Je kan op de website van Catan trouwens ook elk onderdeel nog los bijbestellen. Dus als je een dorpje of een landtegel kwijt raakt kan je gewoon dat ene ding voor een euro los bijbestellen. Best wel handig.
Ja dat is echt wel fijn. Vroeger wist ik dat nooit, en verzonnen we alternatieve methoden om iets na te maken. Werd het vaak niet beter van. Haha.
Wij spelen coloristen met de uitbreiding steden en ridders en op de bouwkalender staat dat een schip 1 hout en 1 schaap kost, maar in de handleiding kunnen we niet vinden wat dat schip is/doet, weet iemand dat?
Volgens mij is het hetzelfde als een straat, maar dan op een watertegel. En je mag hem dan verplaatsen
Hahaha en dan de wettenbundels ernaast
Is dat niet voor de Zeevaarders-uitbreiding? Het zit iig niet standaard bij Steden en Ridders.
@Spaarlamp
Heb het net nog eens gespeeld, maar vind het nog steeds helemaal niks. Ik ga het verkopen!
Edit: verkocht!
Je hebt denk ik alleen het basisspel of niet? Indien je de Europa uitbreiding hebt ben ik geïnteresseerd
Edit: oh ik zie je bericht al in het verkooptopic!
Inderdaad het basisspel! Had niet verwacht dat ik het zoooo snel zou verkopen haha.
Hmm, ik weet het niet. Heb al heel lang die uitbreidingen niet gespeeld maar in mijn geheugen was het zo iets.
Ik heb voor €5.- op Marktplaats de jubileumeditie met houten dorpen enzo kunnen kopen. Als je het een beetje in de gaten houdt, kan je dus voordelig je spel aanpassen. En dan plastic houten voor de zekerheid (of de uitbreidingen).
Haha ja jammer dat je het niet leuk vindt! Het is echt mijn favoriete spel op het moment.
Vriend en ik zijn ook verslaafd aan Wingspan, hebben meteen de andere 2 uitbreidingen erbij gekocht en al gespeeld. Het wordt er niet veel moeilijker door, juist een hele leuke toevoeging. Vind het spel juist ook leuk omdat het vaak verrassend is wie er uiteindelijk wint en het niet zoals bij Catan of Ticket to Ride zo is dat als je aan het begin niet lekker gaat, je vaak meteen al fucked bent en bijna nooit meer kan winnen.
Ja ik zou bijna denken dat we het verkeerd doen ofzo! Maar is toch echt niet zo. Vind het wel heel jammer, want het ziet er heel mooi uit en volgens mij gaat het niet snel vervelen omdat er zoveel soorten vogels zijn.
——
Wij zijn helemaal fan van De zoektocht naar El Dorado. Wij kunnen het alleen nooit laten om het volledig volgens de regels te doen, dus wij spelen met 4 poppetjes (ipv 2) en 5 kaarten in de hand (ipv 4) en leggen op random plekken extra grotten
Huh maar 4 poppetjes per speler of bedoel je 2 om 2?
Ik dacht dat wij ook 5 kaarten in de hand doen maar dat weet ik eigk niet meer.
Wij gaan morgen iig met de grotten spelen voor 't eerst!
Ja, dus gewoon 2 kleuren. Je speelt dan ook met 2 pakjes kaarten, waar je er dus 5 van pakt per beurt. maar we letten bij het spelen van een voorwerp niet op de kleur (van het steentje onderin).
Volgens mij klinkt dit heel vaag
Ik weet niet meer wie hier de Crew had aangeraden maar echt onwijs bedankt! Ik heb het gisteren voor het eerst met 4 spelers gespeeld en wij vonden het allemaal echt super super super leuk. Het is echt zo tof dat het coöperatief is en doordat je iedere keer naar een nieuwe missie kan blijft het ook echt uitdagend. Maar het is ook gewoon leuk om de missies nog een keer te doen.
Stay cool is ook echt leuk om te doen, wel super hectisch maar het duurt niet heel lang en is wel leuk om een spelletjesavond mee te beginnen.
Ik vraag me af wat jullie doen met de punten bij ticket to Ride. Wij tellen altijd achteraf de punten en weten we dus niet wie er gaat winnen direct. Maar sommige doen het ook direct de telling.
- Achteraf optellen
- Direct punten tellen
0 stemmers