Gisteren voor het eerst valse motten gespeeld! Echt heel veel gelachen
Wil iemand toevallig Takenoko verkopen?
Oké, dan ligt het dus niet aan mij! Wij hebben nu als regel gedaan dat je met elke deblokkeerkaart mag deblokkeren, en dat de icoontjes dus niet per se hoeven te matchen. Dat werkte wel iets beter. Maar wil daarbij nog even kijken hoe ik mijn zelfbedachte regel nog iets kan perfectioneren haha.
Door jullie ook geïnspireerd om mn spelletjeskast een keer op te ruimen!
Weg
Ja ik was de laatste keer zo chagrijnig op m’n vriend dat ik nu niet meer met hem wil spelen hahaha. Kreeg 4 blokkeerkaarten en kon dus helemaal niks meer. Vond ik niet nodig
Mocht je Takenoko weg willen doen bij deze grote kuis, dan hou ik me aanbevolen.
Heeft iemand nog aanraders voor spellen die nog lang voor iedereen spannend / leuk blijven tijdens het spelen? Wat mij soms tegenstaat aan spellen als Catan, Monopoly en Risk is dat vaak halverwege al duidelijk is wie er misschien gaan winnen en als jij daar niet bij zit zit je de rest van het spel te wachten tot het over is en is er niks meer aan. Dus ik ben op zoek naar spellen waar dat niet zo is! Dus waar je bijvoorbeeld lang aan je eigen deck bouwt, of iets waar je op het einde nog ineens alles kan omgooien. Spellen waar je niet tegen elkaar speelt maar tegen het spel vind ik ook leuk want daar heb je dat ook minder! En dan het liefst spellen die je (ook) met z’n tweeën kan spelen.
Wat ik zelf al in gedachten had, misschien kan iemand vertellen of ze een beetje aansluiten bij wat ik zoek? Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom!
- Ticket to Ride Europa
- Machi Koro
- Codenames
Oh, en de spellen die ik al heb:
- Regenwormen
- Catan snelle kaartspel
- Monopoly Deal
- Ligretto
- Saboteur & Saboteur Duel
- Machiavelli
- The Game
- Qwixx
- Uno
En Dominion speel ik vaak bij mijn vriend! Erg leuk spel ook
Ik denk dat wingspan daar wel aan voldoet! Je bouwt je eigen “machine” en bij de puntentelling kan je soms echt 1 punt van elkaar verwijderd zijn.
Hehe, die mag blijven ;). Ik heb hem zelf tweedehands gevonden, dus zou zeker kijken via fbgroepen of marktplaats ofzo!
@Dombo Inderdaad Wingspan, en ticket ro ride past daar ook wel bij. En een spel waarbij je pas op het einde punten telt, iets als Caverna (en Agricola misschien, maar die ken ik niet zo goed). (Zet je wel niet even snelsnel op.)
Dice Hospital, Papillon, Isle of Cats of Azul? Zijn spellen waar je meer aan je eigen ding bouwt ipv tegen elkaar speelt. En ik maak graag nog eens reclame voor Everdell :p.
Iemand hierboven noemde ook Mr Jack, de Mr Jack pocket vind ik heel erg leuk met z’n twee!
Ik denk dat je Villainous dan wel leuk vindt!
Je speelt een schurk en iedere schurk heeft een eigen doel dat je door middel van deck building kunt bereiken. Er is wel interactie, je dwarsboomt elkaar namelijk met 1 bepaalde actie tijdens je beurt. Het blijft spannend omdat het spel zo goed in elkaar zit, dat je min of meer tegelijk je doel bereikt (maar wie er eerder is wint dus).
Eerste potjes zullen een beetje aanpoten zijn, juist omdat elk karakter anders gespeeld moet worden - maar dat maakt het wel leuker als je het eenmaal doorhebt en als je het vaker speelt.
Ik speelde laatst sub terra, een coöperatief spel waarbij je uit een grottenstelsel moet ontsnappen. Ik werd dood in de grot achtergelaten maar omdat er maar 1 iemand stierf hadden we alsnog gewonnen haha wel een aanrader
Bij ons is het sinds kerst al 20 x gespeeld, inderdaad een leuk spel!
Ik las hier via de zoekfunctie dat Ticket to Ride Nordic Countries leuk was met twee personen maar die is niet meer leverbaar. Zijn er nog andere versies leuk en speelbaar met zijn tweeën?
En ik ga Pandemic eens bestellen. Ben benieuwd.
Ik zat inderdaad al op marktplaats te kijken. Zie ook dat ik nog een Engelse versie kan bestellen via Amazon, denk dat ik dat maar doe. Wilde hem al een poos bestellen en nu kan dat eindelijk en is ie er niet meer haha. Ben een beetje bang dat ie out of print is, hij is ook nergens meer te krijgen! Dan neem ik wel genoegen met de Engelse! Voordat je die ook echt nergens meer kan vinden.
Heb je wel al een basisspel? Ik vind India/Zwitserland en Azië dus erg leuk met twee maar die kan je alleen spelen als je al een basisspel hebt (met treintjes).
Heb je dat niet dan zou ik voor USA of EU gaan. Beide wel leuk met zijn tweeën maar letterijk heel basic, dus je bent het wel zat met zijn twee zonder uitbreiding (vind ik).
Londen en New York zijn de leukere kleinere varianten voor 2 (t/m 4) personen. Dat bord is kleiner dus dan zit je elkaar iets sneller in de weg dan bij Europa (wanneer je die met 2 personen speelt), en dat is natuurlijk wel een beetje de charme van het spel haha.
El dorado! Heb het nog niet met 3 of meer gespeeld, maar met 2 erg leuk.
Lijkt op dominion, qua kaarten aanschaffen, maar dan met een bord erbij (heel kort door de bocht).
Misschien Pandemic? Daarbij speel je samen tegen het bord.
Ik vind bij Machi Koro ook al snel dat de winnaar duidelijk wordt, en het is dan steeds onmogelijker om nog te winnen voor de anderen. Je hebt sowieso bij de uitbreiding Haven heel snel een grote winnaar en de anderen daar ver achter qua punten. Van de andere spellen die je noemt vind ik ticket to ride een aanrader, codenames zeker ook (en codenames kan je ook met zn tweeën spelen, zowel via de speciale duet versie als door de originele iets aangepast te spelen), ik vind betrayal at house on the hill zelf heel leuk of zoiets als pandemic, dan werk je samen ipv tegen elkaar!
Ticket to ride Amsterdam moet ook leuk zijn!