26 zetten ja, maar je doet er toch al gauw ruim een uur over. Het is geen Catan waar je een middag voor moet uittrekken, maar het is ook niet echt een tussendoortje. Als je met meer mensen speelt, gaat de tijd ook echt heel snel omhoog met hoe lang je erover doet. Misschien zijn wij gewoon heel langzaam hoor
Dat snap ik wel hoor! Heb ook wel eens gedacht dat ik katsverloren stond en dan viel het eigenlijk wel mee. Ik vind het voordeel dan weer dat je op heel veel verschillende manieren punten kunt sprokkelen. Evt zou de Oceanië uitbreiding een element van competitie brengen, maar kan me voorstellen dat je, als je het basisspel al niet fantastisch vindt, dat niet snel aanschaft haha.
Kleine ergernis, maar vinden jullie het ook zo vreselijk irritant als je een spel speelt met mensen wie pas in hun eigen beurt gaan nadenken wat ze willen doen? Een neef en nicht van me hebben er een handje van en een spel wat normaliter een uur duurt, duurt dan ineens 2,5 uur. Echt vreselijk vind ik dat
Ik ga het toch maar weer eens proberen. Aangezien ik meestal spellen verlies van mijn vriend (Agricola 2p heb ik bijv. nog nooit gewonnen), vind ik dat wel een voordeel.
De reden dat Risk op mijn zwarte lijst staat. Dat spel komt mijn huis niet in haha
Há ja, dat spel duurt al oneindig, laat staan als mensen dan eerst nog ff hun missie moeten bekijken in hun beurt en dan nog moeten opzoeken welke landen van hen zijn en DAN nog wat ze moeten gaan doen
nachtwerk
O ja, ik kan daar echt link van worden. Pff, dat lange nadenken kan ik echt niet hebben.
Jup en dan vragen ze waarom ik zo snel ben, ik heb in de tijd dat ze hun zet bedenken mijn volgende drie zetten bedacht.
Haha ja zo vervelend. Sowieso mensen die heel lang nadenken
Ik heb een trauma aan Risk, Stratego en schaken, haha. M’n broer dacht altijd zó lang na over zijn zetten. En dan verbaasd/kwaad zijn dat ik niet meer wou spelen . Zo frustrerend, er moet wel een beetje vaart in blijven zitten.
Mijn vriend doet dit regelmatig
Haha ja, bij ons thuis duurden deze spellen ook altijd eindeloos en ze leidden ook standaard tot ruzie :’) ben blij dat we zelf leukere spellen in de kast hebben staan, who needs Risk 🤷
Wij hebben pas Kolonisten van Catan kunnen uitzoeken voor de punten van het kerstpakket van mijn man. Ik heb altijd gespeeld met de oudere versie van mijn ouders, en krijg dan ook een beetje jeuk van de plastic straten, dorpen en steden. Zit serieus te overwegen om alles door houten speelstukken te vervangen zijn er meer die dat gedaan hebben, of zouden doen?
- Ja, heb ik gedaan
- Niet gedaan, maar zou het wel willen
- Nee, hoeft niet voor mij
- Ik heb geen Catan en wil wel stemmen
0 stemmers
Ik had dat eerst ook haha maar het went snel! En als je uitbreidingen zoals Steden en Ridders koopt dan zitten er stukken bij die je op de plastic stukken moet aanpassen dus dan zijn houten stukken juist weer niet handig. Daar kan je overigens soms ook houten stukken voor kopen maar dan moet je wel weer extra dingen halen en als je dat voor elke uitbreiding moet doen wordt het een duurt grapje.
Ja true. Misschien is dat ook wel zo en moeten we het eerst maar even een paar keer zo spelen. Ik moet zeggen dat ik in de afgelopen jaren met veel uitbreidingen gespeeld heb, maar eigenlijk het basisspel het leukst vind. Ik denk dus dat er niet heel snel een uitbreiding bij komt.
Ik vond die plastic stukken ook heel lelijk dus heb marktplaats afgespeurd voor een houten versie. Maar zou het dus ook overwegen haha. Maar inderdaad misschien niet handig als je ook uitbreidingen wilt.
Oh ik zou dit heel graag willen, maar mijn vriend (die het spel voor mij gekocht heeft) vindt de plastic stukken juist heel mooi en gedetailleerd en de houten stukken lelijk haha.
Ik was van plan ze dan op spelspul.nl te kopen. Heb uitgerekend dat ik 4,50 per kleur kwijt ben, dus voor onder de 20 euro heb je alle speelfiguurtjes vervangen door een houten versie. Ik zag online dat er ook ooit een collectors edition van het spel is uitgebracht in hout, maar die is niet meer te krijgen helaas.
@keerbeer Haha, ja dat kan dus blijkbaar ook nog.
Ja dat zou ik er dan dus wel voor over hebben als ik jou was. Ook omdat je aangegeven had dat je de uitbreidingen minder leuk vindt.
Ik heb dus nu de houten versie via marktplaats maar ga die site wel even onthouden, thanks voor de tip.
Alsjeblieft! Ik zie nu zelfs dat als je de hele set van een kleur koopt, je maar 3,50 kwijt bent. Ik denk dat ik het dan maar gewoon ga doen!
Dit is de reden dat heuse schaakwedstrijden een klok hebben hahaha.