Spelletjestopic (incl. reviews)

Wij zijn al een paar uur de crew en het spelen en vinden het echt heel erg leuk! Is wel vanaf 3 spelers(edit: er is ook een 2 speler variant!). Het is een coöperatief slagen spel. Je gaat dus door middel van slagen halen elkaar helpen missies te voltooien en er zijn in totaal 50 missies die steeds moeilijker worden. Dus je begint bijvoorbeeld met dat de startspeler een slag moet halen met de roze 4. Daarna op een gegeven moment moet iedereen een slag halen met een bepaald kleur/nummer. En dat word je steeds moeilijker gemaakt door bepaalde volgordes aan te moeten houden of dingen die je niet mag doen. En je mag dus niet communiceren over de kaarten die je hebt (behalve doormidden van fishes).

Echt een dikke aanrader deze. Denk dat we deze nog heel vaak gaan spelen. Blijft ook leuk met dezelfde mensen (uit je Corona bubbel) omdat er dus 50 verschillende missies zijn, blijft het leuk!

5 likes

Jaa echt een leuk spel hè!!

Kan overigens ook met 2 hoor, er staan aparte spelregels in de handleiding daarvoor

1 like

Oh oeps dat had ik nog niet gezien haha! Mijn vriend had de spelregels gelezen. Thanks!

1 like

Ik heb deze gister voor het eerst gespeeld en ik vond het wel leuk, maar best wel makkelijk. We hebben maar 1x gehad dat we een missie niet konden halen, verder konden we altijd alles best makkelijk halen. Weet niet precies hoe ver we zijn gekomen alleen.

En vandaag voor het eerst Wingspan gespeeld! Vind het heel leuk, ik heb 2x gewonnen haha. Dacht alleen dat het spel moeilijker zou zijn.

Ik heb zin om mezelf weer eens een spel cadeau te doen dus ik ga maar even wat uitzoeken… misschien takenoko of pandemic.

2 likes

Oh echt? Wij hadden bij de vierde missie al problemen hahah. Zijn nu ongeveer 4 uur aan het spelen en zijn bezig met missie 16. We moeten nu in volgorde iedere speler 1 missie en daar hebben we alweer moeite mee haha. Achja dan blijft het ook lang leuk.

1 like

Kom ik aan met dat ik het (tot zover) nog niet echt begrijp :sweat_smile: Moet er echt eens voor gaan zitten en alles heel goed doornemen haha

Edit: Oh en als je Takenoko wil, heb Spellenrijk gemaild en zij denken dat ze dat spel nog wel weer op voorraad krijgen (NL editie). Weet niet of je die liever hebt of dat de Engelse ook prima is. Ik wacht nog even af en anders bestel ik de Engelse gewoon.

1 like

Ah zo ver zijn wij niet gekomen denk ik! En misschien hadden wij gewoon geluk, ik weet het niet…

@Foucher oh wat begrijp je niet? Wij hebben gewoon een filmpje gekeken op youtube en dingen nagelezen die we nog niet helemaal snapten en we vonden het eigenlijk allemaal wel duidelijk! En bedankt voor de tip :smiley:

1 like

Bedankt iedereen voor de goede tips! Heb er een paar op het lijstje gezet, binnenkort maar eens marktplaats afspeuren. Da’s meteen een goede tip voor iedereen om spelletjes te vinden, naast dat het duurzamer is kan je vaak voor de helft van de prijs een spel kopen dat maar 1 of 2 keer is gespeeld en dus nog bijna als nieuw is! Zeker bij de wat bekendere spellen.

1 like

Ben mogelijk spuit elf, maar ik kan Terraforming Mars ook erg aanraden. Mijn vriend en ik hebben dezelfde type spellen en genieten van dit spel enorm. Het mooiste is dat het ook met 2 mensen spannend en uitdagend is. We willen nu ook een uitbreiding gaan kopen omdat we het zo vaak spelen!

3 likes

Ik vind Azul wel erg leuk. Als je aan de leiding staat, wordt het spel juist moeilijker en is het lastiger om geen minpunten te krijgen, waardoor het alsnog spannend kan zijn. De persoon die aan het winnen is, wil het spel ook zo snel mogelijk beëindigen, maar dat kan/kunnen de andere(n) tegen werken (want die wil het spel juist rekken).

3 likes

Heeft iemand Beverbende? Is dat een leuk spel of heel kinderachtig?

Heeel leuk! Totaal niet kinderachtig

(Met een paar drankjes op nog leuker haha)

1 like

2 weken terug gekocht en al heel wat uurtjes plezier van gehad. De illustraties op de kaarten zijn kinderachtig, maar het spel zelf niet. Wordt wel echt leuker als er meer dan 2 mensen spelen.

1 like

Dank dank! Dat klinkt goed.

Heel leuk en vlot kaartspel!

1 like

Ja, inderdaad een aanrader! wij spelen dit ook altijd veel op reis (makkelijk meenemen en duurt niet te lang). Is ook makkelijk uitleggen als je het met nieuwe mensen wil spelen, en iedereen vindt het leuk haha!

1 like

Heel leuk! Populair bij ons bij alle leeftijden (nichtjes van 14 tot en met mijn oma van 72 en alles daar tussen in, vrienden, ouders en noem maar op haha). Hebben het ook al verschillende mensen cadeau gedaan en ik heb echt nog niemand gehoord die het niet leuk vind.

1 like

Ik heb Parijs de lichtstad gekregen voor kerst, benieuwd naar!

3 likes

Ja leuk spel! Je kan het trouwens ook spelen met een gewoon kaartspel, daar ken ik het van en kwam er later achter dat beverbende precies hetzelfde gaat. Cambio heet het dan.

2 likes

@Maestoso jij postte een tijdje terug over Beez, heb je het inmiddels al getest en is het een aanrader? Of iemand anders toevallig? :smiley:

Ik wil een nieuw spel kopen en zit nu te denken over Takenoko of een uitbreiding voor 7 Wonders Duel (Agora). Deze heb ik beide al online gespeeld en vind ik leuk. Maar Beez en Pandemic lijken me ook leuk. Het liefst koop ik alles haha.