Spelletjestopic (incl. reviews)

Ik vind Wingspan ook leuk, heb het al een tijdje maar eigenlijk nog niet genoeg gespeeld! Heb het ook een keertje in m’n eentje geprobeerd om te zien hoe ik dat vond - op zich wel grappig en het zat wel goed in elkaar (je speelt dan tegen een ‘automa’, dus een door het spel gestuurde tegenstander), maar als ik in m’n eentje iets doe ga ik toch niet zo snel voor een bordspel merk ik.

1 like

Keezen misschien? Is wel het leukste met 4 of 6 spelers vind ik persoonlijk. Lijkt een beetje op mens erger je niet maar dan met kaarten en net wat andere regels.

2 likes

Wow! Was een niet genoeg? Flauw. Ik hoor veel over Wingspan en het lijkt mij echt top, maar mijn vriend wil zich er niet aan wagen…

@Loveisafourletterword rummicub is mijn ultieme favoriet, altijd. Regenwormen is ook leuk! Bedoel je bord spelletjes of ook andere spellen? Dan zijn qwixx en beverbende ook een aanrader! Set heb ik voor kerst gekregen en is ook leuk en makkelijk om tussendoor te spelen.

1 like

Ah wat is precies het verschil tussen de Nederlandse en de Engelse? Misschien dat ik dan ook maar voor de Engelse moet gaan.

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is, afgezien van de taal natuurlijk, het spel verder gelijk

1 like

Enkel de taal inderdaad, maar Takenoko is taalonafhankelijk op zich - er staat enkel tekst in de spelregels, niet op het bord ofzo. En die regels/filmpjes kan je online in verschillende talen vinden.

1 like

Ja ik ken het spel wel, dus dat vermoedde ik al, mooi. Dus dan ga ik ook op zoek naar de Engelse versie, alleen die zie ik nu ook vrijwel nergens :frowning:

1 like

Patchwork en Ticket to Ride Amsterdam zijn erg leuk. Als je voor een iets groter spel wil gaan, kan ik Mr Jack ook erg aanraden!

2 likes

Ik kom hem nu op de Nederlandse Amazon tegen (eerst alleen de Duitse, maar hier staat bij dat het de Engelse variant is).

1 like

Als je Azul leuk vindt, vind je patchwork ook leuk denk ik!

1 like

afbeelding

Geen idee wat voor spel dit is, maar deze wordt dus dit jaar uitgebracht in Nederland en HOE CUTE IS DIT

15 likes

Mijn bestelling bij Spelspul is aangemeld bij DHL, dus lijkt me dat die site gewoon legit is haha, die naam vind ik gewoon enorm twijfelachtig. :joy:

1 like

Ik heb Takenoko via marktplaats kunnen scoren! Zo blij mee, hij komt mrogen als het goed is

1 like

Ik heb ook weer wat nieuwe spellen gekocht. Gingerbread house, El Dorado - the golden temples en Beez. Echt te schattig die bijtjes. :yellow_heart:

2 likes

Oh super! Typisch, heb marktplaats echt tijden afgezocht voor Takenoko en steeds niks. :joy:

Op FB zijn er ook wel wat bordspelverkoopgroepen, weet niet of jullie daar lid van zijn, maar daar vind je vaak ook wel wat.

Is Patchwork heel gelijkend op Azul, of is het toch wel voldoende anders? Ik vind Azul heel leuk, maar twijfel om Patchwork te kopen, omdat ik misschien liever geen 2 spellen wil die erg op elkaar lijken (maar heb Patchwork dus nog nooit gespeeld, dus geen idee of dat het geval is).

En voor mensen die graag Machi Koro spelen, hoe blijven jullie dat leuk vinden? Of ja, wij vinden het na een paar keer spelen saai worden, omdat we nu elk een strategie hebben gevonden en daar dus iedere keer voor gaan. En dan is het puur geluk welke getallen worden gegooid. Wordt het leuker met een uitbreiding? Of hoe zorg je dat het spel niet steeds hetzelfde is?

De gelijkenis tussen Patchwork en Azul is dat je strategisch tegels moet kiezen om je bord te kunnen vullen, beetje tetrisch op een bord idee. Isle of Cats heeft dat spelmechanisme ook bijvoorbeeld. De manier waarop je aan tegels komt is wel anders. Ik vind het qua gelijkenis wel meevallen. Patchwork is ook echt bedoeld voor 2 spelers en heeft een kleinere doos (neem je dus sneller mee op reis bv, al heb je wel wat plek nodig om het te spelen). Zelf speel ik liever Azul, maar smaak is goesting natuurlijk.

1 like

Daar hoor ik vaker goede dingen over. Ga ik naar kijken, dank je!

Wij hebben het twee keer gespeeld en vonden het toen al saai, zonder dat we een tactiek hadden. Vooral omdat die dobbelsteen zo bepalend is en omdat het alleen geld innen en bouwen is. Dus bij ons ligt ie vooral in de kast en niet op tafel. Geen tip voor je helaas!

4 likes