Wij doen het altijd achteraf omdat we het telkens vergeten tijdens het spel. Dan zegt iemand na 3 beurten; oh heb ik wel mn punten geteld? Geen idee? Dus nu doen we alles maar achteraf maar ik denk dat het wel competitiever is als je telt tijdens het spel want dan gaat de strijd meestal redelijk gelijk op maar gooit de eind telling alles om
Sporen leggen gelijk tellen, routes + langste routes enz pas achteraf
Ja precies ook dit.
Ja dit doen wij ook
Ja dit doen wij ook! En tijdens de achteraf punten telsessie doen we dan dat degene die laatste staat steeds een route aan punten mag claimen. En zo om en om. Zo gaat het lang gelijk op en is aan einde van punten tellen pas echt duidelijk wie er wint.
Oeh da’s best leuk om ook eens te doen! Wij tellen 1 voor 1, minder spanning
Ah leuk om te horen! Wij zijn niet met genoeg mensen om het te spelen helaas, ben er ook heel benieuwd naar!
Ik was er een van geloof ik haha! Hier ook nog steeds favoriet. Nu perfect om met z’n vieren te doen juist. Heb het ook al veel familie en vrienden aangeraden en iedereen vind het leuk tot nu toe. Veel vergelijken het met het kaartspel Rikken.
Ik ga direct ook even Googlen op Rikken. Ik denk dat wij het ook nog erg vaak cadeau gaan geven, zo enthousiast ben ik erover. Dus bedankt voor de tip!!
Ja het is meer de manier van spelen die er op lijkt zeggen ze. Rikken is ook een slagen spel met kaarten. Verder is het wel wat anders hoor en niet coöperatief. Maar als je het ergens mee moet vergelijken qua spelen komt dat wel in de buurt.
Oh ik heb vanmiddag Beez en My city gespeeld. Ik vind ze zó leuk, iemand behoefte aan een review/uitleg?
Altijd!
Oke leuk!
Beez vond ik erg tof. Hij ziet er heel erg mooi uit, maar hij speelt ook erg leuk. Je bent een bijtje en je gaat nectar verzamelen. Je hebt een heel mooi honingraatje die je gaat vullen met die blokjes nectar. Echter moet je de blokjes nectar aangrenzend plaatsen (dus niet random in je honingraat). Je gaat opdrachten vervullen om punten te scoren. Je hebt 3 algemene opdrachten en twee geheime opdrachten. De opdrachten kunnen zijn: Ontvang 7 punten als je de middelste rij vol hebt, krijg 2 punten per blauwe nectar etc.
Je bijtje moet je best wel tactisch verplaatsen, omdat hij steeds draait in de richting waar jij heen vliegt. Je mag alleen nooit recht vooruit, dus in die zin moet je een beetje slim gaan vliegen. Het spel eindigt als iemand 12 nectar verzameld heeft
My City is weer heel anders! Het is meer een puzzelspel, heeft wat weg van patchwork, maar wel heel anders. Je kan het normale spel spelen, maar ook het legacy spel. Daarbij heb je 10 hoofdstukken die elk 3 spellen bevat. Elk spel heb je opdrachten om punten mee te scoren, je krijgt bijv 2 pluspunten als je bomen zichtbaar hebt, minpunten als je rotsen zichtbaar hebt en minpunten voor elk leeg vlak.
Je hebt allemaal tetrisachtige stukken en die moet je dan op je bordje in elkaar gaan puzzelen.
Je hebt een stapel met kaarten en op die kaarten staan die tetrisstukjes, als je een kaart draait, moet je dat stukje op je bordje leggen, maar wel aangrenzend aan de andere stukken, dus dat is soms best lastig plannen!
Het leuke aan dit spel is dat wanneer je wint, je een steen in je bord moet plakken (wat dus een nadeel is) en als je wint mag je een boompje erop plakken. Dus je gaat je hele bordje vol plakken met dingen!
Klinkt goed! Was al een tijdje benieuwd naar Beez vooral. Ben namelijk gek op Azul en het klinkt alsof ik dit ook wel leuk ga vinden (en laat ik volgend weekend nou net jarig zijn, ik ga heel subtiel hinten hehe)
Ja het is wel echt heel erg mooi! Je kan hem ook goed met twee personen spelen, daar hebben ze een speciaal voorbeeld voor gemaakt, dus dat is ook wel echt tof! Je moet echt wel een beetje plannen hoe je alles neer gaat leggen, want je mag nectar niet zomaar overal in je honingraatje plaatsen.
hier zie je het honingraatje met de opdrachten, je mag bijv een nectar die je gepakt hebt bij het zetten van 4-5 stappen enkel op die rij plaatsen, aansluitend op een ander gevuld nectarveldje, dus je moet wel een beetje goed opletten daarmee! Soms best pittig haha
Leuk! Beez klinkt een beetje als Sagrada (qua concept, het ziet er wel helemaal anders uit).
Ik heb zelf Qwirkle, Ticket to Ride India/Zwitserland en Patchwork besteld .
Die lijkt me ook tof, nog niet gespeeld!
OH Calavera is ook een super leuk dobbelspel als je een beetje van qwixx/bommen en granaten/regenwormen enzo houdt!! Het is een beetje gokken en elkaar pesten. Vond hem erg leuk
Speelt iemand hier wel eens 7 wonders duel? Ik zat wat filmpjes ervan te kijken op youtube en het ziet er wel leuk uit maar ook heel ingewikkeld. Is het een spel wat je na een paar keer spelen snel doorhebt of blijft het altijd zo ingewikkeld? Ik houd er niet zo van als je bij een spel steeds heel lang moet wachten omdat je tijdens een beurt heel lang bezig bent met uitzoeken wat je moet/kan doen haha.
En moet je echt de Duel versie kopen of is de normale versie ook leuk om met z’n tweeën te spelen? Staat wel bij dat het voor 2-7 personen is maar dat verschilt wel een beetje per spel of dat ook echt leuk is heb ik het idee