Spelletjestopic (incl. reviews)

LEUK!! Wij hebben met de spel-vrienden deel 2 gekocht voor het nieuwe jaar. Zooveel zin in

1 like

Keer op keer is hier op het forum al bekend geloof ik. Maar echt super leuk! Qwixx kende wij wel al en is hier heel populair maar dit vind ik zeker net zo leuk! Gewoon dobbelstenen gooien en wegstrepen.

Ik heb deel 0 gekregen! Net m’n zus en dr partner geappt of zij het met ons willen gaan spelen :D!
Ik hoop het wel want als m’n vriend en ik het samen starten hebben we te weinig stok achter de deur het af te maken weet ik uit ervaring.

1 like

Omg ik hoop dat jullie nog niet gek worden van me want ik zal me de komende weken hier nog wel vaker melden met reviews :joy:. Ik krijg net dit allemaal van mijn vriend :scream:. (Hij is er dus zelf ook goed mee dus voor ons samen natuurlijk haha. Zijn spellen die we anders toch wel gekocht hadden).

Links onder zijn het spel ‘coup’ met uitbereiding deze zijn van wish. Even kijken wat dit is.

Joking hazard met 3 uitbereidingen (uitbereidingen ook van wish in combi deal).

‘You’ve got crabs’

Exploding kittens en exploding kittens party pack.

Unstable unicorns met 5 uitbereidingen (ook die weer combo pack van wish).

En dan nog een spel van Rick and morty.

Wij gaan een leuke lockdown tegemoet. Al moeten de spellen met grote groepen even wachten natuurlijk.

24 likes

Wauw zo leuk! Coup vind ikzelf echt top, alleen jammer dat de spelvariant voor twee spelers dan weer niet helemaal mijn ding is. Ik heb de uitbreiding nog niet dus benieuwd wat je daarvan vindt en of het veel toevoegt aan het spel. Unstable Unicorns heb ik ook gekocht voor mijn vriend dus gaan we waarschijnlijk morgen voor het eerst spelen!

1 like

Update volgt nog, maar vind het wel al een leuk spel!! Speel Gingerbread House nu haha

2 likes

Aahh leuk! Zo kom je de lockdown wel door!

Ik kreeg gisteren de Europa uitbreiding van Wingspan. En mijn vriend kreeg Targi. Schijnt leuk te zijn voor 2 personen. Ben benieuwd!

3 likes

Nou het houd niet op. We hebben gisteren bij mijn vader en stiefmoeder een dobbelspel gedaan en toen hebben we weer twee spelletjes gewonnen haha.

We hebben nu nog Samoa en lost cities! Ben ook weer naar deze allebei heel benieuwd want ik heb ze nog nooit gespeeld.

6 likes

Persoonlijk vind ik keer op keer leuker.

Ik heb voor keer op keer alle uitbreidingen. Dus ik heb er wel afwisseling in.

Gierige actie: ik heb alle keer op keer blaadjes via internet gevonden, of je kunt het uitprinten. Maar ik heb elke variant in Excel nagemaakt.

2 likes

Qwixx is mijn favoriet!

1 like

Allebei leuk, maar ik vind Qwixx wat leuker!

1 like

Ik ken keer op keer niet, maar vind qwixx heel leuk. Al ben ik nu zelf ook erg into clever, dat lijkt ook wel een beetje op qwixx, maar iets ingewikkelder! Ik vind het leuker dan Qwixx!

2 likes

Ik speel nu saboteur het duel. Best tof spelletje.

Zat al een jaar in het plastic. Hadden heel veel spellen gekocht bij de 999games outlet en dit is een van de laatste. We spelen nieuwe spellen altijd wat vaker om echt door te krijgen hoe het werkt.

2 likes

Lost cities is hier vaste prik als we ff zin hebben in een spelletje. Veel plezier van.

1 like

Oké hier een update voor Gingerbread House!

Je kan dit met 2 tot 4 personen spelen. Je bent een heks met een grote liefde voor peperkoek, zo groot dat je huis ook van peperkoek gemaakt is. Je bent het alleen zat dat sprookjesfiguren je huis ook wel heel interessant vinden en moet ze lokken (door middel van het bouwen en stapelen van je huisje) en vervolgens vangen. Dit doe je door bepaalde fiches te verzamelen die nodig zijn. Elk figuur levert een bepaald aantal punten op. Als je een laag van je peperkoekhuis compleet hebt, kun je een bonuskaart kiezen waarmee je uiteindelijk bonuspunten kan krijgen aan het einde van het spel.

Ik vond het een erg leuk spel! Duurt niet al te lang en je hebt het snel door, geen ingewikkelde regels ofzo.

2 likes

Hebben jullie bij saboteur het duel ook dat er te veel blokkeerkaarten in lijken te zitten, en 1 van de 2 meer dan het halve spel geblokkeerd is??

3 likes

Wij hebben die nu ook drie keer gespeeld. Is inderdaad echt een leuk, makkelijk en kort spel voor tussendoor! Aanrader.

Laat, sorry! Maar favoriet is hier ook Mr Jack

1 like

We hebben er wel veel inzitten, maar zijn nog niet elkaar steeds aan het blokkeren. Kan ook door te weinig ervaring komen.

1 like

Ja dit viel mij ook op! Inderdaad dat je dan het halve spel geblokkeerd bent. Ontzettend frustrerend.