Spelletjestopic (incl. reviews)

Leeuwenhart of El Grande

1 like

Ik denk dat Dominion dan wel een leuke is, qua manier van spelen erg vergelijkbaar met Catan! Je bouwt je eigen koninkrijk met kaarten en soms heb je interactie met andere spelers, bv door ze aan te vallen of te vervloeken. Favoriet hier en je kan het zowel met twee als met meerdere spelers heel leuk spelen!

Het is alleen eigenlijk geen bordspel, als in, het heeft geen letterlijk speelbord, maar qua spelwijze vind ik het wel heel vergelijkbaar. Of is dat bord echt een vereiste?

2 likes

Leeeeuk al die foto’s!! Wij hebben nog niet zo veel spellen. Mijn vriend krijgt van mij voor kerst mens erger je niet, en ik krijg ook een spel van hem :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dit is onze collectie tot nu toe. Staat onderin de boekenkast in de woonkamer

Edit: die boekjes enzo zijn scorebloks voor qwixx en yahtzee haha. En een setje kaarten

5 likes

@Ferngully @Dombo

Eventjes allemaal opgezocht. Dominion en El Grande klinken allebei top! Ik ga de spelletjeswinkel appen en kijken wat hij nog heeft. Dank jullie!

1 like

Zijn kakkerlakkensalade en boonanza aanraders?

Vind vooral kakkerlakkensalade heel leuk, het is grappig en snel uit te leggen ook leuk als drankspel haha

3 likes

10 likes

Hier is boonanza heel populair, bij ons zelf en bij een hoop vrienden die het ook hebben gekocht. Dat andere spel ken ik niet.

1 like

Kakkerlakkensalade vind ik heel leuk, boonanza is één van de weinige spellen die ik niet graag speel (maar ben daar een uitzondering in).

2 likes

Ik heb door jullie even onze spelletjes kast opgeruimd en meteen foto’s gemaakt! Ik weet alleen dat er met kerst nog wat spelletjes bij komen, alleen nog niet welke natuurlijk haha.

Onderin is een beetje puinhoop. Dat was eigenlijk voor kabels etc maar daar moeten inmiddels ook wat spelletjes en puzzels liggen. Daar ligt een ‘mens erger je niet’ drank editie, roulette met shotjes, drunken tower en een paar leg puzzels.

We hebben ook nog een poker tafel inclusief bijbehorende kaarten en pokerchips al speelt vooral mijn vriend daar aan met zijn vrienden. En nog een glazen schaak bord en glazen boter kaas en eieren spel.

21 likes

Ohhh mollenmania!!!

2 likes

Zo leuk zo’n inkijkje! Hoe bevalt Machi Koro?

Ook heel leuk vinden mijn vriend en ik. We hebben alleen meestal met zijn tweeen gespeeld. Een keer met mijn moeder en die vond het ook leuk, mijn schoonouders en een vriendin ook. Maar een vriend vond er echt niks aan haha. Wij hebben nu dus de basis met één uitbereiding en heb voor kerst nog een (of meerdere haha) uitbreidingen gevraagd omdat mijn vriend en ik het zo leuk vinden. Het is steeds weer anders en leuk om technieken te bedenken zodat je zo snel mogelijk muntjes verdiend. Je moet ook combinaties maken met kaarten zodat je zo sneller meer munten verdiend. Vind het lastig uit te leggen wat het spel verder inhoud haha. Maar op internet genoeg over te lezen natuurlijk!

Leuk om zulk enthousiast geluid te horen. Ga 'm denk ik toch maar serieus overwegen! Ook goed om te weten dat het met zijn tweeën ook leuk is, dat is altijd een beetje afwachten (Kolonisten :disappointed_relieved:)

1 like

Woow mollenmania was echt mijn favoriete spel als kind! Zo leuk

1 like

Ik durf dit nauwelijks posten…

48 likes

Omg de droom

En er zijn nog twee kickstarters onderweg. Maar dan tijd voor grote kuis!

2 likes

Mijn spellen kast.

9 likes

Door jou heb ik ook Dixit gekocht :smirk: Mijn neefjes zijn fan.

1 like