. Leuk, maar veels te makkelijk. Als ik het nog een keer doe, ga ik nadenken hoe ik er wat extra uitdaging in kan brengen.
Heb eindelijk Takenoko in mn bezit en mn baas overtuigd om er nog meer in te gaan kopen hahahaha
Eindelijk tijd gevonden om deze op te halen, is een kickstarter van een jaar geleden (oeps). Ben heel benieuwd, ziet er zo mooi uit!
Ik heb ook takenoko gekocht!! Zo leuk, ik ga het volgend weekend spelen en ik heb er nu al zin in. Ik heb op youtube allemaal al filmpjes gekeken van mensen die het speelde
Bij bol.com is alleen vandaag korting op bepaalde spellen.
Zitten wel wat leuke spelletjes tussen
Ticket to ride besteld
Thanks, ik heb Qwixx gekocht
Thanks! Ik heb een nieuwe versie die ik niet ken van Uno besteld. En Clever tot de 3e macht maar die was niet in de sale haha. Love spelletjes
Voor wie 7 wonders het duel wil: hij is nu op meerdere sites weer op voorraad.