Spelletjestopic (incl. reviews)

Oei ik heb geen idee eigenlijk! Ik zie dat ze hier allemaal gereviewd worden en dan kan je even kijken wat je aanspreekt! Geloof dat ze allemaal wel opbouwend zijn en dat ze niet op elkaar voortborduren

1 like

Op de Bijenkorf website kan je nu Ticket to Ride Europe bestellen voor €35! Als je privilige member wordt (is gratis) is het ook nog met gratis bezorging. Op andere websites is hij meestal rond de €45-€50 dus dit is dan wel een fijne prijs.

4 likes

Ik heb een tijdje terug trouwens de India/Zwitserland-uitbreiding gekocht voor Ticket To Ride (voornamelijk om voorlopig met 2 te kunnen spelen en hopelijk later ook met meer) en wij zijn echt onder de indruk van hoe anders die het spel maken. Het is hetzelfde spel natuurlijk, maar toch wel heel andere tactieken en andere dingen waar je op moet letten, dus dat geeft een fijne afwisseling. We worden ook allebei erg zenuwachtig van India, haha, daar ben je tot op het laatste moment nog met van alles bezig (terwijl je in andere versies vaak de laatste zetten besteedt aan de langste route of random nog wat punten sprokkelen, omdat nieuwe routes nemen een te groot risico is).

6 likes

Ik heb net just desserts gespeeld, echt leuk!

Ik zag dat er een Clever tot de 3e macht komt, ben benieuwd! Ben erg fan van Clever

Ik heb Clever nog nooit gespeeld maar het ziet er altijd zo ingewikkeld uit haha. Is er eigenlijk ook een tot de tweede macht of gaan ze direct door naar een derdemachtswortel :stuck_out_tongue:

Ik zou het echt leuk vinden om een spelletjesgroep te hebben om één keer per week een spelletjesmiddag/avond mee te doen. Mijn vrienden en vriend vinden het soms wel leuk om een spelletje te spelen op vakantie of op een saaie avond maar verder ook niet zo. :cry: Waar haal ik zulke mensen in de buurt vandaan haha.

2 likes

Hahaha ik weet niet waar je woont, maar het lijkt me heeeel gezellig om een ff avond te doen met bordspellen (wanneer het weer mag)

3 likes

Misschien hier een groepje optrommelen wanneer het weer kan. :nerd_face: Weet al 90% zeker dat ik niet mee kan doen wegens afstand en onregelmatig werk maar oké. Of het moet een keer via die boardgamearena site gaan haha.

4 likes

@Maestoso @Foucher ja lijkt me een leuk idee! Misschien een keer in een groepsdm inventariseren wie een beetje bij elkaar in de buurt woont?

3 likes

Mocht het een beetje in de buurt zijn, ben ik ook zeker geïnteresseerd! Vriend en vriendinnen willen toch minder vaak (nieuwe) spellen spelen als ik.

2 likes

Ik wil ook een keer spelletjes spelen in het echt. Wij hebben geluk met vrienden die ook graag spelletjes spelen, maar een keer met ff-ers lijkt me ook leuk! Ik woon zelf centraal tussen Helmond, Eindhoven en Weert. Maar een uurtje rijden of zo wil ik af en toe ook best doen. Alleen even afwachten wanneer het weer kan en mag.

2 likes

Oh lijkt mij ook heel leuk zo’n avond. Mijn vriend wil wel eens spelletjes spelen maar verder eigenlijk niemand.

1 like

Mij lijkt een spelletjesgroep ook zo leuk! Als er meer forummers bij mij in de buurt wonen wil ik graag aansluiten :blush:.

Was lid geworden van een fb groep, maar de meest actieve posters zijn hele serieuze mannen van een jaar of 40 en daar klik ik niet zo mee haha.

1 like

Wij hebben sinds kort buren waar we spelletjes avonden mee spelen. Echt super leuk! Ze zijn ook wat meer van de onbekende spellen en het uitproberen. Het enige nadeel is dat ze heeeeeel erg slecht tegen hun verlies kunnen.

Met m’n schoonfamilie eindigen we altijd met rummikub of monopoly. Daar ben ik ook wel een keer flauw van. :sweat_smile:

1 like

hahah, ja het kan er lastig uitziet, maar ik vind het best meevallen als ik het speel.
Er is geen titel tot de 2e macht, maar 2e deel heet: Dobbel zo clever.

Als je goed bent met getallen en logisch nadenken is het wel een tof spel.

1 like

Like even dit bericht als je interesse hebt in een FF spelletjesavond (in het echt of online, even kijken wat er kan met Corona)! :hugs:

Edit: ik heb net (vrijdag 19 februari) iedereen die het bericht heeft geliked toegevoegd, als je dit hierna leest en je hebt ook interesse, tag me even zodat ik het zie!

38 likes

Zag van de week in een etalage ‘Lost Cities Rivalen’. Iemand bekend mee? Wij spelen best vaak Lost Cities, dus ben benieuwd of het een toevoeging is.

Hahahaha oh nee wat vervelend. Worden ze dan ook echt vet chagrijnig als ze eventjes achter staan?
Het uitproberen van onbekende spellen is leuk he! Catan enzo kent iedereen inmiddels wel

Ik heb een keer een spelletjesoproep gedaan op eetclub.nl! Dacht ik waag een poging die niet specifiek over eten gaat.

Werd heel leuk op gereageerd en leuke mensen door leren kennen! Maar nu in coronatijd wel wat lastig natuurlijk. Wie weet voor later?

1 like

Yep. En als ze niet hebben gewonnen willen ze gelijk naar huis want dan zijn ze ontzettend chagrijnig. Ik ben benieuwd hoe het daar dan later in huis aan toe gaat als één van beide wel heeft gewonnen. :joy: