Ik heb de uitbreiding Machi Koro haven en die maakt het spel wel echt weer anders. Wij hadden inderdaad ook dat het op een gegeven moment een beetje saai en voorspelbaar werd, maar Haven maakt het wel dynamischer!
Ja, dat had ik al gelezen, maar ben een beetje huiverig om een uitbreiding te kopen als we het basisspel al niet zo leuk vinden (of ja, het idee wel, de uitwerking niet), maar je vindt het wel een aanrader dus?
Haven is alleen overal wel uitverkocht/niet beschikbaar, dus de keuze is misschien al wel voor mij gemaakt . Ik lees wel dat het spel ook anders is, omdat er met random kaarten gewerkt wordt en je dus afhankelijk bent van welke kaarten beschikbaar zijn. Ik denk dat ik die regel misschien eens ga toepassen op het basisspel, wie weet zorgt dat voor variatie.
En @Mees, oké, misschien dan wel interessant als afwisseling. Ik heb nl. ook al Sagrada en dat is ook redelijk gelijkaardig aan Azul (maar kan je ook alleen spelen, vandaar dat ik die gekocht heb).
Jaaaa Gingerbread House!!
Ja ik zag die optie inderdaad ook, vond het wel grappig! Maar ga als ik alleen ben inderdaad ook liever wat anders doen dan een bordspelletje, dus weet ook niet of ik het zo snel zou proberen. Zag er ook nogal ingewikkeld uit
Hahaha na een keer hadden we hem juist net helemaal door en konden we wat tactiek gaan toepassen!
Waarom wil je vriend niet? Lijkt het hem te ingewikkeld? Mijn vriend dacht dat eerst ook maar na 3 potjes heeft hij het helemaal door En heeft ie me al dik ingemaakt. En nu wil hij ook telkens opnieuw spelen
Het lijkt hem inderdaad te ingewikkeld en te langdradig. Maar dit klinkt goed! Ik blijf doorzeuren
Voor wie nog op zoek is naar Takenoko (wel de Engelse editie):
Nog Ă©Ă©n op voorraad!
Is betrouwbaar, morgen ontvang ik mijn eigen bestelling (Call To Adventure: Stormlight Archive) van deze site.
Ah is alweer weg
Waarom wil ineens iedereen dit spel haha
Wat ook nog wel een idee is als je geen Engelse variant van iets kan vinden is om de kaartjes zelf te maken en te printen op karton of te lamineren! Eventueel het Nederlandse spel kopen voor het bord? Dan heb je wel een goedkope manier om het spel toch te spelen, en misschien wel leuk eigen variaties aan toe te voegen ofzo haha
Hij is vanavond binnengekomen! Takenoko is vertraagd en komt dan misschien morgen. Al heel blij met dit spel! Ik ga die site onthouden, snel verzonden en gewoon prima.
Wij hebben net coup uitgeprobeerd met zijn tweeën en dat is inderdaad niet mega leuk ofzo. Maar lijkt me wel echt heel leuk met een grotere groep! De uitbereiding is alleen extra dat je met 10 mensen kan spelen, 1 extra karakter, 2 extra van ieder karakter en dat je in teams kan spelen. Wel een leuke toevoeging voor een grote groep lijkt mij.
ik heb hem gekocht via die Amazon link van @foucher. gisteren toegekomen!
maar hier heb je lay-out skills (en tijd) voor nodig, lijkt mij. zelfs als je het simpel houdt.
ik maak soms wel mijn eigen geĂŻllustreerde versie van spellen (recent een memory spel gemaakt en nu bezig aan iets Dixit-like, inclusief verpakking en boekje). maar dat zijn wel tijdrovende en best dure projecten.
Voor het eerst Everdell gespeeld, zulke mooie illustraties op de kaarten! Echt een prachtig spel! Geen idee waar je mee bezig bent de eerste keer natuurlijk, zal volgende keer wel beter gaan nu we een beetje weten welke critters en constructions er te spelen zijn. Vond het erg leuk!
Zijn er mensen die de escape tales gedaan hebben? Het leek me leuk omdat het echt heel lang per spel is! (wel maar 1 x speelbaar, ik weet niet of je het daarna door kan geven)
Ik denk dat jullie Qwixx dan wel leuk vinden, doet een beetje denken aan yahtzee! En ik heb laatst Bresk gespeeld, dat is ook wel grappig. Een soort kruising tussen scrabble en yahtzee, je moet dobbelen met letters en daarmee woorden maken. En idd al genoemd, het keezenspel, vind dat een hele leuke variant op mens erger je niet!
Oh ik had trouwens gisteren zoân leuke spelletjesavond met mn beste vriendin!
We gingen eerst qwixx spelen en toen won ik 2 van de 3 potjes en het was zoo leuk, ook om die rijen te sluiten terwijl de ander er pas 2 heeft aangekruist daar.
Daarna hebben we nog een paar spelletjes dobble gespeeld en dat was echt ook zo leuk, we waren best aangeschoten en hebben echt zitten roepen.
Ik heb het ook gefilmd en moet er zo om lachen âSleutel - boom - muzieknoot- IK WAS EERDER WEG!!! - dobble - kampvuur - boom - boomâ
Wij hebben net voor het eerst takenoko gespeeld, was heel leuk!! Weet iemand hier of je meer dan 9 (met 2 spelers) doelen mag voltooien of dat 9 de max is? Dat vonden wij onduidelijk
Deze heb ik in de kast staan wachten maar nog steeds niet gespeeld. De 3x3 uur schrikt me juist een beetje af haha. Nog steeds niet gedaan omdat het ons niet echt heel coronaproof te spelen leek met 4 mensen
Zag in reviews wel dat er nog een iets toegankelijkere variant is (zelfde spel, maar eerste verhaal), waardoor deze iets beter te doen zou zijn.
Zie op google âHet ritueelâ staan dus dat zal âm denk ik zijn!
Je mag er meer dan negen voltooien. Dus bijvoorbeeld als je er al acht voltooid hebt, kun je âsparenâ door bijvoorbeeld bamboe te eten en dan twee of meer voltooien in je laatste beurt waarmee je de laatste ronde start.