Spelletjestopic (incl. reviews)

Mijn aankopen zijn net optijd binnen! Alles nieuw van marktplaats behalve codenames. Nu hopen dat het bevriende stel vanavond te porren is voor een spelletje :sweat_smile:

15 likes

Wij hebben hem ook! Heel gek, maar is echt als je het wat langer met dezelfde mensen speelt, dat het lijkt alsof je in ā€˜the zoneā€™ komt. Je bent dan zo goed op elkaar afgestemd, dat het gewoon lukt. Dat is echt bizar tof om te ervaren. Het lukte bij ons overigens niet bij iedereen met wie we speelden. Sommige mensen leken er niet zoveel talent voor te hebben :sweat_smile:

5 likes

El dorado en codenames zijn zooooo leuk, clever ook!

1 like

Ik ken dit juist wel en ook al een jaar of 10 haha. Alleen wij deden dit met gewone speelkaarten. Hebben we echt heeel veel gedaan vooral met indrinken voor het stappen.

Op deze manier:

11 likes

De eerste episode van ā€œDeath may dieā€ eindelijk na 3 pogingen kunnen voltooien! Leuk spel, ben benieuwd naar de overige 5 episodes van het basis spel.

Love de sfeer/artwork/tijdsperiode.
Elke map en episode zijn anders.

Het spel zelf is tegelijk heel basis (acties: loop / val aan / heal) en grote factor luck (veeel dice rolles) maar ook heel diepgaand en tactisch (welke upgrades, en welke karakters kan ik het best gebruiken, etc).

Niet de beste review, maar ik kan het iig van harte aanraden om iig er eens een youtube van te kijken :slight_smile:

Oja, en de chutuhlu die erbij zit is best massiveā€¦ :confused:

En ik speel het singleplayer wat leuk is. Maar het is vast leuker met zā€™n 2 of 3en. Met 4 is het denk ik al meer chaos :wink:

1 like

Kennen jullie boardgame arena? ik heb het pas net ā€˜ontdektā€™ maar het bestaat al 10 jaar ofzo. Ik heb afgelopen avonden bordspellen kunnen spelen met vrienden die ik door corona al tijden niet meer gezien heb :slight_smile: Ik heb zo zin om mensen weer te kunnen zien en samen en avond bier en bordspellen te doen :disappointed_relieved:

2 likes

Ik heb vandaag Wingspan binnengekregen en ik ben na het bekijken van de inhoud echt extreem benieuwd geworden naar het spel! Kan echt niet wachten om het morgen samen met vriend te spelen (die is alleen wat minder enthousiast vanwege de complexiteit van het spelšŸ˜‹)

2 likes

Nee het valt echt mee qua complexiteit! Ik schrok me ook kapot na 3 boekjes met spelregels. Maar tutorial van YouTube (in t Nederlands) helpt echt al veel :slightly_smiling_face:

1 like

Ja, dat maakte het vooral erg! Maar goed om te horen dat het meevalt met de regels. Zal morgen de tutorial via YouTube doornemen, dat moet vriend vast geruststellen!

De tutorial van Nox spellenzolder vind ik trouwens duidelijker dan die van 999games zelf!

De spelregels zijn trouwens wel erg duidelijk, vooral de appendix pak ik er regelmatig bij om toch ff snel op te zoeken hoe een bepaalde bonus werkt

1 like

Ja! Er zitten ook wat mensen van het forum op, we hebben wel eens samen spelletjes gedaan :slight_smile: We hebben een groep waar je bij kan aansluiten als je wil. Ik doe bijna dagelijks spelletjes haha.

@Poca ik heb het vandaag nog gedaan! Wij hadden gewoon een filmpje gekeken en vervolgens gespeeld en de regels erbij gehouden, valt hartstikke mee.

Ik heb besloten dat ik Takenoko en 7 Wonders Duel: Agora wil bestellen maar die eerste is nergens op voorraad (en ik wil hem het liefst bij de lokale spellenwinkel bestellen). Even geduld dan maar.

1 like

Ik wacht ook nog altijd heel ongeduldig op nieuwe voorraad van Takenoko. :upside_down_face: En anders toch maar aan de Engelse variantā€¦

1 like

Ik zocht al een poosje naar dit spel (gebaseerd op fantasyboekenserie van Brandon Sanderson, dikke aanrader in ieder geval) en nu zag ik de gewone editie (links) op een site die ik niet ken met maar Ć©Ć©n op voorraad, dus voor de zekerheid met PayPal afgerekend. Naar mijn weten zijn beide edities (rechts is deluxe) al langere tijd uitverkocht in Europa.

2 likes

Laatst dixit gespeeld (schijnt een russisch spel te zijn), super leuk en makkelijk. Ook leuk met grotere gezelschappen of wanneer je niet al te veel concentratie hebt (met een drankje op bv)

Ja :slight_smile:

1 like

Ik heb mā€™n lazy susan ingezet :raised_hands: heel handig

12 likes

En het voedsel zo netjes gesorteerdā€¦ ik ga helemaal lekker op deze constructie, geweldig :joy::joy:

Hahaha ja ik wil eigenlijk een keer fijne bakjes hebben waar elke kleur gewoon zā€™n eigen bakje heeft, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden :joy:

We gaan nu de Oceaniƫ expension erdoor doen :raised_hands::raised_hands:

Laatst vroeg iemand naar Stay cool. Heb het met oudjaar gespeeld met vrienden en het is wel echt een leuk party spelletje. Lekker chaotisch en grappig om te doen.

2 likes

zijn er nog meer mensen die hun spellen in het engels kopen (door anderstalig aanhangsel, bv.)?
waar vinden jullie die?

op bol en in lokale winkels is alles in het nederlands (of frans, maar dat gaat mij te ver) en amazon is altijd veel duurder.

verder wacht ik ook op takenoko (in het engels). ik zit opgescheept met die uitbreiding terwijl dat spel mij niet eens meer zo leuk lijkt. ik zou veel liever terraforming mars kopen. iemand die mij kan geruststellen dat takenoko + uitbreiding superleuk is?