Spelletjestopic (incl. reviews)

Jaaa dat deed ik precies zo, maar mijn vriend vond dat oneerlijk haha :see_no_evil: En in de spelregels stond het niet heel duidelijk.

1 like

Ik heb hem wel eens gespeeld, maar weet het niet meer
 Is Takenoko ook leuk voor 2 personen? Of beter met meer?

Gisteren voor het eerst Dixit gespeeld. Met drank op kan het wel wat emotioneel/diep worden merk ik :’)

1 like

Dat heb ik met Dixit altijd :joy: niemand die me dan meer snapt

Wij vonden het met 2 al heel leuk! Denk dat het met 3 of 4 wat moeilijker wordt, ook leuk lijkt me.

Hier moet ik toch op terug komen. Ik vind het niet zo leuk. Dat bluffen vind ik maar moeilijk en al gauw gaan mensen kaarten tellen en dan wordt het onmogelijk om 4 dezelfde te pakken. Niet zo’n succes dus.

Dit weekend heb ik wel Throw throw burrito gespeeld en dat is erg leuk. Lekker snel en grappig.

Ik heb zojuist Everdell besteld en ben zo benieuwd ernaar door alle positieve verhalen erover!

3 likes

Mijn favoriete spellen op dit moment zijn Wingspan, Azul & Keer-op-Keer-2. Die laatste speelt lekker snel weg, maar heeft wel net wat meer inhoud dan gewone Keer-op-Keer. Wingspan pas een paar keer gedaan, zit leuk in elkaar en is vooral zo mooi! Azul hebben we zelf niet, en ik denk dat ik het daarom telkens graag wil spelen.

En dan nog even eentje die ik niks vind; afgelopen weekend bij vrienden voor het eerst Unstable Unicorns gespeeld. Wat een vreemd spel. Vooral door die Neigh-cards die alles telkens verpesten. We vonden de regels ook niet heel duidelijk.

1 like

Ik vind Patchwork wel echt heel anders! Ja, allebei blokjes die je op een veld legt en je kunt elkaar dwarsbomen door de voorkeur van de ander te pakken, maar daar houdt het ook snel bij op qua overeenkomsten. Patchwork heeft een hele ander tactiek. Ik vind Patchwork echt een heel leuk spel voor 2p!

1 like

Welke van je favo’s zijn het leukste voor 2personen? Is dat patchwork?
Heb deze allemaal op mn wishlist maar speel meestal gewoon met 2

Ze zijn allemaal te spelen met 2p. Mijn favoriet hiervan is Wingspan (grappig trouwens, want alle favorieten van @pepe zijn ook mijn favorieten, behalve keer-op-keer!). Maar ik denk echt dat dit ook een kwestie van smaak is. Wingspan is vrij complex en een lang spel, Patchwork wat simpeler. Ik vind zelf dat Azul na een tijdje een beetje in herhaling valt, maar aan de andere kant is het een perfecte party game, iedereen snapt het binnen een paar minuten.

1 like

Ik kwam erachter dat Wingspan een app heeft waarmee je de kaarten kunt scannen en daardoor de geluiden van de vogels kunt horen!! Het heet Wingsong.

6 likes

Oh fantastisch! Dat ga ik morgenavond gebruiken. Dan gaan het weer spelen met vrienden. De laatste keer dat we het speelden hebben we de hele avond ‘vogelliedjes’ geluisterd (zoals i’m like a bird van Nelly Furtado, Bird set free van Sia, Birds van Imagine Dragons en van alles van Birdy, Merol, de Kraaien & de Couting Crows :sweat_smile:)

Ik vind Wingspan met zijn tweeĂ«n overigens niet zo’n succes. Omdat er een paar sterke kaarten in zitten die je vrij kansloos achter laten als je tegenstander die heeft.

@Flippie Patchwork vind ik heel leuk met 2. Carcassonne, Hacienda en Alhambrah zijn ‘grote’ spellen die ik met 2p ook erg leuk vind om te spelen.

2 likes

Thanks! Carcassonne heb ik. Haciënda en Alhambra kende ik nog niet :smiley:

Dat is fantastisch haha!

@Flippie ik voel me een beetje een echoput, maar Mr Jack is ook heel leuk met 2.

1 like

Ooh meteen gedownload! Gaat m’n man echt heel leuk vinden hahaha.

Wat een awesome tip! Die ga ik downloaden!
Ik vind Wingspan met z’n tweeĂ«n juist ook heel leuk. Speel t vaak met m’n vriend samen. Vind t juist leuk dat je pas aan het einde van t spel de score gaat tellen, dus dat ik de hele avond tenminste t idee heb dat ik goed aan t spelen ben :innocent:

5 likes

Ja! Je hebt ook Mr Jack Pocket, speciaal voor 2 personen, heel leuk!

Ik heb wingspan pas 1 keer gespeeld, maar vind het juist niet zo’n lang spel (2 personen). Iets van 30 zetten per persoon? Klopt dat of heb ik het verkeerd begrepen? Het klaarzetten duurt overigens wel lang :sweat_smile:
En persoonlijk mis ik het competitie element toch een beetje, je speelt voor jezelf en je ziet niet echt wie voor staat.
Maar ik ga het nog wel een kans geven!

3 likes

Ohh ook gelijk gedownload, wat een grappige toevoeging :heart_eyes: