Spelletjestopic (incl. reviews)

Duel is echt voor twee personen. 7 Wonders kun je met meer spelen.

Als je 7 Wonders al hebt gespeeld is Duel ook heel makkelijk te begrijpen. Maar je moet het wel echt een paar keer spelen voordat je doorhebt hoe je het beste kunt spelen.

Qua speelsnelheid (7Wonders) gaat het wel hard. Je krijgt een hand kaarten, kiest er een uit en geeft de stapel dan door aan je buurman en krijgt dan weer de stapel van je andere buurman. Wij spelen het bijna elk weekend en leggen het zo in een half uurtje weg, maar dat zal in het begin wat langer duren. Ik vind het het leukst met 4/5 spelers.

Bij Duel ben je met twee dus dan geeft je geen stapel door maar pak je ze uit een deck op tafel. Wij leggen die ook binnen een half uurtje weg. Ik vind Duel qua strategie wel lastiger.

7Wonders/Duel is sowieso wel een heel strategisch spel dus je moet ervan houden.

TLDR: voor twee spelers is duel het leukst, het duurt even voordat je het doorhebt maar het wordt wel leuker hoe vaker je het speelt.

1 like

Ik heb Duel aan mijn vriend gegeven voor kerst en we vinden het allebei heel leuk. De eerste keer snapten we niets van en hebben we het fout gespeeld :joy: maar na nog een keer doorlezen (en geen bladzijde overslaan) is het goed te begrijpen. Ik heb het ook al aan meerdere mensen aangeraden!

1 like

Hahah hier ben ik dus ook bang voor, wij hebben zelfs regenwormen verkeerd gespeeld de eerste keer dat we het deden :joy::joy::joy: maar dat komt dus allemaal goed

@Skadi dankje voor je reactie ook! Als we het meestal met z’n 2en gaan spelen dan beter dus de duel versie kopen?

1 like

Ja dan zou ik zeker voor Duel gaan. Wij spelen het wel vaak met zijn tweeën en je kan als je het leuk vindt ook uitbreiden

1 like

Ja duel lijkt erg ingewikkeld maar als je het eenmaal speelt valt dat echt heel erg mee. Na 1 keetje spelen heb je het wel goed door!

2 likes

Voor degene die slagen spellen leuk vinden. Wij hebben weer een nieuw spelletje ‘herrlof’ is dus een kaartspel voor 2 spelers (er is ook een drie speler optie maar die hebben we nog niet gedaan).

Leuk en simpel weer. Je moet voorspellen op een blaadje hoeveel slagen je gaat halen en op die manier punten scoren. De kaarten 3, 6, 9 en 1 hebben een extra functie en er zijn twee actie kaarten die gelden als een nul en slag telt niet. Erg leuk om te spelen vinden wij hier.

Net toevallig gedaan voor het eerst en was echt leuk! Na kijken van filmpje.

2 likes

Is dit niet een keer leuk om met een groepje te doen online?

7 likes

Ik heb een paar spellen besteld bij de lokale winkel hier in de stad en ze kwamen het persoonlijk brengen. :pleading_face: Ik heb nu: Codenames en Codenames Duet, Catan het Duel en Ticket to Ride New York. Ik ben nog op zoek naar 7 wonders Duel maar die is moeilijk te vinden haha.

Gisteren al even Ticket to Ride gespeeld en dat is wel een aanrader! Het is een kleine, korte variant op de originele spellen waardoor je hem makkelijk tussendoor even kan spelen. Je hebt snel door hoe het moet en binnen een kwartiertje ben je klaar met een potje. Vriend noemde het een goed instapmodel. Goedgekeurd dus. :blush:

Heeft iemand nog aanraders voor coöperatieve spellen die je met z’n tweeĂ«n kan spelen?

3 likes

Paleo schijnt leuk te zijn, maar ik weet niet of hij met twee personen ook erg leuk is. Heb hem nog niet gespeeld namelijk. Legende van Andor ook leuk schijnt! Is een legacyspel. Zelf niet gespeeld, maar volgens collega’s erg tof. Verder vind ik Mysterium Park ook erg grappig, soort dixitachtig spel, maar wel pittig!

1 like

Dankje! Ga er eens naar kijken.

Hoeee leuk is dit, die treintjes met die kleine boomstammetjes :pleading_face:

4 likes

Dit onderwerp is al vaker aan bod gekomen, maar heeft iemand de afgelopen tijd nog een online escaperoom gespeeld? Wil dat het weekend graag doen, maar zie op internet door de bomen het bos niet. Liefst eentje die ook op afstand met vrienden gedaan kan worden en die een beetje spannend is, hoeft niet gratis te zijn.

Ik zag dit voorbij komen :heart_eyes:

19 likes

Tijdje terug Takenoko gekregen voor mijn verjaardag. Had hem gevraagd omdat ik hier al iets er over had gelezen en omdat ik meer spellen wil voor 2 personen, zodat ik ook af en toe samen met m’n vriend een spelletje kan doen. Nu drie keer gespeeld (1x met 4 personen en 2x met 2 personen) en ik vind het heel erg leuk! Nog geen een keer gewonnen trouwens :joy:. Maar er zit veel afwisseling in en wordt niet snel saai. En het ziet er fantastisch uit met al die leuke kleurtjes :blush:

12 likes

Ah dit lijkt me heel leuk! Is het ingewikkeld? Ik hou niet van spellen met 100 regels.
Waarmee is het een beetje te vergelijken?

De kast: top, de spellen: bagger :grimacing::joy:

5 likes

Ik zag op Pepper deze (klik) lijst met gratis escaperooms, misschien zit hier iets voor je tussen?

1 like

Zo leuk ziet het eruit, staat hoog op mijn lijstje. Hopelijk komt het weer ergens een keer op voorraad!

Vind dit er eigenlijk heel rommelig uitzien :joy: Gelukkig zitten er deurtjes voor.

1 like

Fox in the Forest (Duel/Duet?) is nog wel leuk.

1 like