Wij hebben deze ook veel met z’n tweeën gespeeld en nog steeds wel! Het is een beetje lastig in te komen als je nog nooit Pandemic hebt gespeeld (mijn schoonvader deed een keer mee en het duurde zo lang voordat hij het doorhad haha!) maar anders is het eigenlijk vergelijkbaar als Pandemic, alleen dat het water zich verspreidt ipv het virus. Ik heb de Iberia-versie ook wel eens gespeeld bij vrienden, die vind ik ook erg leuk!
Ja wij! Ligt eraan waar je voorkeur ligt.
Moddervarken is meer met pesten (elkaar dwarszitten), vind iedereen altijd heel erg leuk maar als je het te vaak speelt is het wel een beetje simpel. Gaat wel lekker vlot en is lachen!
Konijnenhokken is met dobbelen dus meer een geluktfactor en je kunt elkaar wat minder dwars zitten. Het is wel wat minder simpel en je kunt risico nemen en elkaars punten ‘overnemen’ wat de strijd daar weer leuker maakt!
Bij the mind, moet je bij een werpster je laagste kaart opgooien. Als een ander een kaart heeft die lager is dan dat, kun je niet verder spelen. Dus het lijkt mij dat die kaarten niet op de stapel gaan, maar uit het spel gaan toch? Een vriendin van mij zei dat je alle kaarten die lager zijn dan de laagste kaart van een ander dan mag afleggen, maar dat klopt niet toch? Ik vind de regels niet zo duidelijk!
Hoop dat ik het begrijpelijk uitleg haha
Oh wij spelen het heel anders altijd. Wat wij begrepen is dat je bij een werpster allemaal je laagste kaart mag tonen waardoor het makkelijk wordt wie als eerste opgooit. Maar bij nader inzien twijfel ik nu zelf ook of we het wel helemaal goed hebben begrepen.
Ah ik heb net de regels gegoogeld (het staat daar anders uitgelegd dan in het boekje wat we gister hadden): iedereen legt zijn/haar laagste kaart af, maar niet op de stapel. Dus ze gaan gewoon uit het spel en daarna speel je verder!
Ja Codenames is leuk, ik heb ze alle 3 en Pictures is wel echt de leukste! En regenwormen is ook heel leuk, heel anders maar wel een favoriet hier.
Ja codenames is leuk! Je kan het wel eigenlijk alleen met 3/4+ mensen spelen, dus als je vaak met twee personen speelt zou ik voor Codenames Duet gaan.
Regenwormen is zeker een aanrader
Gisteren voor het eerst Clever gedaan. Heel tactisch spel met ook veel regels, maar als je het eenmaal begrijpt, is het echt leuk om te doen
Die Reef lijkt me heel leuk! Ga ik voor mn verjaardag vragen denk ik
Ja hij is echt super tof! Ik wil hem ook hebben hahaha
Ben benieuwd!!!
Veel plezier, vond deze erg leuk!
Grappig wel, heb deze een jaar geleden in Zweden gekocht omdat hij toen in Nederland nauwelijks te krijgen was (of heel duur) en nu zo goedkoop op Bol, haha! Maar al veel plezier van gehad dus geen spijt in ieder geval.
Heb vanmiddag Micro Macro gespeeld, dat is een nieuw spel van Whitegoblin.
Vond hem echt super tof! Je krijgt een hele grote kaart van een stad die helemaal volgetekend is met gebouwen, poppetjes en je ziet overal van alles. Er zijn in totaal 16 mysteries die je moet oplossen met behulp van kaarten, die geven aanwijzingen. Alles speelt zich af in die stad, dus je moet heel goed gaan kijken. Beetje een where is Wally achtig spel. Je hebt verschillende niveau’s qua spelen, sommige zijn makkelijker en andere zijn weer lastiger, omdat je meer dingen moet zoeken en het verhaal groter is.
Hoop overigens niet dat jullie het irritant vinden dat ik dit topic onderspam met dit soort berichten, wil niet overkomen als een soort influencer die loop te verkopen
Ik vind jouw berichten juist superleuk!
Zou jouw baan ook wel willen hebben hahah
Hahahaha ja soms kan ik het ook nog niet geloven dat ik zo’n toffe bijbaan heb! Heb nu geen uren, maar ik kom elke week koffie drinken en spellen spelen met mn bazen, zo gezellig
Leuk juist!
Werk je in een spellenwinkel? Wat tof!
Ohhh dit is echt te l.euk!! Ik heb maar bij 1 winkel een winkelafspraak gemaakt (voor vandaag) en dat is bij de lokale spellenwinkel
Zijn jullie wel eens naar zo’n spelletjesbeurs geweest? Is nu natuurlijk niet maar lijkt me heel tof
Ik ken dus helemaal geen spelletjeswinkels in de buurt… ik ga altijd gewoon even kijken bij intertoys en blokker. Wat een kutleven godverdmm. Kan je in een spelletjeswinkel ook echt spellen testen of de doos open doen @Maestoso ? Of is dat gewoon jouw privilege godverdmm
Ik ben dus ook nog nooit op een beurs geweest. Ik heb daar een beetje een beeld bij dat daar de die-hard fans zijn. Weet niet of dat beeld klopt