Spelletjestopic (incl. reviews)

Memory, wie is het, onderuit, mastermind
Dit speelde ik vroeger idk of dat rond die leeftijd was. Ik zou dat nu nog steeds wel leuk vinden

Maar volgens mij heb je ook van veel spellen een junior versie zoals Carcassonne en Regenwormen. Weet alleen niet vanaf welke leeftijd dat is

Edit: twister!!! Mijn favo. En eerlijk, dat is als volwassene ook hilarisch

1 like

Lama (lijkt een beetje op Uno), Vlotte Geesten, Dobble en Ligretto is wat mij nu zo te binnen schiet. Wordt hier ook veel door mijn kleuter gespeeld!

1 like

Moddervarkens, pick a pig/dog

1 like

Catan en Ticket to Ride hebben allebei een junior versie, misschien zijn die wel leuk om te doen. Of Regenwormen Junior, en als ze dan ietsje ouder is kan je ook de normale regenwormen makkelijk doen. Het spel is an sich niet ingewikkeld maar je moet wel kunnen optellen haha dus 5 is misschien nog net te jong Dan!

1 like

Klinkt misschien redelijk saai, maar ik heb mijn nichtjes van 4 en 6 Wie Is Het gegeven, en sindsdien spelen ze het bijna elke week :sweat_smile:

1 like

Dobble

2 likes

Oh nog eentje toe te voegen: Halli Galli Junior. Daar mag je op een bel slaan dus pret gegarandeerd haha

2 likes

Mijn neefje en nichtje van 5 snappen moddervarkens! Super leuk kaartspel voor volwassenen ook

1 like

Ik heb ook Takenoko weten te scoren op Marktplaats, ga hem vanmiddag halen. Ben echt heel benieuwd :sunglasses:

3 likes

Ik heb keer op keer 2 en een los blok van de gewone versie. Bij 2 zit een extra dobbelsteen en je kan dus makkelijk allebei spelen!

1 like

Ik zou keer op keer 2 kopen. Zit namelijk alleen een extra dobbelsteen in. Zo kun je ook alle andere keer op keer items spelen.

Edit: spuit 11

1 like

Iemand al ervaring met tacocat?

De lokale spellenwinkel kwam net takenoko en patchwork brengen! Echt leuk, het waren beide eigenaren die aan de deur stonden!

2 likes

Ja is erg grappig! Soort hysterische mix tussen halli galli en kakkerlakkensalade/soep

image

Ik kreeg een mail (voorraad notificatie) voor dit spel en heb hem nu besteld. Iemand had het hier een keer over Sheriff of Nottingham en het klonk wel heel leuk! Misschien een tip voor anderen hier, nu weer verkrijgbaar via Spellenvariant (wel weer Engelse editie).

2 likes

Uno Flip is écht een leuke versie! Die heb ik een tijd geleden gekocht dn word wekelijks gespeeld. Mijn moeder, een vriendin van haar én daar weer familieleden van hebben het spel daardoor ook gekocht. Haha

1 like

Leuk! Ook leuk om met zijn 2en te spelen? Of meer met meerdere mensen?

Het kan ook goed met 2! Sons ben je snel klaar maar je hebt bijvoorbeeld de +5 kaart op de andere zijde ipv +2 waardoor je meer kaarten pakt. Ook heb je een “rapen tot” kaart. Die leg je op als het bijv paars is en je die kleur niet meer in de hand hebt. De volgende moet dan een kaart rapen tot die bijvoorbeeld een oranje kaart krijgt. Met een beetje geluk hoef je maar 1 of 2 kaarten te pakken maar heb ook wel eens 20 kaarten moeten rapen. Kaarten sorteren op kleur heeft ook geen zin want zodra er geflipt word zit de andere kant weer helemaal door elkaar.

In ieder geval, lekker chaotisch spel wat bij ons voor veel gelach zorgt altijd!

1 like

Klinkt leuk!! ik denk dat ik deze ook binnenkort ga kopen :).

Kent iemand hier het bordspel Tiny Towns? Het geeft me een beetje Kolonisten/Stenentijdperk vibes, welke ik beiden heel leuk vind. Ik ben opzoek naar zoiets wat ook leuk is voor 2 personen.

3 likes

Ja, ik heb deze en heb hem ook vaker gespeeld. Ik heb hem nog nooit met twee personen gedaan, maar denk dat dat ook wel leuk is.

Ik vind het persoonlijk wel anders dan Stone Age en Kolonisten. Je speelt echt op je eigen veldje (maar moet wel dezelfde grondstoffen spelen als de anderen, om de beurt). Maar als je een beetje houdt van puzzelen (denk bv ook aan Azul) is het zeker heel leuk.

1 like